Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Re: Buik/darmproblemen

Berichtdoor Riska » 19 mar 2009 20:29

Als je het forum van de Crohn-Colitusvereniging Nederland ziet, zijn er tientallen mensen die jaren blijven lopen, voordat de diagnose werd gesteld.
Mijn dochter heeft puur geluk gehad: er kwamen problemen en ze werd opgenomen in het ziekenhuis. Colonscopie en ze wisten gelijk wat er aan de hand was...
Inderdaad: bij buikproblemen moet een huisarts niet te lang blijven klooien.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 19 mar 2009 21:31

Tja sommige huisartsen gaan heel ver :( Ik ben in november bij 'm gewest, en gister dan weer, dus in totaal bijna 4 maand gewacht...Maar hij heeft, als je niet van je afbijt, mensen nog wel veel langer laten wachten :?

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 19 mar 2009 22:28

*Annette* schreef:Hoe is het afgelopen Ansje?

Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest en zij dacht naar alle waarschijnlijkheid aan een lactose intolerantie. Dat wil zeggen dat ik geen melkprodukten kan verdragen en dat daarom mijn darmen overactief zijn.
'k Heb medicijnen voorgeschreven gekregen en mag dus geen produkten meer nemen met lactose erin en moest bloedprikken. En over 3 weken moet ik terugkomen om te kijken of het effect heeft. En zo niet dan zal ik verder testen/onderzoeken moeten doen.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

wervelwind
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wervelwind » 20 mar 2009 18:12

kijk dat bedoel ik riska, jou dochter en ik hebben dan idd veel GELUK gehad (komt natuurlijk ook wel bij dat als het crohn of colitis is dat er vaak ook bloed bij de ontlasting zit en dat door een coloscopie de diagnose vaak snel gesteld kan worden), maar zo zou het toch eigenlijk niet moeten zijn, nu zijn wij 'uitzonderingen' terwijl ik vind dat hoe het bij ons is gegaan meer regel dan uitzondering moet zijn!!!!
Als De Hersenen Deinen

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 26 mar 2009 09:22

Zo...Net de echo gehad, en die verpleegkundige zei dat het, zoals zij kon zien, inderdaad galstenen waren!
Officieel krijg ik over 2 dagen de uitslag, maar omdat ik heel vroeg was (8.35) had ik grote kans dat ik het morgen al zou krijgen...Nu hope ndat ze zoiets 's morgens doen, want 's middags is de praktijk van m'n huisarts gesloten :roll:

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 26 mar 2009 16:29

Afwachten dus Meissie! Morgenochten maar even proberen te bellen naar je huisarts of de uitslag binnen is, anders wachten tot maandag! Of word je zelf gebeld?

Merk je al verschil Ansje?
Wat de toekomst brengen moge........

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 mar 2009 09:27

Ansje schreef:

Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest en zij dacht naar alle waarschijnlijkheid aan een lactose intolerantie. Dat wil zeggen dat ik geen melkprodukten kan verdragen en dat daarom mijn darmen overactief zijn.
'k Heb medicijnen voorgeschreven gekregen en mag dus geen produkten meer nemen met lactose erin en moest bloedprikken. En over 3 weken moet ik terugkomen om te kijken of het effect heeft. En zo niet dan zal ik verder testen/onderzoeken moeten doen.

sterkte ansje! Mijn zusje is ook lactose intolerant, en daarvoor moet je wel e.e.a. aanpassen in je eetpatroon.
Er zijn overigens tabletjes die lactose omzetten in lactase, zodat je er geen last van hebt. Kan je af en toe een keer een ijsje eten ofzo ;).

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 30 mar 2009 15:07

Jannoek schreef:
Ansje schreef:

sterkte ansje! Mijn zusje is ook lactose intolerant, en daarvoor moet je wel e.e.a. aanpassen in je eetpatroon.
Er zijn overigens tabletjes die lactose omzetten in lactase, zodat je er geen last van hebt. Kan je af en toe een keer een ijsje eten ofzo ;).

