Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Re: Homofilie 4

Berichtdoor Denkertje21 » 23 mar 2009 19:57

Tortel en al die anderen die ageren tegen homorelaties: toch even twee concrete vragen waarop graag twee concrete antwoorden:

:arrow: Kun je op z'n minst begrijpen dat een homo een partner zoekt en vindt en daarmee de rest van zijn/haar leven deelt? (En ik heb het nu even over gelovige homo's die God oprecht in hun relatie betrekken)

:arrow: Geloof jij dat het mogelijk is dat twee homo's die met elkaar een relatie zijn aangegaan, echte kinderen van God kunnen zijn?

Voor alle duidelijkheid: met een relatie bedoel ik een samenleving met alles er op en er aan, maar monogaam en in liefde en trouw, tussen twee mensen van het zelfde geslacht.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 23 mar 2009 20:02

Denkertje21 schreef:Tortel en al die anderen die ageren tegen homorelaties: toch even twee concrete vragen waarop graag twee concrete antwoorden:

:arrow: Kun je op z'n minst begrijpen dat een homo een partner zoekt en vindt en daarmee de rest van zijn/haar leven deelt? (En ik heb het nu even over gelovige homo's die God oprecht in hun relatie betrekken)

:arrow: Geloof jij dat het mogelijk is dat twee homo's die met elkaar een relatie zijn aangegaan, echte kinderen van God kunnen zijn?

Voor alle duidelijkheid: met een relatie bedoel ik een samenleving met alles er op en er aan, maar monogaam en in liefde en trouw, tussen twee mensen van het zelfde geslacht.

Mijn eigen oom had zo een relatie en dat waren twee hele lieve ooms. Is dat voldoende antwoord?

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 23 mar 2009 20:07

studentjehhs schreef:
tante-tortel schreef:Het is zelfs zo dat juist door de RK de vrije seks als oorzaak wordt aangewezen.

1) Het celibaat is in de katholieke kerk verplicht.
2) Er is een hoge mate van kindermisbruik
3) Door niet katholieken wordt gezegd dat het celibaat daarvan een grote oorzaak kan zijn. (sexuele frustratie en obsessie)
4) De katholieke kerk zal dit nooit toegeven.
5) Verdediging is dan de vrije seks als oorzaak.
6) Jij neemt de genoemde oorzaak van de 'daders' als argument.

Waar kun je lezen dat er een HOGE mate van kindermisbruik is?
Waar zijn daar de bewijzen van?
Ik heb nog niet één bewijs gezien die verteld dat er onderzoek is geweest waaruit is gekomen dat het celibitair leven de oorzaak is van kindermisbruik.
Het is zelfs zo dat er in nederland helemaal nog geen onderzoek naar is geweest. Tenminste ik kan het nergens vinden. Daarom als je meent de oorzaak ervan te moeten zoeken in iets dan wel graag onderbouwt.
Maar ik geloof eerder de mening van de RK die de vrije seks als oorzaak zien dan het celibitair leven.

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 23 mar 2009 20:18

tante-tortel schreef:
studentjehhs schreef:
tante-tortel schreef:Het is zelfs zo dat juist door de RK de vrije seks als oorzaak wordt aangewezen.

1) Het celibaat is in de katholieke kerk verplicht.
2) Er is een hoge mate van kindermisbruik
3) Door niet katholieken wordt gezegd dat het celibaat daarvan een grote oorzaak kan zijn. (sexuele frustratie en obsessie)
4) De katholieke kerk zal dit nooit toegeven.
5) Verdediging is dan de vrije seks als oorzaak.
6) Jij neemt de genoemde oorzaak van de 'daders' als argument.

Waar kun je lezen dat er een HOGE mate van kindermisbruik is?
Waar zijn daar de bewijzen van?
Ik heb nog niet één bewijs gezien die verteld dat er onderzoek is geweest waaruit is gekomen dat het celibitair leven de oorzaak is van kindermisbruik.
Het is zelfs zo dat er in nederland helemaal nog geen onderzoek naar is geweest. Tenminste ik kan het nergens vinden. Daarom als je meent de oorzaak ervan te moeten zoeken in iets dan wel graag onderbouwt.
Maar ik geloof eerder de mening van de RK die de vrije seks als oorzaak zien dan het celibitair leven.

Logisch natuurlijk. Je mag geen seks hebben en je pleegt vervolgens kindermisbruik en dat komt dan door............. de vrije seks. Een voorbeeld is natuurlijk het voorbeeld van gevangenissen waar hetero's massaal aan homoseks doen.

Maar ga nu eens in op de vraag die ik daarvoor stelde (de quote die ik nog maar eens had geplaatst omdat je die over het hoofd zag)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 23 mar 2009 20:29

Nou ik zie de logica er nog steeds niet van in. Als er iemand is die hier pedofilie vergelijkt met homofilie wordt die bijna afgebrand, maar als jullie geen seks hebben ineens de oorzaak gaan noemen van pedofilie is het ineens de waarheid ](*,)

En ik zie nog steeds geen vraag, het is een konstatering van jou met daarbij een tekst gezocht. Ik heb er trouwens wel op geantwoord alleen ben jij het daar niet mee eens: het is wel degelijk een makkie.

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 23 mar 2009 20:42

tante-tortel schreef:

En ik zie nog steeds geen vraag, het is een konstatering van jou met daarbij een tekst gezocht. Ik heb er trouwens wel op geantwoord alleen ben jij het daar niet mee eens: het is wel degelijk een makkie.

Ik heb de tekst nu al twee keer gekopieerd en opnieuw geplaatst. Ik denk niet dat een moderator er blij van wordt als ik dat voor de derde keer doe.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 23 mar 2009 21:57

Denkertje21 schreef:Tortel en al die anderen die ageren tegen homorelaties: toch even twee concrete vragen waarop graag twee concrete antwoorden:

Antwoord vraag1.......Ja dat kan ik begrijpen........God oprecht in de relatie betrekken, vind ik een moeilijke, God oprecht in de wens tot een relatie betrekken lijkt me wel nodig.Of er een oprechte poging gedaan wordt, is enkel te bepalen door pastoraal, aan de hand van Gods geschreven Woord, het geloofsleven te bespreken, om te zien, in hoeverre een oprechte weg gegaan wordt.

Antwoord vraag2........Dat staat te bezien. Ik moet wel voorzichtig met een oordeel zijn. Ik ben God niet.Ik ken persoonlijk een paar homo paren. waarvan er 2 paar zeggen christelijk te zijn,van beide paren is de hoofdkostwinner dominee.......Ik vind ze niet gelovig in bijbelse zin!

Kitty
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kitty » 23 mar 2009 23:09

Gelukkig dat God niet afgaat op jouw oordeel.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 24 mar 2009 13:04

tante-tortel schreef:

Mijn eigen oom had zo een relatie en dat waren twee hele lieve ooms. Is dat voldoende antwoord?

Nee. Graag een concreet antwoord op elke vraag..

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 24 mar 2009 13:21

Kun je lang wachten Denkertje.

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 24 mar 2009 13:34

tante-tortel schreef:Nou ik zie de logica er nog steeds niet van in. Als er iemand is die hier pedofilie vergelijkt met homofilie wordt die bijna afgebrand, maar als jullie geen seks hebben ineens de oorzaak gaan noemen van pedofilie is het ineens de waarheid ](*,)

Als het zo makkelijk is zoals jij suggereert, waarom noemt hij dan het volgende:"8 Wat de weduwen en weduwnaars betreft, zeg ik dat het goed voor hen zou zijn alleen te blijven, zoals ik. 9 Maar wanneer ze dat niet kunnen opbrengen, moeten ze trouwen, want het is beter te trouwen dan te branden van begeerte." ?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 24 mar 2009 15:57

studentjehhs schreef:Kun je lang wachten Denkertje.

Dat vind ik nou zo jammer in deze discussie: er wordt zo geantwoord in vage gemeenplaatsen, vol copy/paste uit de bijbel en andere geschriften.

Ik stel twee heldere vragen waarop makkelijk een eenduidig antwoord gegeven kan worden, en het blijft, op een enkele uitzondering na, oorverdovend stil!.

Nog een keer de vragen dan:

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 24 mar 2009 16:50

Tortel en al die anderen die ageren tegen homorelaties:
(...)
Kun je op z'n minst begrijpen dat een homo een partner zoekt en vindt en daarmee de rest van zijn/haar leven deelt? (En ik heb het nu even over gelovige homo's die God oprecht in hun relatie betrekken)
Ja.

Geloof jij dat het mogelijk is dat twee homo's die met elkaar een relatie zijn aangegaan, echte kinderen van God kunnen zijn?
Ja

Aantekening bij het tweede antwoord: Ze leven dan wel in een zeer verregaande dwaling, maar het kan wel. edit: toevoeging: ik ben er van overtuigd dat een homorelatie zondig en onbijbels is, maar ik heb zeker begrip voor mijn naasten, die net zo zondig zijn als ik.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 24 mar 2009 18:27

Nog even een gedachte over iets van een tijd geleden, waar ik al op gereageerd heb, maar waarover me nog iets door het hoofd ging.
Denkertje21 schreef:Probeer nou eens voor jezelf er achter te komen wat God met homo's wil. Moeten ze (tegennatuurljk) met een vrouw trouwen?
Mogen ze een een geheiligd leven leiden met een andere man? Echt, het draait niet allemaal om seks. Sterker: ik zou soms liever de seks er uit laten omdat zo veel verpest.

Ik denk dat het een beproeving is, die je voor de vraag stelt: wie heb je meer lief? Je geaardheid, of Mij?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 24 mar 2009 18:40

Nee. Ik vind het homoseksuele iets bizars, waar ik me niks bij kan voorstellen. Met een man omgaan als man, zoals een man met zijn vrouw omgaat, dat is toch vies!
Maar iemand die die gerichtheid heeft, ja, die zal wel zoiets willen. Dus tegelijkertijd (rationeel dus): ja.

Denkertje21 schreef: :arrow: Geloof jij dat het mogelijk is dat twee homo's die met elkaar een relatie zijn aangegaan, echte kinderen van God kunnen zijn?

Moeilijke vraag. God weet wie wedergeboren is, en ik ben niet in staat aan te geven wanneer dat wel zo is of niet. Dus ik spreek mij daar liever niet over uit.
Eigenlijk bedoelt deze vraag iets anders dan wel of geen kind van God zijn: of zij ware gelovigen kunnen zijn.
Want een kind van God kan ook onbekeerd zijn.

Wel ben ik van overtuiging dat ze dan in ieder geval in zonde leven.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Terug naar “Archief”