Mortlach schreef:Het hele punt is dat ALLES wat je in jezelf tegenkomt naar Gods Woord genomen al zondig is. Ademhalen, eten, denken, en masturberen. Het is ALLEMAAL zondig, en het een niet erger dan het ander.
Ik meen dat er graden in zonde zijn, en dat grotere zonden harder bevochten moeten worden dan mindere zonden. Niet tegen staande, dat elke zonde de eeuwige straf verdient, waarvan wij gered moeten worden. Beide feiten staan helder in de Bijbel.
Mortlach schreef:Nu voelt (...) moet worden.
Ik vind het erg moeilijk om vanuit de Bijbel uit te leggen wat er verkeerd is aan masturberen. Daarom ga ik het niet 100% afkeuren als iemand dat doet. Maar, wat ik wel vier zaken vind, die hierin zeker meegenomen moeten worden, dat zijn deze:
- God roept ons op om ons lichaam te heiligen, en een woonplaats van de Heilige Geest te zijn. Ik geef hier op dit moment bewust geen inhoud aan.
- met de gedachte zondigen, is ook zonde, net zoals de daad van zonde een zonde is. Ik geef hier op dit moment bewust geen inhoud aan.
- seksualiteit en huwelijkse staat horen bij elkaar. Daarmee zeg ik niet, dat het niet zonder elkaar kan, maar ik vermoed van wel.
- niet alleen overspel wordt verboden, maar ook onkuisheid, onreinheid, verkeerde bewegingen. Ik geef hier op dit moment bewust geen inhoud aan.
Als je het voor je eigen geweten kan verantwoorden dat je masturbeerd, met meeneming van bovenstaande feiten, dan zal ik het niet afkeuren. Maar ik kan het voor mijzelf niet loskoppelen van zondige gedachten; Mijn geweten verbied het mij.
‘Wie een vrouw aanziet om haar te begeren heeft alreeds overspel gepleegd in zijn hart'