Goed om te weten dat die pilletjes er zijn :wink:

Afgelopen vrijdag heb ik de uitslag van het bloed gehad en ik heb dus geen voedselallergie. Op zich een goed teken dus, maar wat heb ik dan wel...? Dat blijft de vraag.
Ik mag nu op proef, in combinatie met medicijnen, 3 weken geen melkprodukten en moet dan weer terug naar de huisarts om te bespreken of het helpt. Maar ik merk nog niet veel... :?
Dat wordt dus na die drie weken waarschijnlijk nog meer tests/onderzoeken doen :-k
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 30 mar 2009 16:52

Wat rot zeg Ansje! Hopen dat 'r gauw meer duidelijkheid is!
hier nog steeds geen uitslag binnen :? Warschijnljik is mn huisarts te laks om te bellen, en verwacht ie dat ik zelf bel...Zal er morgenochtend wel achteraan bellen, want volgens diegene die de echo maakte zou het vrijdag al bekend zijn bij mijn huisarts en zou hij míj bellen...
We zullen het wel zien! ](*,)

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 30 mar 2009 19:54

Balen Antsje! Hopelijk word er toch snel meer duidelijk!

Lastig Meissie, idd zou morgen maar even bellen. Jij denkt dat hij beld, maar misschien denkt hij dat jij beld :wink:. Hier is het iig altijd dat jij beld, pas in dringende gevallen beld de huisarts... Magoed dat kan ook weer verschillen per praktijk.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 30 mar 2009 19:56

de vrouw die de echo maakte zei tegen mij dat hij belde, dus daar ben ik vanuit gegaan ;-) en als 't net als in jouw praktijk is, dan hoef ik me iig geen zorgen te maken :wink:

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 31 mar 2009 13:22

M'n huisarts heeft vanmrogen (eindelijk) gebeld! Of najah zn assistente dan! Ze had gistermiddag gebeld, toen had m'n moeder d'r gesproken, en ze zei dat er dus idd galstenen zaten, en dat was 't ...Dus m'n moeder vraagt 'wat nu verder?'
Zegt die assistente: 'Als ze d'r geen last van heeft, kan ze ze net zo goed laten zitten!' :shock: Dus m'n moeder zei dat ik ze toch wel graag liever kwijt dan rijk was, omdat ik er op 't moment geen last van hado mdat ik er heel veel voor liet staan, toen ze zei dat 'k 7 kilo afgevallen was door die galstenen, leek het die assistente toch wel beter om het even met de huisarts te bespreken, hij zou me vanmorgen weer bellen.
Najah vanmorgen belde zijn assistente dus weer, 20 april heb 'k 'n gesprek met de chirurg...Dus dan zullen we 't wel weer verder zien!
Ben toch wel blij dat er nou 'vooruitgang' in zit...Al duurt 't voor mn gevoel nog enorm lang, het duurt nog 3 weken... :?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 31 mar 2009 18:33

raar is dat he?

Ik had ook galstenen. aantal keer kolieken gehad, en de huisarts vond toen verder onderzoek niet nodig.
Uiteindelijk een paar keer midden in de nacht gillend en kronkelend van de pijn bij de huisartsenpost beland, daarna echo's gemaakt en bloed geprikt, vond de huis arts dat het ook nog wel kon wachten, omdat ik nog zo jong was.
Uiteindelijk in diezelfde week opgenomen en geopereerd.
Bleek dat m'n galblaas hartstikke ontstoken was en verschrompeld. Dus het was gewoon een linke situatie... 'gelukkig' had ik toen een aantal aanvallen achter elkaar en moest ik toen worden geopereerd omdat ik er echt aan onder door g ing, maar dat had echt gekker kunnen gaan.

M'n zusje zit in een zelfde soort situatie nu. Ook erg veel last ervan maar er wordt ook nog niks aan gedaan omdat ze nog maar 20 is (ik was 20 toen m'n galblaas verwijderd werd).

Niet over je heen laten praten meissie!

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 01 apr 2009 09:57

Raar dat ze er zo gemakkelijk over denken! Je hebt toch niet voor niks aangegeven verder te willen?!?

Ach die 3 weken zijn zo voorbij :wink:. Succes er in ieder geval mee!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 apr 2009 11:44

heftige verhalen allemaal weer! Sterkte allemaal :8>
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...