Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Huis kopen!

Berichtdoor MissF » 03 mar 2009 19:25

Het was wel gaaf om er nu ook even in geweest te zijn. Het is allemaal erg oud, veel bruine latjes tegen de muren en het plafond, de keuken is ontzettend oud, de badkamer met alleen een douchebak en een wastafel is donkerbruin, het toilet ook. De zolder is enorm, maar nu nog te laag om een kamer te maken.
maar als we zouden willen, kunnen we er een paleisje van maken. Grotere badkamer, vierde slaapkamer op de eerste verdieping, erker aan de woonkamer, erg grote woonkeuken, nieuwe garage, waardoor de tuin veel groter wordt.
Maar dan willen we absoluut die prijs niet betalen wat ze er nu voor vragen.

Maar eerst gaat nu ons eigen huis in de officiele verkoop, we gaan het bij een makelaar te koop zetten. Als dit dan verkocht is zien we wel verder (in de hoop dat dat huis dan in in de verkoop zit en we wat van de prijs af krijgen natuurlijk :) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 mar 2009 17:36

spannend MissF :) ik hoop echt dat je van t huis een paleisje kan maken :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 mar 2009 23:43

Hoe is het eigenlijk met jullie huis, Tuinfluiter? Is het al verkocht?

*ziet het huis niet meer in de huis-aan-huis-bladen staan... 8) *
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mar 2009 07:51

Spannend MissF staat jullie huis al officieel te koop of nog niet?

Oja tuinfluiter hoe is het met jullie huis? En jullie gaan toch naar een nieuwbouwhuis of heb ik dat verkeerd begrepen?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 10 mar 2009 09:33

Leuk dat jullie er nog aan denken!
Maar nee hoor, ons huis is nog niet verkocht.
We vermoeden dat het ook nog wel lange tijd zal gaan duren, maar weten doe je het nooit natuurlijk.
Er is ook nog niemand wezen kijken.
We krijgen 1 keer in de aantal weken een soort lijst van de makelaar met procenten van hoeveel mensen er op de website e.d hebben gekeken, dat zijn er nog best wel wat, maar jammer genoeg haken ze toch af.
We wachten maar rustig af.
De bouwvergunning is al even de deur uit en ons plan is om dan in mei/juni te gaan beginnen met het bouwen.
Dan duurd het nog wel meer als een jaar voor het huis echt af is.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mar 2009 11:06

spannend tuinfluiter! Hopen dat het snel verkocht wordt!
Wij hebben ons huis nog niet bij de makelaar staan. We hebben namelijk de vierde belangstellende die het via via te weten is gekomen. Dus dat wachten we nog even af. Twee anderen wilden het wel maar kregen het niet rond en de derde wil toch liever een tuin. Dus dit nog even afwachten en snel de zolder afschilderen en dan naar de makelaar

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 mar 2009 14:28

't Is ook een lastige tijd om je huis te verkopen, succes allebei!
Wij zien tegenwoordig vaak bij scheidende cliënten dat het echt grote problemen oplevert dat hun huis niet verkocht raakt, de boedelscheiding sleept dan superlang voort en men heeft ook moeite om elke maand rond te komen. Lastig hoor.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 10 mar 2009 14:57

Idd, het valt echt niet mee, m'n broer en schoonzus hebben ook eindelijk, na máánden, hun huis verkocht. Uiteindelijk voor 25.000 euro minder dan de vraagprijs, maar ze waren al blij dat ze het kwijt waren.

M'n ouders hebben ook net een nieuw huis gekocht, best raar. Het huis waar je opgegroeid bent, gek als je daar dan niet meer terugkomt. De uitvalsbasis als ik in NL was... Haha, je zou er gewoon een beetje sentimenteel van worden...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 mar 2009 15:29

Kan ik me best voorstellen :) mijn ouders kochten hun huidige huis toen ik nog in de box stond, dus ik ken het niet anders dan "mijn huis". Als mijn ouders dit zouden verkopen zou ik ook ontroerd worden! Heb er toch 19,5 jaar gewoond.........
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 10 mar 2009 15:47

Ik heb ook 19 jaar in hetzelfde huis gewoond (sinds kort zijn wij verhuisd). Het is inderdaad wennen in het begin, maar nu voelt het al heel vertrouwd aan.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 mar 2009 15:55

Het lijkt me ook een raar idee als m'n ouders zouden gaan verhuizen, aan de andere kant zou ik het ze ook gunnen als ze bijv. wat kleiner wilden gaan wonen en dan bijv. in een mooi nieuwbouw-appartement zouden trekken. Nu maakt het natuurlijk ook wel uit dat ik er al een jaar of 5 niet meer woon, maar er alleen (een deel van) de weekenden ben. Dan neem je toch al een beetje afscheid als het ware.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 mar 2009 15:59

Mijn ouders hebben iets van 2,5 jaar geleden hun huis verkocht. Bijna iedereen was het huis al uit (ik was net het huis uit) en mijn jongste broertje woonde toen ook nog thuis (nu nog steeds). Het is echt heel gek. Mijn ouders zijn naar een vrij groot appartement gegaan. Hebben nu ook best veel ruimte. Alleen ik zou persoonlijk een tuin wel missen.
Nu staat het huis (wat mijn ouders 2,5 jaar geleden verkocht hebben) alweer te koop. Je zou het haast kopen. :wink: Maar wat moeten wij met 6 slaapkamers? :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mar 2009 16:07

Mijn ouders woonden ook 20 jaar in hun huis toen ze weggingen. Dat vond ik toen echt heel erg. Al heb ik het huis niet gemist, maar wel het dorp.
Na 4 jaar zijn ze weer verhuisd. Toen we daar een jaar woonden ben ik getrouwd en het huis uit gegaan. Daarom kom ik ook niet echt 'thuis' als ik naar ze toe ga.

Wij hebben met ons huis wel het geluk dat het nog onder de starterswoningen valt. Starters blijven komen. En we hoeven ook helemaal niet weg. We kopen toch geen ander huis voor dit verkocht is, en al wonen we er nog 20 jaar, dat zal prima gaan. Dus het is geen moeten gelukkig.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 10 mar 2009 16:08

Kvind het al een ander gevoel nu mijn ouders de badkamer en toilet hebben vernieuwd, mijn oude slaapkamer op zolder hebben verbouwd, de tuin hebben omgegooid... Toch heel anders.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mar 2009 16:34

Vrienden van ons hebben een super leuk huis te koop staan voor een goede prijs maar het staat nu al 16 maanden ongeveer te koop ze worden er gek van!
Ze kunnen ook niet teveel in prijs zakken omdat ze in de buurt van Nederhemert gaan wonen en dat is een stuk duurder.

Wij zijn naar een ander huis gegaan toen ik denk een jaar of 6 was en toen ik 16 was zijn we weer in een ander huis gaan wonen.
En daar wonen ze nog steeds en daar gaan ze ook echt niet meer weg (gelukkig) :D

Terug naar “Archief”