Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor Lalage » 16 mar 2009 21:13

LauraC schreef:Balen! Ik heb vrijdag twee mooie schalen van mijn servies gebroken en nu kreeg ik een mailtje van de winkel dat ze gestopt zijn met die lijn en dus geen nieuwe kunnen leveren.

Ow dat is balen zeg... Ga je nu iets zoeken wat erop lijkt of iets totaal anders?

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 16 mar 2009 21:19

bij ons moeten gasten hun schoenen uit doen
voorheen vond ik het niet erg als ze ze aanhielden, maar met de kleine die over de grond ligt te kruipen vind ik dat vies.
heb toen bij de voordeur een bordje opgehangen met de tekst:

wie hier als gast naar binnen gaat
komt nooit te vroeg en nooit te laat
wel 1 verzoek nog tot besluit
doe alstublieft de schoenen uit!

iedereen doet ze tegenwoordig uit! echt ideaal!scheelt een hoop zuigen en dweilen!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 mar 2009 07:53

ik zou het echt niet fijn vinden als ik bij iemand anders mn schoenen uit zou moeten doen..

hier mogen ze de schoenen dan ook gewoon aanhouden.. en ja dan wordt het wel eens vies.. en ja dan kruipen/kropen de kids er over heen.. maar ach daar gaan ze niet dood van :wink: :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 mar 2009 08:04

Ik ook niet, ik geloof zelfs dat ik op den duur niet meer zou komen als ik standaard mn schoenen uit moet doen. :oops: .

Ik strijk ook heel veel, volgens mijn man zelfs onzinnige dingen zoals de hydrofiele luiers waar ik Hugo mee afdroog. Het gebruik van die dingen wordt nu gelukkig minder, maar ik word echt kriegel als ik ze ongestreken gebruik.Daarnaast strijk ik alle kleding van Hugo incl de rompers. Al moet ik zeggen dat ze door de droger wel minder kreukelig worden. Mijn man draagt elke dag een schoon overhemd en t-shirt en die strijk ik ook allemaal. Mijn kleding is eigenlijk ook niet zo strijkvrij, veel blousen, rokken, pantalons waar een vouw in gestreken moet worden. En strijken vind ik echt afgrijselijk!

Dweilen doe ik ook niet elke dag. Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen. De ene week doe ik uitgebreid alles boven en de andere week alles uitgebreid beneden. Beneden dweil ik wel elke week, maar zeker niet vaker. Dan stofzuig ik nog een keertje extra. De hoop dat ik elke week het hele huis kan doen, heb ik allang opgegeven.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 mar 2009 08:05

als je hydrofiele luiers strijkt dan nemen ze volgens mij juist minder op!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 mar 2009 08:15

klopt, heb ik ook wel eens gehoord. Ze nemen nu nog genoeg vocht op. Heb mij voorgenomen dat als ze slechter vocht op gaan nemen dat ik dan nieuwe koop, ik erger mij meer aan ongesreken hydorfiele luiers. :oops: :lol:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 mar 2009 09:12

bij hydorfielluiers vind ik: hoe ouder, hoe fijner ze drogen :oops:

en... hier mag het bezoek gewoon de schoenen aan houden, mits er gestrooid is ed.. dan verzoek ik ze goed te vegen of anders de schoenen uit te doen.
vaak dweil ik direct als de visite weg is..

@kamille: ik vind ht erg herkenbaar hoor! schoenen uit.. maar vind het zelf koud aan de voeten. Familieleden krijgen snel last van de rug als ze koude voeten hebben.. jaja.. ingewikkeld maar waar... dus vind ik dat ik ze het niet kan verplichten. :oops:
maar het is jou huis! dus lekker zelf weten!

@ajl.. zou je niet meer komen?? ik moet ook bij een bepaald gezin me schoenen uitdoen. Ik neem dan standaart een paar sokken mee, en als ik dat vergeten ben, vraag ik sokken.

overigens doe ik julia altijd de schoenen uit als we ergens zijn. die ukkies zijn nog zo onhandig met de ledematen dat ze zo perongeluk een ander schoppen (of expres :mrgreen: ) dan is een zacht voetje beter dan zo giga harde schoen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 mar 2009 11:54

zo heerlijk! Heb al best wel wat gedaan (vind ik :roll: )
- overal gestoft
- badkamer gesopt
- badkamervloer flink geschrobt met groene zeep en ander spul
- gestofzuigd
- 1 was gedraaid
- 2 wassen opgevouwen en opgeruimd
het lijkt weinig als ik t zo ns lees :P
vanmiddag nog doen
- 1 was in de droger doen
- winterjassen wassen
- wat opruimen
- salontafel schoonmaken
- dweilen
- dressoirkast uitmesten
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 18 mar 2009 12:08

Nou, je hebt best wat gedaan, hoor Kwebbel! :wink:
Ik heb vanmorgen toilet, wastafel gedaan, overal gestoft, de kattenbakken verschoond, met een rol over de banken gegaan, zodat de kattenharen weer weg zijn. Zo nog ff gauw stofzuigen en eten en dan met m'n schoonmoeder naar de Intratuin. :)
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 mar 2009 14:05

Nu al de winterjassen wassen en opruimen kwebbel? Jij hebt echt de zomer al in je hoofd :wink: .

