MissF schreef:Sabra schreef:MissF schreef:Ik vind het niet erg hoor, als mensen de pil slikken, maar noem dan niet als reden dat het financieel niet kan, wan dat is denk ik in veel gevallen niet waar.
Wie ben jij om dat te kunnen beoordelen?
Omdat ik een kind heb, en ik weet wat alles kost. En ik weet wat het minimum inkomen is van een mens in nederland (ook al is het bijstand), en ik dus weet dat bijna iedereen dat moet kunnen redden. Een kind kost helemaal niet veel, men maakt dat er gewoon van.
Ik heb trouwens mijn pilletjes weer in huis

Nou, hier wil ik wel even op inhaken...
Natuurlijk zal er altijd een uitweg zijn als je toch zwanger raakt, maar als wij dat zijn beloop laten gaan kunnen we het huis te koop zetten!!
We hebben vorige week weer een rekening gehad van een paar duizenden euro's meer dan we hadden gedacht, en we weten nu al niet meer waar we die van moeten betalen. Mn schoonmoeder heeft ons al genoeg geholpen vind ik, en daar wil ik ook niet steeds aankloppen, onze hypotheek moeten we al gaan ophogen ivm 'weer een foutje van de hypotheekadviseur'. En ga zo maar door....de wasmachine is een oud goor ding, de auto is zijn laatste kilometers aan het rijden, we moeten nog een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten ivm de hypotheek(daar is ook al geen geld voor momenteel), moet ik nog even doorgaan????
Ja, we hebben nu een huis met een nieuwe keuken, nieuw toilet en grotendeels nieuwe meubels, maar het meeste moesten we wel doen ivm een verborgen gebrek!!
En dan zeg je nu misschien: had je maar geen huis moeten kopen, maar dat zijn wel allemaal dingen die er 'ff' bij zijn gekomen nadat we het huis gekocht hadden. Wij willen nu toch eerst zorgen dat we weer een beetje een spaarpotje hebben voordat ik zwanger 'mag' raken.