Moderator: Moderafo's
Boekenlezer schreef:Ik denk dat het een beproeving is, die je voor de vraag stelt: wie heb je meer lief? Je geaardheid, of Mij?
Boekenlezer schreef: Nee. Ik vind het homoseksuele iets bizars, waar ik me niks bij kan voorstellen. Met een man omgaan als man, zoals een man met zijn vrouw omgaat, dat is toch vies!
Denkertje21 schreef:Je antwoord is eerlijk. En ik begrijp je. Ik kan me zo goed voorstellen dat je het vies vindt. Echt, ik neem je dat niet kwalijk. Maar probeer dan ook mij te begrijpen als ik óók dat ik zo graag 'gewoon' getrouwd had willen zijn, kinderen zou hebben.... Maar dat ik het niet kán. En hoe stom het ook klinkt: óók omdat ik dat seksuele aspect vies vind... Het past niet bij mij en God weet hoe ik dit heb geprobeerd. En al die andere christenhomo's...
Ik heb mijn schuillplaats bij de Allerhoogste gevonden. Of beter gezegd: Hij heeft mij die doen vinden, omdat het anders niet te doen zou zijn geweest. Ik kan zo begrijpen dat hetero's de visualisatie van homoseks afstotelijk vinden. Maar het gaat niet om seks. Ik kan zonder seks goed leven. Maar ik kan niet zonder liefde leven. De Heere heeft mij Zijn liefde gegeven en ik ervaar ook de ruimte die er is om liefde met een andere man te beleven. En nogmaals: het draait niet om seks. Het draait om warmte, genegenheid en om het samen zoeken en vinden van Zijn nabijheid...
Alsjeblieft, wees er voorzichtig mee om daar welk menselijk oordeel over te vellen en leg ook dat bij de Heere neer...
tante-tortel schreef:Volgens mij worden de meeste kindermisbruiken gewoon binnen een gezin gedaan en dat zelfs meestal als er een normale seksuele omgang is tussen de beide echtgenoten.
Boekenlezer schreef:Ik denk dat het een beproeving is, die je voor de vraag stelt: wie heb je meer lief? Je geaardheid, of Mij?
Michael schreef:Wat denk je van "Wie heb je meer lief? Je vertrouwen in mijn grootsheid? Of de kleine angsten die je je aan hebt laten praten?" of "Wie heb je meer lief? Mij? Of de mensen die ten onrechte in mijn naam spreken?" of mijn favoriet "Wie heb je meer lief? Jezelf zoals Ik je geschapen heb? Of jezelf zoals 'men' zegt dat je moet zijn?"
Boekenlezer schreef:Je geaardheid zul je niet kunnen afleggen. Het is niet de bedoeling met mijn stelling, om dat te vragen.
De Bijbel verbiedt seksuele omgang tussen mensen van hetzelfde geslacht. Doe je dat wel, dan heb je je geaardheid meer lief dan God.
Maar leef je met die geaardheid in onthouding daarvan als bewuste keuze, dan heb je God meer lief dan je geaardheid.
Dat is wat ik ermee bedoelde.
DesertRose schreef:Tja, en de liefde tot Jezus, is dat algemene liefde, is dat amore, of is dat weer wat anders? kan je (met eerbied) verlieft zijn op de Heere?
Boekenlezer schreef:Michael schreef:Wat denk je van "Wie heb je meer lief? Je vertrouwen in mijn grootsheid? Of de kleine angsten die je je aan hebt laten praten?" of "Wie heb je meer lief? Mij? Of de mensen die ten onrechte in mijn naam spreken?" of mijn favoriet "Wie heb je meer lief? Jezelf zoals Ik je geschapen heb? Of jezelf zoals 'men' zegt dat je moet zijn?"
Wat ik daarvan denk? Onzin, die kant noch wal raakt.
Je geaardheid zul je niet kunnen afleggen. Het is niet de bedoeling met mijn stelling, om dat te vragen.
De Bijbel verbiedt seksuele omgang tussen mensen van hetzelfde geslacht. Doe je dat wel, dan heb je je geaardheid meer lief dan God.
Maar leef je met die geaardheid in onthouding daarvan als bewuste keuze, dan heb je God meer lief dan je geaardheid.
Dat is wat ik ermee bedoelde.
Ik sta er toch iedere keer van te kijken hoe je in een kramp schiet als seksualiteit er bij komt. Als je jouw opvattingen serieus neemt inzake homoseksualiteit, dan is er toch altijd nog de geest van de wet!Boekenlezer schreef: Zolang het seksuele er buiten blijft, is er eigenlijk niets aan de hand.
Begrijpelijk. En zelfs als ik met een hetrojongen ben, kunnen er seksuele gevoelens zijn. Alleen, dat blijft bij gevoelens. Maar waar trek je de grens? Knuffelen? kussen? Is dat niet wat hypocriet en iets wat de bijbel niet van ons vraagt?Boekenlezer schreef:Bij mij is het echter zo, dat wanneer ik verliefde gevoelens voor een vrouw voel, dat dat niet los staat van seksuele gevoelens. Ook al kan ik op dat moment prima zonder die seksuele omgang. Maar als ik echt een partner zou krijgen, een vrouw, dan lijkt het me tamelijk ondenkbaar om dan zonder seksuele omgang te leven.
Dan heb je het, na al die pagina's toch onvoldoende begrepen. Net als jouw heteroseksualiteit een wezenlijk en onlosmakelijk deel van jouw 'zijn' is, is dat voor mij zo met mijn homoseksualiteit. Het gaat niet om de seks. Het gaat om de totale verwandschap, het in alle opzichten aangetrokken voelen tot iemand van je eigen geslacht, het thuiskomen, landen... Je kunt uit een echte relatie tussen man en vrouw de seks er toch niet uithalen, losmaken? Seks is toch vooral een uiting van liefde, het letterlijk heel dicht bij iemand willen zijn?Boekenlezer schreef:Ik zit me een beetje af te vragen: is dat speciale homohokje nou echt nodig?
Zoals ik dat net beschreef, over vrienden, dan is dat hele etiket 'homo' eigenlijk overbodig geworden. (En ik zou hem graag missen!) Alleen vanuit een versekste zienswijze kan ik dat etiket eigenlijk begrijpen.
Michael schreef:tante-tortel schreef:Volgens mij worden de meeste kindermisbruiken gewoon binnen een gezin gedaan en dat zelfs meestal als er een normale seksuele omgang is tussen de beide echtgenoten.
Volgens jou ja... Je kunt vinden wat je wilt. Feit is dat dit gewoon onwaar is.
33% van sexueel misbruik betreft een familie lid. 90% betreft een bekende...
Er is significant meer misbruik door de populatie katholieke geestelijken dan in de populatie huisvaders. Je mag je mening hebben. Maar de feiten blijven feiten. Feit is ook dat een partner een mens beschermt tegen sexueel afwijkend of riskant gedrag. De causale reden hiervoor is middels Freuds driften model evident.
Er is ruimte voor discussie of de problemen die bij een sexloos leven horen te verkiezen zijn boven de problemen van homosexualiteit volgens het christendom. Maar zelfs als we hoog en laag springen zullen de causale verbanden blijven zoals ze zijn.Boekenlezer schreef:Ik denk dat het een beproeving is, die je voor de vraag stelt: wie heb je meer lief? Je geaardheid, of Mij?
Wat denk je van "Wie heb je meer lief? Je vertrouwen in mijn grootsheid? Of de kleine angsten die je je aan hebt laten praten?" of "Wie heb je meer lief? Mij? Of de mensen die ten onrechte in mijn naam spreken?" of mijn favoriet "Wie heb je meer lief? Jezelf zoals Ik je geschapen heb? Of jezelf zoals 'men' zegt dat je moet zijn?"
