Denkertje21 schreef:Probeer nou eens voor jezelf er achter te komen wat God met homo's wil. Moeten ze (tegennatuurljk) met een vrouw trouwen?
Mogen ze een een geheiligd leven leiden met een andere man? Echt, het draait niet allemaal om seks. Sterker: ik zou soms liever de seks er uit laten omdat zo veel verpest.
Wij hebben als mensen nogal eens de neiging te denken dat geloven in God is als een rustig kabbelende rivier, waarin alles lekker zijn gangetje gaat. Maar het tegendeel is waar. Hij lijkt er nogal een sport van te maken om het ons moeilijk te maken. Klinkt misschien nogal oneerbiedig - en ik druk het nogal ongepolijst uit, maar dat geeft me dan wel het gevoel dat ik eerlijk kan zeggen wat er op mijn hart ligt - maar zo ervaar ik het leven voor een deel wel. Met
Job als afschrikwekkend bewijs van hoever dat blijkbaar wel kan gaan.
Dus als je vraagt wat God met homo's wil... Hij zal er ongetwijfeld een wil mee hebben. Maar of dat is wat zij zelf graag willen?
Ik kan homo-zijn dan niet anders zien als een kruis wat je opgelegd wordt. Net zoals Paulus bijvoorbeeld last had van een doorn in het vlees waar hij graag vanaf zou willen, maar God dacht daar anders over (
2 Kor. 12:
7). De Heidelbergse Cathechismus zegt dat al het moeitevolle wat Hij ons in dit leven toedeelt, doet medewerken ten goede.
En van moeten trouwen is er natuurlijk geen sprake, tenzij iemand ongetrouwd seksuele gemeenschap heeft gehad.
Een heteroman heeft niet de plicht om te trouwen, dus kun je een homoman ook niet dwingen om met een vrouw te trouwen.