Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Buik/darmproblemen

Berichtdoor Evelien » 09 mar 2009 11:09

Ik heb er altijd last van als ik spanningen heb. Dus ik herken het wel. En ook wanneer ik te vet gegeten heb of juist erg gekruid eten op heb. En ik merk ook als ik gewoon (veel) vezels eet dat ik er minder last van heb.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 16 mar 2009 19:57

Wie heeft er ervaring met het medicijn Duspatal? Ik heb het voorgeschreven gekregen voor mn spastische darm.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 16 mar 2009 20:09

Heb er zelfs nog nooit van gehoord, dus kan je niet verder helpen Em_ma!
Morgen maakt m'n moeder ff afspraak bij de huisarts, ik wil zelf uitslapen, en ze hebben 't liefst dat je tussen 8 en half 9 'n afspraak maakt...Dus dan zal ik er morgen 'aan moeten' :lol: Zal me benieuwen wat 'ie zegt..Of dat ik gewoon weer lading nieuwe Diclofenac mee krijg...Hoop eigks zelf dat ik verder onderzoek krijg, want begin me er nog steeds meer aan te ergeren, koffie heb ik niet eens zin meer in, maar om altijd bij na te denken wat je wel of niet kan eten, word je goed flauw van! ](*,) Laatst met vrijgezellenfeest van m'n schoonzusje ook, zitten we in restaurant, en had 'k al iets met ei besteld, kan je weer overnieuw bestellen, net als met 't nagerecht, voor je 't weet word er chocola overheen gesmeten... Uiteindelijk maar voor 'n sorbet gekozen waar officieel chocola overheen hoort, maar dr bij gezegd dat ik absoluut geen chocola wilde! En dat kon gleukkkig 8-[

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 16 mar 2009 20:31

Haha, zo deed me ma het ook nog wel n's. Ze maakte gewoon n afspraak voor me, en dan had ik geen andere keus :wink:. Ben benieuwd wat je huisarts zegt, geef wel duidelijk aan dat je het goed zat bij alles wat je eet er over na moet denken of het wel kan! En er steeds meer dingen bij komen wat niet kan... je zelf verder wil (is makkelijker gezegd dan gedaan vanaf hier :oops:)

Ben je inmiddels al bij je huisarts geweest Ansje? Ze sturen je echt niet zomaar door voor darmonderzoeken hoor! Na 3 jaar aanmodderen met me maag, ben ik ook nog nooit doorgestuurd voor een maagonderzoek. Terwijl ik daar wel heel bang voor was dat die dat toch ging doen. Maar gelukkig tot nu toe nog niet! Er bestaan altijd nog roesjes :)!

Tijdje geleden werd er gezegd dat Keessie zich binnenkort weer eens zou melden, maar volgens mij stuurt die de kat :-oo...
Wat de toekomst brengen moge........

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 16 mar 2009 20:51

Aanstaande donderdagmorgen moet ik naar de huisarts :? dus ik ben benieuwd!
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 17 mar 2009 20:50

Vanmiddag eindelijk naar de huisarts geweest, hij wilde het eerst nog bij darmkrampen houden, maar toen ik zei dat de andere arts gezegd had dat het ws galstenen waren, vond hij het raar, want in m'n 'dossier' stond gewoon nog darmkrampen...Ik snapte er ook weinig van, maar heb 'm alles uitgelegd (en warempel liet ie me deze x wel uitpraten!!!)
Uiteindelijk zei ie: dan wil je zeker verder onderzoek?...dus 'k heb gezegd dat me dat wel beter leek, want zo doormodderen lijkt me ook niet echt wat, 'dan moet dat maar...' zei 'ie, formulieren ingevuld, bij assistente afspraak gemaakt voor 't ziekenhuis, en 't word volgende week donderdag!
'k Heb woensdag 'n bruiloft maar 'k moet zorgen dat ik vanaf middernacht niks meer eet of drink, en dan 's morgens om 8:35 moet 'k er wezen! Dat zal best vol te houden wezen! En dan zullen we wel zien hoe 't afloopt enzo!

Riska

Berichtdoor Riska » 17 mar 2009 21:30

Goed zo! Heel goed voor jezelf opgekomen! Ik ben benieuwd hoe het afloopt...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 17 mar 2009 21:37

Ik ook... :lol: 'k Vertelde m'n moeder vanmiddag hoe mn huisarts reageerde enzow..Eerste reactie van haar: Hmm 't krengetje in je kwam even weer boven drijven?
'k Was 't gewoon zó beu... 8-[

Riska

Berichtdoor Riska » 17 mar 2009 22:37

Dan maar even krengetje! Je hebt in ieder geval wat je wilt - de toegang tot grondig onderzoek! =D>

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 18 mar 2009 11:32

Super meissie =D>! Je hebt in ieder geval duidelijk laten merken dat je verder wou!
Vind die reactie van je huisarts; dan moet dat maar... wel raar hoor! Hallo zeg... dat
is toch de normaalste zaak van de wereld :roll:. Mijn huisarts greep gelijk uit z'n kastje
n hele stapel papieren en begon het intevullen... helaas kwam er niks uit de onderzoeken
maar toch...

Krijg je volgende week echo's? Als goed is slaap je 's nachts toch, dus dat niet eten en
drinken is vaak wel vol te houden :wink:. Succes, enne laat het maar horen!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 18 mar 2009 12:43

Idd...Na die bruiloft kan ik vast wel slapen ;-) Dus zal er weinig van merken! En 'k word nooit wakker met 't gevoel dat ik trek heb, dus dat scheelt enorm!

wervelwind
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wervelwind » 18 mar 2009 17:17

ik snap sommige huisartsen niet zo, dat ze mensen soms jaren laten doormodderen zonder hen door te verwijzen naar een internist oid. Ik zelf had 2 weken klachten, moest bloed prikken, na 3 dagen terugkomen en ben gelijk doorverwezen (ondanks dat er in het bloed niet zoveel te zien was) voor een darmonderzoek....en toen is het balletje gelijk verder gaan rollen
Als De Hersenen Deinen

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 mar 2009 18:39

Goed zo Meissie!
Ben heel benieuwd!!

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 19 mar 2009 18:50

Hoe is het afgelopen Antsje?

@ wervelwind; lastig... Soms dacht ik ook wel eens stuur me maar door, maar aan de andere kant de huisarts probeerd het eerst zelf op te lossen. Er is wel gezegd, als... dan... Als ze iedereen doorsturen, dan kunnen ze nog wel meer ziekenhuizen bouwen. Waarschijnlijk zal je huisarts, in jou geval wel een reden hebben gehad om je te verwijzen naar een internist, ondanks dat er in het bloed niet zoveel te zien was.

wervelwind
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wervelwind » 19 mar 2009 20:15

ja kapitein
daar heb je idd wel gelijk in, uit de coloscopie bleek ook wel dat ik aardig ziek was, en ik snap ook wel dat een huisarts niet iedereen door kan sturen, maar als ik dan verhalen lees van mensen die al jaren problemen hebben, denk ik: tot waar strekt de expertise van een huisarts....?
Als De Hersenen Deinen

Terug naar “Archief”