@DesertRose.. Pas op met dat meerdere vrouwen verhaal.. Want de bijbel staat vol met bijbelse vaders die meerdere vrouwen hebben. Volgens de bijbel is meerdere vrouwen dus zeker okee, want anders zou abraham zelf nooit in aanmerking gekomen zijn voor de speciale band met God die hij had.
Ook is 'overspel' in de bijbel in sommige situaties blijkbaar prima. Bijvoorbeeld de kinderloze weduwe van je broer mag je best even zwanger schieten.
Denkertje21 schreef:Ik sta er toch iedere keer van te kijken hoe je in een kramp schiet als seksualiteit er bij komt. Als je jouw opvattingen serieus neemt inzake homoseksualiteit, dan is er toch altijd nog de geest van de wet!Boekenlezer schreef: Zolang het seksuele er buiten blijft, is er eigenlijk niets aan de hand.
Seks is m.i. altijd van een andere waarde als het ontaardt in pure lust. Dat geldt voor homo's én hetero's. Maar geloof me: ook in een homorelatie zoals die door veel christenhomo's hier wordt omschreven gaat het vooral om het delen van warmte, liefde en dat in elke vorm. Jij visualiseert dat zo! Ik moet er ook niet aan denken dat een man van 60 trouwt met een meisje van 19 en dat huwelijk ook consumeert. Maar er is in bijbels opzicht niets op tegen.
Denkertje21 schreef:Begrijpelijk. En zelfs als ik met een hetrojongen ben, kunnen er seksuele gevoelens zijn. Alleen, dat blijft bij gevoelens. Maar waar trek je de grens? Knuffelen? kussen? Is dat niet wat hypocriet en iets wat de bijbel niet van ons vraagt?Boekenlezer schreef:Bij mij is het echter zo, dat wanneer ik verliefde gevoelens voor een vrouw voel, dat dat niet los staat van seksuele gevoelens. Ook al kan ik op dat moment prima zonder die seksuele omgang. Maar als ik echt een partner zou krijgen, een vrouw, dan lijkt het me tamelijk ondenkbaar om dan zonder seksuele omgang te leven.
Denkertje21 schreef:Dan heb je het, na al die pagina's toch onvoldoende begrepen. Net als jouw heteroseksualiteit een wezenlijk en onlosmakelijk deel van jouw 'zijn' is, is dat voor mij zo met mijn homoseksualiteit. Het gaat niet om de seks. Het gaat om de totale verwandschap, het in alle opzichten aangetrokken voelen tot iemand van je eigen geslacht, het thuiskomen, landen... Je kunt uit een echte relatie tussen man en vrouw de seks er toch niet uithalen, losmaken? Seks is toch vooral een uiting van liefde, het letterlijk heel dicht bij iemand willen zijn?Boekenlezer schreef:Ik zit me een beetje af te vragen: is dat speciale homohokje nou echt nodig?
Zoals ik dat net beschreef, over vrienden, dan is dat hele etiket 'homo' eigenlijk overbodig geworden. (En ik zou hem graag missen!) Alleen vanuit een versekste zienswijze kan ik dat etiket eigenlijk begrijpen.
Waarom zou dat bij homo's anders zijn? Het zijn net mensen...
tante-tortel schreef:Waar staan die feiten?
tante-tortel schreef:En het was zeker niet oke dat er ze er meedere vrouwen op nahielden. Dat was zonde. Maar toch had God een verbond met Abraham, en dat was niet omdat hij zo goed leefde.
Tortel en al die anderen die ageren tegen homorelaties: toch even twee concrete vragen waarop graag twee concrete antwoorden:
Kun je op z'n minst begrijpen dat een homo een partner zoekt en vindt en daarmee de rest van zijn/haar leven deelt? (En ik heb het nu even over gelovige homo's die God oprecht in hun relatie betrekken)
Geloof jij dat het mogelijk is dat twee homo's die met elkaar een relatie zijn aangegaan, echte kinderen van God kunnen zijn?
Voor alle duidelijkheid: met een relatie bedoel ik een samenleving met alles er op en er aan, maar monogaam en in liefde en trouw, tussen twee mensen van het zelfde geslacht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten