DesertRose schreef:@Harm-J,
Ik besef terdege de zwakte van mijn woorden, die zeker geen betoog te noemen zijn. Laat ik meteen duidelijk maken, dat ik alleen maar een uitleg heb gegeven, over hoe mijn geweten er mee omgaat. Daarom wil ik het ook zeker niet voor een ander laten gelden, maar (zoals elk mens doet), heb ik toch de neiging om mijn eigen geweten als maatstaf te gebruiken.
en dat moet ik niet doen.
sorry.
Wat ik gezegt heb is dit, en dat blijf ik zeggen: ík kan het niet rijmen met mijn geweten, vanwege bovengenoemde 'gronden'. Wat jij met die gronden doet, moet je zelf weten.
Maar, als ik een reactie krijg om een van deze gronden, dan lijkt het me logisch dat ik daar op inga.
Ik maakte niet voor niets gebruik van het woord: lijkt, in mijn vorige posting met de: "" bijhorende leestekens. Jouw eerdere postings lieten zich m.i. (waarmee ik het dus bij mij zelf houdt) uitlezen als een uiteenzetting met als bewijsvoering de bijbel. (een betoog dus)
Er is niet mis mee (denk ik...) als jij jouw eigen geweten als maatstaf gebruikt, zolang jij daarmee een ander het pad niet blokkeert. Of stelt zonder zuiver of goede onderbouwing dat een ander zijn pad niet zuiver te noemen is.
Rood:
Het zou je sieren als je m.i. wat meer blijkt van respect geeft als een ander niet jouw uiteenzetting volgt. Dit met name door de 2 zin die jij er achter aan schrijft. De eerste zin was m.i. feitelijk voldoende.
N.B.
Ik lees je postings nog altijd met veel plezier, ook om te zien hoe jij tot een conclusie komt, al ben ik het daar dan vaker niet dan wel mee eens.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.