rafaell schreef:En wat zou je doen als hij besluit wel een relatie aan te gaan?
Ik reageer maar hierop en neem tegelijk studentje zijn reactie mee.
Wij hebben hem gewezen op hoe de Bijbel denkt over homorelaties. En we bidden of hij geen relatie zal krijgen. Of hij daarin vrede met God mag vinden. Daarin hebben wij hem een weg gewezen waarvan WIJ denken dat die is naar de wil van God. Daarvan hopen en bidden wij dat hij die weg ook zo zal "gaan" zien.
Maar zoals het met al onze kinderen is: wij mogen ze de weg wijzen en God zal het geloof werken. Niet wij zijn verantwoordelijk voor de keuze's die onze kinderen maken zodra zij tot het verstand zijn gekomen. Wij zijn een ieder voor zich, verantwoordelijk voor onze eigen keuzes.
Maakt hij daarin(zoals al onze kinderen regelmatig doen) een andere keuze dan die wij zouden doen, dan is hij nog steeds onze zoon. Dan betreuren wij zijn keuze maar het houden van hem houd dan niet ineens op. Precies zoals het met onze andere kinderen zo is.
En dan het treurige verhaal. Het is inderdaad triest als er binnen de kerk zulke verdrietige verhalen zijn te noemen. Maar het is niet perse een verdrietig verhaal omdat het hier een homo betrefd.
Zo zal iedereen verdrietige en in en in trieste verhalen kunnen vertellen over ontbreken van naaste liefde binnen de kerk.
Mijn zoon had al zelfmoordgedachtes toen hij 8 jaar was! En dat niet omdat hij homo was.
En dat is triest dat we door de zondeval zo verdorven zijn geworden.
Maar wat kan ik met zo een verhaal?
Zeggen wat ik hierboven heb gezegd?
Dan heb je alleen maar iets gekonstateerd wat we allemaal al weten.
Wat wel door mijn reactie blijkt: is dat iedereen in hokjes denkt, en dat iedereen al snel een oordeel over een ander denkt te mogen hebben.
Kijk maar eens kritisch naar jullie eigen reacties