Moderator: Moderafo's
The Engineer schreef:Dat ben ik niet met je eens.
Men stelt dat mijns inziens als voorwaarde zonder enige bijbelse grond. Ik ben het er niet mee eens. Maar als men dermate wettisch wilt zijn, dan neem ik mijn verlies, en doe ik belijdenis. Het is niet dat ik er niets van meen, het is tegen mijn principe.
Ook zonder dat je belijdenis doet kun je nog wel trouwen en Gods zegen erover vragen en Godvrezend zijn. Een dergelijke voorwaarde vind ik uiterst verwerpelijk. Hetzelfde geldt voor dopen. Ik moet mij verantwoorden voor God, niet zij.
Daarnaast is het ook geen voorwaarde om zalig te worden. Dus het nut, het is niets anders dan een poppenkast, kan niet gevonden worden.
esli schreef:Ehm... belijdenis doen is tegen je principe, maar je gaat he wel doen? Begrijp ik dat goed?
Lijkt me raar.
Als je zo anders denkt dat jouw kerk, pas je daar dan wel? Er zijn zat kerken waar je gewoon kan trouwen en kinderen kan laten dopen zonder belijdenis te doen.
Ik dacht dat je altijd zo'n hekel had aan hypocriet gedrag. In feite doe je dan iets hypocriets, je ziet het nut van belijdenis doen niet in, maar doet het toch maar om toch te kunnen trouwen.
Je hebt gelijk, dan is de belijdenis idd ook niets waard.....
Maar blijkbaar heb jij daar niet zoveel moeite mee.
Hij heeft het zelf altijd over hypocriet gedrag van christenen, zo lust ik er dus nog wel eentje
The Engineer schreef:esli schreef:Ehm... belijdenis doen is tegen je principe, maar je gaat he wel doen? Begrijp ik dat goed?
Lijkt me raar.
Als je zo anders denkt dat jouw kerk, pas je daar dan wel? Er zijn zat kerken waar je gewoon kan trouwen en kinderen kan laten dopen zonder belijdenis te doen.
Trouwen zal nog wel gaan ja, maar dopen niet. Ik vind het niet raar. Voor mij is het een logisch gevolg.
Daarnaast, in die kerken zou mijn vriendin niet kunnen aarden, dus dat is geen optie. Ze weet ook hoe ik erover denk en ze snapt dat en accepteert dat. Uiteraard zou dan mijn vriendin alleen belijdenis kunnen laten doen, immers zij is het wel met de leer eens, maar wij komen allebei uit een andere kerk en gaan samen naar weer een andere kerk. We doen daarom samen belijdenis of niet. En dat heeft zo zn gevolgen.
.
The Engineer schreef:Zoals ik zei, ergens niet helemaal achter staan en het toch doen is prima te verenigen. Je kan het niet eens zijn met de ontwikkeling van een nieuwe auto maar daar als Ingenieur je er prima voor inzetten. Ben je dan hypocriet? Het antwoord is simpel en eenduidig: nee. Pas als je anderen af gaat kraken en het zelf wel gaat doen, dan pas ben je hypocriet. Ik zou zeggen flappie, zoek eens de definitie op.
Ik heb er over nagedacht en kan niet anders dan tot de conclusie komen die ik nu heb geformuleerd.
Flappie schreef:In wezen maakt het ,me niet zoveel uit,
Flappie schreef:Heerlijk correct weer. En lees ook eens meer van zijn bijdragen, dan begrijp je ook waarom ik het zeg
The Engineer schreef:Maar blijkbaar heb jij daar niet zoveel moeite mee.
Nee inderdaad, in mijn ogen vragen ze erom door dergelijke achterlijke regels stellen.Hij heeft het zelf altijd over hypocriet gedrag van christenen, zo lust ik er dus nog wel eentje
Zoals ik zei, ergens niet helemaal achter staan en het toch doen is prima te verenigen. Je kan het niet eens zijn met de ontwikkeling van een nieuwe auto maar daar als Ingenieur je er prima voor inzetten. Ben je dan hypocriet? Het antwoord is simpel en eenduidig: nee. Pas als je anderen af gaat kraken en het zelf wel gaat doen, dan pas ben je hypocriet. Ik zou zeggen flappie, zoek eens de definitie op.
Ik heb er over nagedacht en kan niet anders dan tot de conclusie komen die ik nu heb geformuleerd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten