Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor LauraC » 26 mar 2009 09:36

Mijn wasmachine begaf het op maandag, vandaag hoop ik de nieuwe in ontvangst te nemen. Maar de bergen was op de overloop en in de kleine kamer :shock:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 mar 2009 09:45

Dat is balen Laura! Flink wassen vandaag :D

Hier moet alles weer netjes vandaag. Morgenochtend vroeg komt er weer een taxateur. Gister de slaapkamers gedaan, eergister de badkamer, nu nog even alles flink opruimen, dan vind ik het wel best.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 26 mar 2009 09:53

*Annet* schreef:Heb gesjopt met mijn oudste zoon, dat is veel leuker dan stoffen enzuks. Gewoon de ramen en deuren open zetten dan waait al het stof weg. Daarna zet je een uur de fles met bleek open, zo ruikt het weer schoon en klaar bent u met uw huishoudelijke werkzaamheden. :mrgreen:

Hihi, zo maakte ik afgelopen jaren mn kamer schoon, totdat het lente was en ik kriebels kreeg, dan deed ik het een keer serieus en goed en vervolgens ging ik weer op de oude manier verder :wink: En het gekke is dat er inderdaad erg weinig stof in mn kamer te vinden was!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 26 mar 2009 10:08

Nou, ik wilde vandaag ook een hoop wassen, maar zit alwéér zonder water, dus dat schiet niet op. Dan maar het een en ander vuil meenemen en morgen bij moeders in de wasmachine mikken. Goede les voor de volgende keer: wacht nooit tot de laatste dag met wassen ;)
Vanavond 'douchen' voor zover dat lukt en de badkamer aan kant maken, dan is het hele huis schoon en kan ik met een gerust hart weg.
En dan ga ik 4 weken lang niet poetsen, vegen, soppen of wat dan ook, heerlijk :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 mar 2009 11:22

ik heb nog een klein restje was, die ga ik morgen doen. De was van gisteren is al bijna droog, heb ook al wat in de kast liggen. Morgen de rest van de was, even opruimen, toilet soppen, e.d. en dan kunnen we weekend vieren :)
vandaag de tegeltjes van de badkamer gesopt. Hoe maken jullie die schoon? Ik heb gewoon witte tegels met grijze voegen. Heb nu allesreiniger verdund in een spuitfles en veeg het schoon met een microvezeldoek. Tegels zijn wel schoon en als ik er overheen veeg met m'n vinger is het wel glad zeg maar. Ik heb echt geen zin om met een tandenborstel o.i.d. de voegen schoon te maken :shock:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mar 2009 11:34

ik maak de tegels niet schoon.... ik spoel ze af met de douchekop en klaar is kees.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 mar 2009 12:21

Ik moet de tegels in de badkamer wel schoonmaken. Hier zit heel veel kalk in het water met als gevolg rode voegen. :(
Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 26 mar 2009 12:24

Hier zit chloor in het water, da's bij het schoonmaken wel handig ;)

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

HELP!!!!

Berichtdoor elvira (gast) » 26 mar 2009 12:27

HELLUP!
Onze (huur)woning wordt binnenkort wegens verhuizing weer aangeboden en tegen die tijd willen we natuurlijk alles weer tip top hebben.

Hier enige probleempjes:

- Hoe krijg ik een muur waar onze hond heel vaak tegenaan gelegen heeft, weer mooi schoon? Natuurlijk gaat er ook nog een laag verf over, maar ik wil die vette talglaag er eerst af hebben. Ammonia wordt hier in Duitsland niet of nauwelijks verkocht, dus als iemand een idee zonder ammonia heeft, ben ik heel blij!

- Hoe krijg ik het aluminium-bakblik weer schoon? (het fornuis incl. bakblik hoort ook bij de woning en daar zijn natuurlijk gedurende de laatste jaren wat vlekken ingebrand... kun je die überhaupt weer schoon krijgen? Het is mij tot nu toe met de gewone middelen niet gelukt)

Alle tips & trucjes zijn welkom! Alvast bedankt,
elvira

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mar 2009 12:47

verkopen ze bij jullie groene zeep? (niet de vloeibare maar de echte zeep).

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 26 mar 2009 12:49

@Evelien: goed idee, daarmee kan ik het natuurlijk eerst nog even proberen...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 26 mar 2009 13:24

Hah! Gelukt! Ik heb een sopje met groene zeep en een scheutje azijn gemaakt en dan vervolgens nog met de "Fettlöser" op de muur gespoten... werkte supergoed!
De muur ziet er weer mooi uit... pas als je echt heel goed kijkt, zie je dat er wat aan gedaan is en dat er een lik verf overheen moet...
Nu dat stomme bakblik nog... misschien met een vaatwastabletje?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mar 2009 13:31

dat vaatwastabletje is wel een goed idee. Lekker laten inweken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 mar 2009 13:46

Ik doe de tegeltjes in de badkamer met anti kalk. Gewoon op de muren spuiten, even in laten trekken, douche erop, en verder niks. Dan glimmen ze weer. De tegeltjes in de rest van de badkamer (dus niet die die boven en om het bad) doe ik gewoon niet :oops:
Ik ben vanmorgen maar weer op stap geweest, dus moet er nog steeds opgeruimd worden hier. Nouja, kan vanavond ook nog hoor, ik heb echt geen zin.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 mar 2009 17:05

Ik hoor er hier in het topic ook weer helemaal bij: ik heb net de hele badkamer gesopt :D Ik zal maar niet vertellen hoe lang dat al geleden was :oops:
Ik ga trouwens ook echt niet met een tandenborstel de voegen doen, ik heb wel wat beters te doen zeg. Gewoon met water en azijn en een schoonmaakdoekje, en dan ga ik er even met een droge doek overheen.
Verder maken wij altijd na het douchen/badderen de tegels en het bad droog met een oude handdoek, zo krijgt kalkaanslag geen kans.
Hmm, nu staan alle badkamerspulletjes nog in de keuken, die ga ik maar eens opruimen wat zoonlief heeft ze ook al ontdekt :roll:

Terug naar “Archief”