Mortlach schreef: Dat is volgens mij ook geloven als een kind: ondanks alles van een onderwerp te weten, toch elke keer weer verwonderd zijn alsof je het voor het eerst ziet.
Dat, mijn beste Mortlach, is de spijker exact op zn kop.
Moderator: Moderafo's
Mortlach schreef: Dat is volgens mij ook geloven als een kind: ondanks alles van een onderwerp te weten, toch elke keer weer verwonderd zijn alsof je het voor het eerst ziet.
Rijnmond schreef:@morty
Ik hou niet zo van al die tussenquotes dus vergeef me dat ik het zo doe.
Dat men op elkaars antwoorden reageert kan idd op een forum, het is wel opvallend hoe jullie antwoorden nogal op elkaar afgestemd zijn. Als ik minder goed van vertrouwen was zou ik een dubbelaccount verdenken.
Overigens zijn mijn postings niet bedoeld om aan jouw wensen te voldoen, maar mensen in te lichten over de waarheid van de Bijbel.
Als dat iemand niet aanstaat: prima, ga dan maar naar een site over evolutie, waar je niet geconfronteerd wordt met de realiteit dat evolutionisme net zo goed een geloof is. De pijlers van het naturalistische evolutionisme worden dogmatisch vastgehouden, en tegenargumenten kunnen daar niets aan veranderen. Het evolutieparadigma is wat dat betreft net zo statisch en star als het scheppingsmodel.
Mozes heeft twee grote lichten (zon en maan, ed.). Maar de sterrekundigen bewijzen met vaste redenen, dat het gesternte van Saturnus, dat wegens den afstand het allerkleinste schijnt te zijn, veel groter is dan de maan. Dit verschilt, omdat Mozes voor het volk datgene beschreef, wat zonder wetenschap en kennis alle leken, met gewoon verstand begaafd, verstaan.
[...]
Genen echter onderzoeken met grote moeite alles, wat met de scherpzinnigheid van het menselijk vernuft kan bereikt worden. Nu is daarom die ijver niet af te keuren, noch de wetenschap te veroordelen, gelijk sommige krankzinnigen stoutmoedig alles, wat hun onbekend is, plegen te verwerpen. Want de sterrekunde is niet alleen een aangename wetenschap, maar ook een bijzonder nuttige, en het kan niet worden ontkend, of die kunst ontvouwt de bewonderenswaardige wijsheid Gods. Daarom moeten de mensen die hierin een nuttig werk verrichten niet alleen geprezen worden, maar zij, die tijd en bekwaamheid hebben, mogen zich aan deze soort van oefening niet onttrekken. Mozes wilde ons ook niet geheel van deze studie aftrekken, toen hij, hetgeen tot het terrein der kunst behoort, wegliet.
[...]
Want als de Heere op de ene of andere wijze de hand naar ons uitstrekt en maakt, dat wij den glans van zon en maan genieten, welk ene ondankbaarheid zou het dan zijn, om zelfs voor de ervaring voortdurend het oog te sluiten. Scherpzinnige mensen hebben dus geen reden om Mozes uit te lachen wegens zijn onkunde, dat hij de maan schat naar het licht.
[...]
Laten de sterrekundigen voor zich een andere kennis hebben. Zij, die van de maan den nachtelijken glans genieten, worden door het nut zelf overtuigd van boze ondankbaarheid, indien zij Gods goedheid niet erkennen.
Optimatus schreef:Wellicht zou de hele discussie opnieuw gevoerd moeten worden, maar dan met een open instelling en niet met op voorhand ingegraven posities.
Gerdien B. schreef:Voor mij zijn het wel 2 verschillende zaken. God heeft de dieren op land en in de zee geschapen. Niet alleen zeedieren die later landdieren werden.
Rijnmond schreef:@morty
Dat men op elkaars antwoorden reageert kan idd op een forum, het is wel opvallend hoe jullie antwoorden nogal op elkaar afgestemd zijn. Als ik minder goed van vertrouwen was zou ik een dubbelaccount verdenken.
Rijnmond schreef:De pijlers van het naturalistische evolutionisme worden dogmatisch vastgehouden, en tegenargumenten kunnen daar niets aan veranderen. Het evolutieparadigma is wat dat betreft net zo statisch en star als het scheppingsmodel.
Calvijn(Tamerlan) schreef:Want als de Heere op de ene of andere wijze de hand naar ons uitstrekt en maakt, dat wij den glans van zon en maan genieten, welk ene ondankbaarheid zou het dan zijn, om zelfs voor de ervaring voortdurend het oog te sluiten. Scherpzinnige mensen hebben dus geen reden om Mozes uit te lachen wegens zijn onkunde, dat hij de maan schat naar het licht.
