Moderator: Moderafo's
DesertRose schreef:
nog een bewijs tegen de evolutie vanuit de Bijbel, is de komst van Christus in het vlees.
a. Doordat wij verwantschap van Adam zijn, maken wij deel uit van de zonde.
b. doordat de engelen geen verwantschap hebben met elkaar, en ook niet met de mens (de engelen zijn per individu geschapen), kunnen engelen niet gered worden.
c. Christus is mens geworden, Hij is een verwant van ons geworden.
d. Doordat een Mens betaalde voor de zonden, kunnen zijn verwanten daarvan gebruik maken. (waarom kan ik nu niet uitleggen)
e. Als een aap een verwant van de mens zou zijn, dan zou Christus dus verwantschap hebben met apen, en andere dieren.
Naast het feit dat dit schokkend kan overkomen, telt ook nog mee, dat een aap geen kennis van zonde heeft, geen ziel, en ook niet gered kan worden. conclusie: de aap is geen verwant van ons.
Kitty schreef:Die geslachtsregisters, gingen die niet uit van Jozef? En Jozef was toch helemaal geen familie van Jezus? Hoe kan Jezus dan onderdeel uitmaken van een geslachtsregister in de Bijbel? Hij had helemaal geen menselijke voorouders toch? Hooguit Maria, maar het gaat niet om haar geslachtsregister. Wat heeft Jozef familietechnisch gezien nu te maken met Jezus? Hij was niet meer dan een menselijke pleegvader.
Je bedoeld vanuit een bijbels uitgangspunt; niet als wetenschappelijk bewijs?
DesertRose schreef:@mortlach: zeurtje.
DesertRose schreef:bijbels gezien kúnnen mens en chimp niet verwant zijn.
Mortlach schreef:DesertRose schreef:@mortlach: zeurtje.
nou, gelukkig maar een kleintje dan. Kijk, waar het helemaal op neerkomt is: De theoloog zegt: "Kan niet!", waarop de bioloog antwoord: "Toch is het zo!"
DesertRose schreef:Toch, toch blijf ik er bij, dat de hedendaagse wetenschap rekent met verkeerde inzichten. dat de wetenschap de bril van de evolutie op heeft, en vanuit dat standpunt de werkelijkheid bekijkt. maargoed.
DesertRose schreef:het huidige niet dan?
DesertRose schreef:Mortlach schreef:DesertRose schreef:@mortlach: zeurtje.
nou, gelukkig maar een kleintje dan. Kijk, waar het helemaal op neerkomt is: De theoloog zegt: "Kan niet!", waarop de bioloog antwoord: "Toch is het zo!"
of andersom: de bioloog die zegt: "zo zit het." waarop de theoloog antwoord: "toch kan het niet."
Maar daar komt het inderdaad op neer.
Toch, toch blijf ik er bij, dat de hedendaagse wetenschap rekent met verkeerde inzichten. dat de wetenschap de bril van de evolutie op heeft, en vanuit dat standpunt de werkelijkheid bekijkt. maargoed.
DesertRose schreef:maar dan nog: het periodiek systeem is een model, waarmee de werkelijkheid te verklaren is. misschien is er wel een beter model mogelijk. ik heb eens zitten puzzelen met een circelvormig model op basis van elektronen-schillen, maar daar ben ik maar gauw mee gestopt. Dat vind een ander maar uit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten