de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Re: de pil deel 2

Berichtdoor kirsten » 12 mar 2009 18:49

Wij (nou ja ik, maar mijn vriend hoort er ook bij) gaan sowieso wel voorlopig aan de pil. Dan is het natuurlijk mooi meegenomen als de maandelijkse problemen minder zijn.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 mar 2009 08:21

elvira (gast) schreef:
@Pil uit financiële redenen: ik ben het op zich wel met MissF eens: als ik onverhoopt toch zwanger zou worden, dan zou dat geen groot probleem zijn. Maar.... kleine kindjes worden groot en kosten (met het ouder worden) ook steeds meer. Mijn man en ik willen daarom graag eerst een zeker fundament voor de toekomst (studieschulden afbetaald, vast werkcontract, huis wat voor kinderen geschikt is), voordat we met de pil gaan stoppen... (maar dat duurt niet lang meer! :D )

Volgens mij kan jij niet wachten om de pil in de vuilnisbak te gooien :wink:

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 13 mar 2009 08:45

@ajl: klopt! maar ik vind het ook wel een beetje eng, moet ik zeggen... :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 mar 2009 10:50

Is het ook, ik vond het ook heel eng. Ik was erzelf van uitgegaan dat het nog wel een jaar kon duren voordat ik zwanger zou zijn. Vervolgens was het binnen een maand raak. Ik was helemaal in shock. Mijn man stuiterde 9 maanden van vreugde en het heeft bij mij wel even geduurd. Niet dat ik niet blij was, maar voor mijn gevoel kwam alles ineens op mij af...verantwoordelijkheid, minder tijd voor jezelf, parttimen met werk etc. En vlak de enorme hormoongolf ook niet uit :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 mar 2009 21:06

heftig ajl !! Ik ben nu dus echt ruim een week ongesteld.. dat krijg je als je de pil vergeet en dus toch wel ongesteld word. Ben iets eerder met de pil begonnen (gisteren i.p.v. dinsdag) dus hoop ik dat ik snel klaar ben met het vloeien want word het nu wel zat... :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 18 mar 2009 19:06

O vervelend kwebbel!!
Ik ben opeens een week eerder ongesteld geworden, terwijl ik geen pil ben vergeten!! Weet iemand of dit klopt? In de gebruiksaanwijzing staaat dat ik de dokter moet raadplegen, maar dat voelt ook weer zo zeikerig om niets...

Zou het van de stress kunnen zijn? Het is echt gekomen 1,5 dag na onze trouwdag..dus alle stress weg enz..

Wie heeft ajb advies van mij???
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 18 mar 2009 19:33

Heb je dit eerder ook gehad met de pil? Anders zou het kunnen dat je een zwaardere pil nodig hebt. Misschien voor de zekerheid toch maar een bezoekje aan de dokter?

Ik moet ook nog een keer naar de dokter toe voor zo'n pil. Hou ook niet zo van doktersbezoeken. Nou ja, ik heb nog 6 maanden om naar de dokter te gaan (ik ga uiteraard wel eerder :wink: )

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 18 mar 2009 19:44

Stress kan veel met je lichaam doen, dus 't zou de oorzaak kunnen zijn.
Maar, een bezoekje aan de dokter zal misschien (meer) duidelijkheid geven.

Ik weet eigenlijk niet of ik zo blij ben met de pil. Omdat ik al jaren ontzettend veel pijn heb de eerste dag(en) van m'n menstruatie, heb ik de pil een paar maanden geslikt. Om uit te proberen, zeg maar. Nu is de pijn wel minder, maar ook m'n bloedverlies. Voor mijn idee blijft er veel te veel achter. Is dat normaal?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 mar 2009 19:51

alries: als je te vroeg bloedt, kan dat volgens mij wijzen op een te lichte pil. Je kunt toch even langs gaan bij de dokter, dat is echt niet gek. Je kunt ook even opbellen om te vragen of het nodig is langs te komen, maar ik denk dat het wel handig is voor jezelf...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 mar 2009 09:44

ik ben van microgynon 30 naar 20 gegaan (onee, nieuwe namen! Microgynon heet nu: Ethynylestradiol) dat kwam omdat ik mijzelf te dik vond worden door de pil. Er bestaan verschillende theorien over of het nu wel of niet zo is of je aankomt. Ik voelde mij er onprettig door en had een opgeblazen buik. Nu is dat veel minder!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 19 mar 2009 11:07

Denk zelf idd dat je dan een iets zwaardere pil moet hebben. Ik heb zelf de micro 20 geslikt, en dat werkte bij mij prima, maar bij een vriendin van me niet. Die bleek idd micro 30 nodig te hebben!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 19 mar 2009 11:13

@Maneah: nee, hoor, er blijft niets over! De pil zorgt ervoor dat er geen eisprong plaatsvindt, hierdoor wordt je ook niet echt ongesteld... de pil zorgt alleen in de stopweek voor een onttrekkingsbloeding! En dat is nou eenmaal veel minder hevig dan een echte, normale menstruatie. Je hoeft je echt geen zorgen te maken dat er bloed achter blijft ofzo!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 mar 2009 11:54

kwebbel schreef:ik ben van microgynon 30 naar 20 gegaan (onee, nieuwe namen! Microgynon heet nu: Ethynylestradiol) dat kwam omdat ik mijzelf te dik vond worden door de pil. Er bestaan verschillende theorien over of het nu wel of niet zo is of je aankomt. Ik voelde mij er onprettig door en had een opgeblazen buik. Nu is dat veel minder!

kom je er nu niet meer van aan?

ik kwma ook aan van de microgynon 30.. dus ben gestopt met de pil.. maar dan is de 20 misschien een optie..

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 19 mar 2009 11:59

Zijn er hier ook mensen die nergens last van hebben, geen bijwerkingen hebben van de pil? Ik twijfel soms gewoon offie wel werkt. Kom niet aan, val niet af, voel me nog steeds hetzelfde, kan hem doorslikken zonder problemen... Nou ja, ik heb dus geen enkele bijwerking :D . Als ik al die verhalen hoor van aankomen, depri worden, doorbraakbloedingen en het uitproberen van verschillende pillen...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 19 mar 2009 12:04

hahaha, dan zou er ook bij mij iets aan de hand moeten zijn: ik heb ook nog nooit klachten gehad met de pil!

Terug naar “Archief”