Vakanties 2009

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Vakanties 2009

Berichtdoor LeChat » 19 mar 2009 20:30

jans1 schreef:
LeChat schreef:Wirfftal is dat dan zeker, hè? Ben ik een jaar of 3 terug ook geweest met 2 vriendinnen, heel leuke vakantie gehad :D. Op de terugweg hebben we toen nog een daguitstapje naar Keulen gemaakt, was ook erg mooi.

Klopt!! Nog leuke tips??

Ff denken hoor, is alweer wat weggezakt. :) Een dagje naar 1 van de steden aan de Moezel, Cochem bijvoorbeeld, daar is ook een mooie burcht, er is een dierentuin in de buurt met vooral dieren die vroeger ook echt in het wild voorkwamen in die streek, dat was ook erg leuk.
Als me nog iets te binnen schiet zal ik het je vertellen. :)

Wij waren daar trouwens ook op zondag en waren naar een protestantse dienst gegaan in de kelder van een verzorgingshuis daar in de buurt. Bijzonder om mee te maken, we werden speciaal begroet tijdens de dienst, er waren m.n. oudere vrouwtjes met hoofddoekjes, zo'n 20 mensen maar.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 19 mar 2009 21:04

LeChat schreef:
jans1 schreef:
LeChat schreef:Wirfftal is dat dan zeker, hè? Ben ik een jaar of 3 terug ook geweest met 2 vriendinnen, heel leuke vakantie gehad :D. Op de terugweg hebben we toen nog een daguitstapje naar Keulen gemaakt, was ook erg mooi.

Klopt!! Nog leuke tips??

Ff denken hoor, is alweer wat weggezakt. :) Een dagje naar 1 van de steden aan de Moezel, Cochem bijvoorbeeld, daar is ook een mooie burcht, er is een dierentuin in de buurt met vooral dieren die vroeger ook echt in het wild voorkwamen in die streek, dat was ook erg leuk.

Wij waren daar trouwens ook op zondag en waren naar een protestantse dienst gegaan in de kelder van een verzorgingshuis daar in de buurt. Bijzonder om mee te maken, we werden speciaal begroet tijdens de dienst, er waren m.n. oudere vrouwtjes met hoofddoekjes, zo'n 20 mensen maar.

Wij zijn ook op dat park geweest een aantal jaar terug en zijn toen ook een dagje naar Trier geweest; erg mooie stad! Aanrader!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 mar 2009 21:28

Ja, naar Trier was ik al een keer eerder geweest inderdaad, erg mooi, met al die Romeinse resten enzo, zoals de Porta Nigra en het Amphitheater. Ook een aanrader inderdaad!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 19 mar 2009 23:05

Evelien schreef:Ik moet ff m'n ei kwijt hier..... Ik heb net echt ff FLINK zitten balen. ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) m'n man heeft het met z'n chef over gehad of hij in juni drie weken vakantie kan opnemen, HET KAN NIET ](*,) :| :( Nu gaan we (als dat mag en kan) eind aug. begin september.

owwww.... zwaar balen! Hopen dat het in september inderdaad wel gaat lukken.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 mar 2009 23:12

Ellendig Evelien!!

Helaas weet ik hoe het voelt. Eind augustus was ik expres al gaan zitten en ook van die 2 weken hebben ze een week afgehaald. Dus ik hou 1 week vakantie over om naar Zwitserland te gaan :x
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 mar 2009 08:11

De fam. die daar woont zijn in september in nederland (vandaar dat ik dus best wel baal). Als de collega van m'n man op vakantie is dan mijn man geen vrij krijgen (andersom net zo). Maar hij heeft kinderen wij nog niet. Dus wij dachten laten we in juni gaan.

ik ben bang dat m'n man als we op vakantie zijn toch gewoon aan het werk moet (tussen door enzo).

