Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor Daphne » 19 mar 2009 11:37

De weekendjes dat wij weg zijn geweest lag er altijd een schoonmaakpakket: een dweil, afwasmiddel en -borstel en een vaatdoekje. Ik nam dat dus nooit mee. Wel eigen hand- en theedoeken. Volgens mij zat bij die weekenden ook de eindschoonmaak inbegrepen. Daar hoefden we ook niets extra's voor te betalen geloof ik. Wij hebben beide weekendjes geboekt bij Landal.

Ik heb vandaag de badkamer, wc en keuken al gesopt. :) Vanmiddag alleen nog even boodschappen doen en misschien dat ik nog even het dressoir uit ga mesten.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 mar 2009 11:40

ik maak altijd voor die tijd schoon (want is het bijna nooit schoon).

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 mar 2009 11:46

Ik ben vandaag de hoezen van onze bank aan het wassen. Dat was wel weer hard nodig, want we zijn er nu wel achter dat wit en baby niet samen gaan ;) (dat wisten we wel hoor, maar gelukkig kunnen die hoezen dus gewassen!)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2009 12:14

Haha, lastig he, Laura, wit. Ik wilde zo graag een witte bank, van stof. Maar toch maar niet gedaan, omdat die vast snel vies worden. maar ideaal dat je ze uit kunt wassen. Hmm, da's wel een goed idee. Misschien in ons volgende huis toch maar een witte bank :)

Ik heb net toch eindelijk maar een uur staan strijken. Had er helemaal geen zin in, maar t moet toch soms. Bed is ook afgehaald, was zit in de machine. Als ik nog zin heb zo beneden de bende opruimen, en boven alles doen, maar anders komt dat vanavond of morgen wel, kga vanmiddag lekker bij mijn ouders in de zon bivakkeren :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 mar 2009 12:38

Vreselijk een witte bank... ik ben zo'n kluns en mors vaak, 't zou niets voor mij zijn. Maar ik denk dat veel mensen de kleur van onze bank verschrikkelijk vinden :mrgreen:

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 19 mar 2009 12:51

Gelijk heb je!

Ik krijg met mooi weer ook altijd zin om alles op te ruimen en schoon te maken. Heerlijk alle ramen open en de zomerwind naar binnen. Nou ja, lentewind :wink: . En met dit weer heb ik ook altijd zin om iets lekkers te bakken. Herkenbaar?

Vorige week vrijdag kwam ik thuis en waren alle struiken en bomen gesnoeid. De buurvrouw had zich uitgeleefd! =D> . Die houd van tuinieren en had gezegd, die en die moet je echt deze maand doen. Twee dagen later, vind je het erg als ik in je tuin ben? Nee, tuurlijk niet. Wij hebben geen verstand van tuinieren en de buurvrouw vind het fantastisch. Ze is een halve dag bezig geweest en wilde niet horen van bedanken. Ze ging bijna ons bedanken dat ze de tuin mocht doen. Mijn man heeft het gras weer mooi gemaakt, geveegd en de bladeren weggeharkt. Ziet er nu weer supermooi uit!

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 19 mar 2009 13:01

Ons huis is de laatste weken nog nooit zo schoon geweest als nu.
'k Bespeur bij mezelf nu toch wel iets van nesteldrang =;

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 mar 2009 19:09

Zonnetje schreef:Ons huis is de laatste weken nog nooit zo schoon geweest als nu.
'k Bespeur bij mezelf nu toch wel iets van nesteldrang =;
had ik ook vandaag :shock: alles moest er uit en opgeruimd worden!
heb nu ook de laatjes van de servieskast uitgemest en weggegooid wat niet meer nodig was of dat we al een jaar niet meer hadden gebruikt ofzo. Nu heb ik het idee dat het ook veel netter is en overzichtelijk. Ik kan nu weer wat kwijt :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2009 20:02

Dan ligt het aan het weer, ik heb namelijk ook het hele huis gehad. Dat is al maaaaanden niet voorgekomen, dat ik echt het hele huis in 1 keer doe. Net nog even de was van het balkon gehaald. Nieuwe was er vast in, zodat die morgenochtend op het balkon kan. Heerlijk, zo'n schoon huis :D (en nog heerlijker dat ik er nu een week vanaf ben )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 19 mar 2009 23:50

haha dat ligt inderdaad aan het weer denk ik! Gisteren ook alles overhoop gehaald en schoongemaakt overal op en onder...halverwege had ik spijt maarja toen lag alles overhoop dus toen moest ik wel verder :mrgreen:
Nu is t best lekker gevoel....hoef voorlopig geen grote schoonmaak meer te houden :)
PaSaP Hoogh!!

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 20 mar 2009 08:25

linde schreef:haha dat ligt inderdaad aan het weer denk ik! Gisteren ook alles overhoop gehaald en schoongemaakt overal op en onder...halverwege had ik spijt maarja toen lag alles overhoop dus toen moest ik wel verder :mrgreen:
Nu is t best lekker gevoel....hoef voorlopig geen grote schoonmaak meer te houden :)

Hier precies hetzelfde :mrgreen:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 20 mar 2009 15:07

Hier niet :wink: . Ben lekker aan het werk. Of telt stofzuigen op je werk ook mee? Zag dat de schoonmaakster gister niet onder mijn bureau geweest is [-X .

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 21 mar 2009 12:27

Whaha, ik heb net de vitrage van m'n slaapkamer gewassen, wat een verschil :oops: :D

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 mar 2009 14:24

Ik moet nodig stoffen en stofzuigen, maar heb helemaal geen zin... 8)
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mar 2009 14:27

dan doe je dat toch niet... :lol:

Ik ga zo nog ff de woonkamer stoffen en zuigen (morgen weer zuigen en dweilen). De boel veranderen (eetkamertafel, luie stoel en boekenkast verplaatsen).

Heb net het speelgoed (wat van mij is, van vroeger) naar boven gedaan. Dat ruimt ook weer lekker op.

Terug naar “Archief”