Mortlach schreef:Kitty schreef:
Zo'n ontdekking zou meer kunnen vertellen over hoe het allereerste primitieve leven eruit moet hebben gezien en kan de wetenschap dus veel vertellen. Ik weet niet of het mogelijk is voor je, maar als je in de huid zou kunnen kruipen van een wetenschapper die niet gelooft in God of schepping,
Of zelfs een wetenschapper die wél gelooft in God en schepping, maar die graag wil weten HOE dat proces van schepping heeft plaatsgevonden. Neem bijvoorbeeld Kenneth Miller, een gedegen moleculair bioloog, overtuigd christen, gepassioneerde wetenschapper en groot opponent van Intelligent Design/Creationisme.
Zelfs als je een Jonge-Aarde Creationist bent, ben je dan niet nieuwsgierig hoe het gebeurd is? Of geloof je dan in *poef - rookwolkje* en weer een complete diersoort?
DesertRose schreef:Zelfs als je een Jonge-Aarde Creationist bent, ben je dan niet nieuwsgierig hoe het gebeurd is? Of geloof je dan in *poef - rookwolkje* en weer een complete diersoort?
Ik geloof in een soort basis-soorten schepping.
Dat vanuit die basissoorten meerdere dieren zijn voortgekomen.
Maar dat ze niet allemaal uit elkaar zijn voortkomen, en al helemaal niet dat ze uit niets zijn voortgekomen,
en al HELEMAAL niet de mens uit de dieren.
Een dier kan zich aan zijn omstandigheden aanpassen, dat is bewezen. net als een mens trouwens. dus geloof ik wel in microevolutie
HOE dan? En HOE zijn die basissoorten ontstaan? Met een magisch rookwolkje en POEF, daar loopt een hele kudde koeien?
DesertRose schreef:HOE dan? En HOE zijn die basissoorten ontstaan? Met een magisch rookwolkje en POEF, daar loopt een hele kudde koeien?
Ik geloof in evolutie, dat de waterbuffel, de koe, de oeros en de bison aan elkaar verwant zijn.
Ik geloof niet dat ze allemaal uit elkaar zijn voortgekomen, daarmee bedoel ik, niet de koe uit de krokodil, de krokodil uit de vis, de vis uit de plant, en die uit de bacterie. Of HOE dan ook. maar ik geloof in basismodellen. Ook gezien het verhaal dat anders alle soorten dieren niet in de ark passen.
Daar hoef je eigenlijk geen genetische bewijzen voor aan te halen. áls er een dier op de mens lijkt, dan is dat de chimpansee, of de mens-aap. logisch.
Maar ik wijd dat niet aan een gezamelijke voorouder, maar aan een gezamelijke maker. misschien ken je de gedachte wel, dat we op elkaar lijken, omdat we dezelfde Maker hebben. net zoals het ene gebouw op het andere lijkt, omdat ze dezelfde architect hebben.
Dat Hoeft niet zo te zijn, maar ik kan me voorstellen dat een dier, die lijkt op de mens wat betreft uiterlijk en intelligentie, toch ook genetisch op de mens lijkt. En dat een bepaalde oplossing voor een organisch probleem in het ene wezen, dat daarvoor in het andere wezen, dezelfde oplossing wordt gebruikt.
Mortlach schreef:Nee duh!!
Om het te onderbouwen zul je er eerst met een landertje heen moeten om monsters te verzamelen, vind je ook niet? Maar omdat je kan zeggen dat dáár leven wél mogelijk is, en op bijvoorbeeld mercurius niet, is het veel interessanter om een missie naar Ceres te plannen dan om een landertje richting mercurius te sturen. Voor mensen die altijd lopen te piepen dat er toch al veel te veel geld verspild wordt, zou je je hier prima in moeten kunnen vinden...
rai schreef:Kijk dat is nou net wat ik dacht. Hetzelfde als de ET, heeft men een theorie, en die wil men graag doen onderbouwen, en men geeft ze een klein dingetje zodat men de mensen nieuwgierig maakt. En als de dollars binnen zijn, word men doodleuk vertelt dat ze niks gevonden hebben.
DesertRose schreef:Nou dan zou ik verschillende dingen kunnen geloven:
- of ze zijn niet naar ceres gevlogen
- of er is TOCH vervuiling ()
- of het zijn geen cellen, maar lijken er op
- of.... (weet NU ff niks meer)
OF, God heeft tevens op Ceres leven geschapen.
DesertRose schreef:Een dier kan zich aan zijn omstandigheden aanpassen, dat is bewezen. net als een mens trouwens. dus geloof ik wel in microevolutie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten