Zo'n SDI is niet vooruit te branden. Maar je lacht wel als je naast een snelheidsmonster bij de pomp staat!
Veel plezier met de Lupo!
Moderator: Moderafo's
Rolf schreef:Pas las ik een Review over een Mercedes A150.Boekenlezer schreef: Een nieuwprijs van ruim 40.000 euro, en daar bovenop nog eens 30.000 euro aan extra's! (Zie test Audi A4 2.0 TDI)
Nieuwprijs is standaard €23.310. Met opties kwam het op ~€40.000,-.
Een familielid kocht 6 jaar geleden een Focus. Ik schat toen vanaf ruim €16.000 te koop. Met opties: €28.000,-.
Dat familielid heeft trouwens ook een hele verzameling camera's en objectieven. Daar staat tegenover dat z'n wasmachine
bijna 20 jaar oud is, en daar nieuwe lagers en koolborstels in gezet zijn. Financieel gezien geen gunstige keuzes (vind ik).
Voor €448 is er een nieuwe wasmachine te koop met direct drive motor (zonder koolborstels). En op auto's is veel
meer te besparen. Een auto kost (excl. brandstof en onderhoud) €1500 (heel goedkoop) tot €3000 (of i.g.v. nieuwe/groter €6000) per jaar.
Een wasmachine €100 per jaar. (Een woning €3000 - €6000 per jaar, en dat kan van meer blijvende waarde zijn.)
't Is maar net waar je geld voor over hebt, en waarvoor niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten