Met je gedachtengang erachter ben ik het eens. Maar het klinkt netzo onlogisch om te zeggen dat iemand die niet verzekert alleen op basis van gevoelsargumenten te werk gaat. Het is puur op basis van het verstand om te zeggen dat iets helemaal niet hoeft te gebeuren, daar komt verder geen gevoelswerk bij. Dus eigenlijk was mijn bewering een zelfde soort als de bewering dat iemand die zich niet verzekert dit puur doet op gevoel.
Ik zeg ook niet dat dit zo is inderdaad. Wel wil ik iedereen, of ze zich nou wel of niet verzekeren, oproepen om er over na te denken waarom ze dat wel of niet doen. Dat je mensen die zich verzekeren oproept om na te denken waarom ze dit doen en hoe het met hun Godsvertrouwen zit is goed want het is goed dat mensen er over nadenken. Ik probeert het zelfde te doen richting mensen die zich niet verzekeren. Waarom doen ze dat niet? Is dat de lijn die de Bijbel kiest of volgen ze hierin wat hun ouders en hun voorouders geloven en nemen ze daarom die lijn over, omdat hen altijd is geleerd dat als je je verzekert, je niet volledig op God vertrouwt?
Ik heb daar ook wel over nagedacht en dan geloof ik dat de Bijbel niet leert dat je je niet mag verzekeren. Daarmee veroordeel ik mensen niet die zich niet verzekeren, ik vraag me alleen af of ze zich niet onnodig aan risico's blootstellen. Want onverzekerden kunnen net zo goed een ongeluk krijgen of ziek worden, het is niet zo dat als je in God gelooft, op Hem vertrouwt en je niet verzekert, je geen auto-ongeluk kan krijgen, ernstig ziek kan worden en je huis niet in vlammen kan opgaan.