Voor alle duidelijkheid: met een relatie bedoel ik een samenleving met alles er op en er aan, maar monogaam en in liefde en trouw, tussen twee mensen van het zelfde geslacht.
Moderator: Moderafo's
Denkertje21 schreef:Tortel en al die anderen die ageren tegen homorelaties: toch even twee concrete vragen waarop graag twee concrete antwoorden:
Kun je op z'n minst begrijpen dat een homo een partner zoekt en vindt en daarmee de rest van zijn/haar leven deelt? (En ik heb het nu even over gelovige homo's die God oprecht in hun relatie betrekken)
Geloof jij dat het mogelijk is dat twee homo's die met elkaar een relatie zijn aangegaan, echte kinderen van God kunnen zijn?
Voor alle duidelijkheid: met een relatie bedoel ik een samenleving met alles er op en er aan, maar monogaam en in liefde en trouw, tussen twee mensen van het zelfde geslacht.
studentjehhs schreef:tante-tortel schreef:Het is zelfs zo dat juist door de RK de vrije seks als oorzaak wordt aangewezen.
1) Het celibaat is in de katholieke kerk verplicht.
2) Er is een hoge mate van kindermisbruik
3) Door niet katholieken wordt gezegd dat het celibaat daarvan een grote oorzaak kan zijn. (sexuele frustratie en obsessie)
4) De katholieke kerk zal dit nooit toegeven.
5) Verdediging is dan de vrije seks als oorzaak.
6) Jij neemt de genoemde oorzaak van de 'daders' als argument.
tante-tortel schreef:studentjehhs schreef:tante-tortel schreef:Het is zelfs zo dat juist door de RK de vrije seks als oorzaak wordt aangewezen.
1) Het celibaat is in de katholieke kerk verplicht.
2) Er is een hoge mate van kindermisbruik
3) Door niet katholieken wordt gezegd dat het celibaat daarvan een grote oorzaak kan zijn. (sexuele frustratie en obsessie)
4) De katholieke kerk zal dit nooit toegeven.
5) Verdediging is dan de vrije seks als oorzaak.
6) Jij neemt de genoemde oorzaak van de 'daders' als argument.
Waar kun je lezen dat er een HOGE mate van kindermisbruik is?
Waar zijn daar de bewijzen van?
Ik heb nog niet één bewijs gezien die verteld dat er onderzoek is geweest waaruit is gekomen dat het celibitair leven de oorzaak is van kindermisbruik.
Het is zelfs zo dat er in nederland helemaal nog geen onderzoek naar is geweest. Tenminste ik kan het nergens vinden. Daarom als je meent de oorzaak ervan te moeten zoeken in iets dan wel graag onderbouwt.
Maar ik geloof eerder de mening van de RK die de vrije seks als oorzaak zien dan het celibitair leven.
tante-tortel schreef:
En ik zie nog steeds geen vraag, het is een konstatering van jou met daarbij een tekst gezocht. Ik heb er trouwens wel op geantwoord alleen ben jij het daar niet mee eens: het is wel degelijk een makkie.
Denkertje21 schreef:Tortel en al die anderen die ageren tegen homorelaties: toch even twee concrete vragen waarop graag twee concrete antwoorden:
Kun je op z'n minst begrijpen dat een homo een partner zoekt en vindt en daarmee de rest van zijn/haar leven deelt? (En ik heb het nu even over gelovige homo's die God oprecht in hun relatie betrekken)
Geloof jij dat het mogelijk is dat twee homo's die met elkaar een relatie zijn aangegaan, echte kinderen van God kunnen zijn?
tante-tortel schreef:Denkertje21 schreef:Tortel en al die anderen die ageren tegen homorelaties: toch even twee concrete vragen waarop graag twee concrete antwoorden:
Mijn eigen oom had zo een relatie en dat waren twee hele lieve ooms. Is dat voldoende antwoord?
tante-tortel schreef:Nou ik zie de logica er nog steeds niet van in. Als er iemand is die hier pedofilie vergelijkt met homofilie wordt die bijna afgebrand, maar als jullie geen seks hebben ineens de oorzaak gaan noemen van pedofilie is het ineens de waarheid![]()
En ik zie nog steeds geen vraag, het is een konstatering van jou met daarbij een tekst gezocht. Ik heb er trouwens wel op geantwoord alleen ben jij het daar niet mee eens: het is wel degelijk een makkie.
studentjehhs schreef:Kun je lang wachten Denkertje.
Ja.Tortel en al die anderen die ageren tegen homorelaties:
(...)
JaGeloof jij dat het mogelijk is dat twee homo's die met elkaar een relatie zijn aangegaan, echte kinderen van God kunnen zijn?
Denkertje21 schreef:Probeer nou eens voor jezelf er achter te komen wat God met homo's wil. Moeten ze (tegennatuurljk) met een vrouw trouwen?
Mogen ze een een geheiligd leven leiden met een andere man? Echt, het draait niet allemaal om seks. Sterker: ik zou soms liever de seks er uit laten omdat zo veel verpest.
Denkertje21 schreef:Geloof jij dat het mogelijk is dat twee homo's die met elkaar een relatie zijn aangegaan, echte kinderen van God kunnen zijn?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten