bijbelvertalingen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 jan 2004 10:46

Hm ik ben wat te lui om het hele topic door te gaan lezen... maar was de Willibrordvertaling al genoemd? Die is erg bijbelvast maar toch heel begrijpelijk.

caprice

Berichtdoor caprice » 29 jan 2004 12:55

Marnix schreef:Hm ik ben wat te lui om het hele topic door te gaan lezen... maar was de Willibrordvertaling al genoemd? Die is erg bijbelvast maar toch heel begrijpelijk.

Is genoemd ja, maar de kanttekeningen zijn Rooms.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 29 jan 2004 13:10

Roomsen zijn ook Christenen hoor. De psalmen zijn ook remonstrants. DIe worden toch ook gebruikt. Of kunnen ze niet kloppen omdat ze Rooms zijn?
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 29 jan 2004 21:10

hmja, hoe ga ik met de Bijbel om....

aan de ene kant vind ik het niet echt heilig, maar aan de andere kant zou ik de Bijbel niet gebruiken om de bank mee te stutten, daar heb ik genoeg andere boeken voor. ik heb overigens een Bijbel in mijn auto liggen, eentje in mijn jaszak, en een grotere uitgave naast mijn bed (ligt nu voor de computer). de Bijbel ligt meestal wel bovenop, maar dat komt omdat ik die over het algemeen als laatste van de dag gebruik. en tja, oude Bijbels... ik geloof dat ik mijn versleten exemplaren tot nu toe altijd weg heb gegooid. ik kan me wel voorstellen dat je ze bewaart of begraaft, misschien dat ik dat in het vervolg ook wel doe. toen ik mijn laatste Bijbel heb weggegooid had hij ook nog niet zo'n grote waarde voor me.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Terug naar “Archief”