@Gerdien: 1 week zwitserland? Weet je de reden waarom ze er een week vanaf hebben gehaald?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 mar 2009 10:00

hmm Evelien wat een onmogelijke situatie... Ik hoop dat er nog een mouw aan te passen valt, het is toch het fijnste om op vakantie te gaan als het buiten niet ijskoud is.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 20 mar 2009 13:18

Merisja schreef:
LeChat schreef:

Wij zijn ook op dat park geweest een aantal jaar terug en zijn toen ook een dagje naar Trier geweest; erg mooie stad! Aanrader!

Klinkt er goed allemaal =D> =D> Nu het mooie weer erbij en gaan met die banaan!! :yahoooo: :yahoooo:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 mar 2009 13:27

Evelien schreef:@Gerdien: 1 week zwitserland? Weet je de reden waarom ze er een week vanaf hebben gehaald?

Volgens mijn leidinggevende kan het niet anders. het rare is alleen dat een collega had aangegeven dat ze vanaf die maandag weer terug is. Ik moet de maandag en woensdag werken en zij hoeft pas donderdags te beginnen. Dus zij krijgt bijna een week extra vrij en ik mag nog niet op vakantie omdat er nog te veel mensen op vakantie zijn.

Als jij het vat, wie weet vat ik het daarna ook :roll:

Werken terwijl je eigenlijk op vakantie bent is wel een enorme domper Evelien.
Denk dat je er dan toch beide er minder van geniet.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 mar 2009 14:29

tsja... het lastige er van is dat mijn man de enige persoon binnen het bedrijf is die bepaalde problemen kan oplossen. Zegt hij nee? heeftie z'n baan kwijt. En dat wil je niet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 mar 2009 14:34

Hm dan moet er gezorgd worden dat zijn kennis wordt overgedragen zodat iemand anders dingen ook kan verhelpen. Lukt misschien niet voor deze zomer maar op langere termijn moet dat kunnen.

En sowieso kan een baas dit eigenlijk niet maken. Het is wel goed om te klagen bij de OR ofzo, hier moet namelijk gewoon een oplossing voor komen. Kan het dit jaar niet, dan kan het volgend jaar ook niet. En een baas kan moeilijk zeggen: Je mag nooit langer dan een week op vakantie.

Overigens heb je als je als enige iets kan oplossen ook wel een drukmiddel, ben jij weg, dan heeft men blijkbaar een probleem. En je hebt niet binnen een week een ander daarvoor in de plaats. Het is sowieso een drukmiddel om ze te triggeren naar een oplossing te gaan zoeken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 mar 2009 16:05

tsja. dat ze ik ik dus ook. Stel dat hij komt te overlijden moeten ze het ook zelf doen (klinkt misschien heel cru) of hij ligt in het ziekenhuis.

Maar goed dan gaan we wel eind augustus wanneer z'n collega weer terug komt.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 20 mar 2009 16:13

Ik begrijp je reactie Evelien! Zo reageer ik ook vaak als mijn man weer moet werken, over moet werken of op z'n vrije dag iets moet doen. Maar helaas, hij is 1 van de 3 in de Benelux die kan wat hij kan. En er wordt actie ondernomen vanuit het bedrijf, alleen opleiden van mensen duurt min. 2 jaar. En alleen iemand die alle in en outs weet kan iemand opleiden. Verder zijn er wel mensen die een stukje weten en ongeveer 3 a 4 mensen samen weten en kunnen alles. Dat is soms echt een dillema...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 mar 2009 16:14

we zijn nu zeker meer geld kwijt aan een tickert dan in juni. Echt bizar (niet dat we het niet kunnen betalen, maar het had wel goedkoper kunnen zijn).

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 20 mar 2009 16:17

Een baan kwijt is wel heftig om te zeggen. Zijn ze bij het bedrijf zo strak of is het een machtstrijd aan het worden? Ik weet dat ik bijv. niet langer dan 3 weken achter elkaar op vakantie mag. Maar mijn baas is makkelijk naar mij toe als ik een keertje eerder weg moet, langer met pauze ben voor het een of ander en ik ben flexibel dat ik dan gewoon me aan die drie weken hou zonder zeuren. Tis ook geven en nemen...

Terug naar “Archief”