Vandaag de kamer en keuken weer een goede beurt gegeven. Kast en tafel in de was gezet, bed van Hugo verschoond en 3 wassen gedraaid. Straks nog een lading strijken en dan is het weer klaar voor vandaag. Morgen weer lekker aan het werk. :wink:

@ppm Helemaal wegblijven omdat ik mn schoenen uit moet doen, zal ik niet direct overwegen. Ik moet wel zeggen dat ik het niet zo gastvrij vind. Dus ik zal er niet spontaan even binnenwippen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 mar 2009 15:37

ajl schreef:Nu al de winterjassen wassen en opruimen kwebbel? Jij hebt echt de zomer al in je hoofd :wink:
Nee hoor :D wij hebben allebei 2 winterjassen, dus kan al 1 stel opruimen :D zo warm vind ik het nu ook weer niet......

ik heb geen zin meer om een kastje uit te mesten, heb nog wel gedweild en opgeruimd. Morgen een dagje vrij, dan doe ik nog wel wat.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 mar 2009 15:44

Wat zijn jullie allemaal goed bezig! Ik krijg lentekriebels van dit weer, en heb heerlijk vanmorgen anderhalf uur en vanmiddag anderhalf uur gewandeld. Het huishouden kan me even gestolen worden.
Al is het nu heerlijk weer voor de was buiten te hangen natuurlijk. Nouja, morgen maar een wasje draaien en buiten hangen. En eigenlijk MOET ik gewoon strijken, manlief had amper meer iets in de kast :oops: Of nouja, hij overdreef lichtelijk, maar echt heel veel was het idd niet meer. Maar het is zo saai en donker in de garage, om nu te gaan strijken...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 18 mar 2009 17:47

Ik vind het bordje voor de schoenen uit wel origineel. Maar als ik zo'n bordje zou hebben in m'n huis zou ik wel zorgen dat er altijd een mandje met pantoffels en sokken bij staat dat gasten die aankunnen doen als ze er behoefte aan hebben.
Want soms is zonder echt k-k-koud.

Ik heb ook weer ff schoongemaakt hier.
Tis buiten heerlijk weer daar krijg je buiten zijn en opruim kriebels van.
Althans ik....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 18 mar 2009 18:37

MissF schreef:Wat zijn jullie allemaal goed bezig! Ik krijg lentekriebels van dit weer, en heb heerlijk vanmorgen anderhalf uur en vanmiddag anderhalf uur gewandeld. Het huishouden kan me even gestolen worden.
Al is het nu heerlijk weer voor de was buiten te hangen natuurlijk. Nouja, morgen maar een wasje draaien en buiten hangen. En eigenlijk MOET ik gewoon strijken, manlief had amper meer iets in de kast :oops: Of nouja, hij overdreef lichtelijk, maar echt heel veel was het idd niet meer. Maar het is zo saai en donker in de garage, om nu te gaan strijken...

Kun je niet strijken op het balkon ofzo? of sta je dan erg op het zicht?
Zodra het lekker weer is staat mn moeder in de tuin te strijken!! vlakbij huis, zodat de stekker in het stopcontact kan :)
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 mar 2009 11:22

ik ben m'n laatste dagje vrij, dan moet ik er 5 werken (4 werken + 1 school)
heb een dressoirkast uitgemest (de planken dan met al het glaswerk) de laatjes moet ik nog ff uitzoeken, daar ligt alles door elkaar #-o
heb nog een andere kast naast de tv staan die moet ook ff uitgemest worden. Heb een afwas gedaan en een ladekast in de gang opgeruimd met zomer/wintersokken, e.d. Heb zelfs vakantiesokken :| deze sokken slijt ik af in de vakantie en gooi ze na een dag of wat weg.
Doen jullie nog wat speciaals in de vakantie? Bijv. schoonmaakdingetjes meenemen ofzo? Ik neem altijd n paar doekjes en schoonmaakmiddelen mee. Wij maken zelf het huisje schoon bij vertrek (scheelt toch weer 30 euro vaak!) en wij houden het ook schoon. Ondanks dat het vakantie is kan je niet in een vies huisje leven.
Ik neem dan bijv. mee:
- afwasmiddel
- wcpapier
- boodschappen voor de eerste dag (als we vrijdag aankomen doen we zaterdag boodschappen)
- doekjes en wat schoonmaakmiddel (zoals allesreiniger/douchespul e.d.)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”