Homeopathie slaapmiddelen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

haring
Kapitein
Kapitein

Re: Homeopathie slaapmiddelen

Berichtdoor haring » 08 mar 2009 18:50

meissie88 schreef:Moet je even verder lezen haring...M'n vader sliep ook slecht, en als m'n moeder 'm dan, zonder dat ie 't wist', druppels ofzo door z'n drinke deed, sliep ie prima...En ja dat was ook homeopatisch ;/

Maakt niet uit, want de persoon denkt dat hij een medicijn krijgt, genoeg dus om een placebo effect op te wekken.
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 08 mar 2009 18:52

meissie88 schreef:ik heb geen idee wat voor druppels het waren, maar ik vind het wel lachwekkend dat je het 'effect' gelijk op andere dingen afschuift...'t blijft toch een eeuwige discussie, maar ík ben er van overtuigd dat het wél helpt!

Waarom is het dan zo dat elk wetenschappelijk onderzoek laat zien dat homopathische middelen niet beter werken dan placebo's?

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 08 mar 2009 18:55

meissie88 schreef:Sorry geloof niet in toeval :lol:

Dus als ik 6 dobbelstenen gooi en de combinatie die er dan uit komt, daar moet dan wat achter zitten?

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 08 mar 2009 18:57

em_ma schreef:Een glas wijn of borrel van te voren drinken?

Niet doen! Bij alcohol treed namelijk snel gewenning op. Voor je het weet ben je verslaafd. Kans bestaat dat je denkt, als ik niet beneveld ben dan slaap ik niet. En dat komt dan ook uit. En je hebt steeds meer nodig om hetzelfde effect te krijgen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mar 2009 19:35

Mijn vader drinkt elke avond voor hij gaat slapen een glaasje rode wijn (op voorschriften van de huisarts). Hij slaapt beter op een glaasje rode wijn dan een tablet.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 mar 2009 20:58

Werkt valdispert voor doorslapen of inslapen. Als mijn man 's nachts wakker wordt kan hij dus niet meer slapen. Hij ligt vaak nachtenlang wakker vanaf 2 uur, 3 uur etc.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 09 mar 2009 10:02

Volgens mij heb je van Valdispert verschillende soorten, voor inslapen en doorslapen, geloof ik..

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 mar 2009 19:38

haring schreef:
meissie88 schreef:Moet je even verder lezen haring...M'n vader sliep ook slecht, en als m'n moeder 'm dan, zonder dat ie 't wist', druppels ofzo door z'n drinke deed, sliep ie prima...En ja dat was ook homeopatisch ;/

Maakt niet uit, want de persoon denkt dat hij een medicijn krijgt, genoeg dus om een placebo effect op te wekken.
nee meissie88 zei toch: Zonder dat ie t wist ??? Maar goed, bij de een werkt het wel en bij de ander niet. Simpel.
Ik heb HEERLIJK geslapen na m'n nachtdiensten :D gewoon lekker tot 15.30 ofzo... ik gebruik ze alleen bij nachtdiensten anders heb ik ook last van gewenning. En bovendien slaap ik 's nachts wel gewoon naar behoren.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 16 mar 2009 22:50

meissie88 schreef:Em_ma...Als homeapathie dan zo ongeveer 'placebo' is, hoe kan het dan dat mn vader nachtenlang niet slaapt, maar als 'ie die tabletten wél slikt nachtenlang 'gewoon' slaapt?
Dat snap ik dan niet...Het is o zo verdund volgens sommigen, maar toch hebben er zo veel mensen baat bij...

Ik heb even op Internet gezocht en als ik het goed begrijp is Valdispert helemaal geen homeopatisch middel... Hoewel, op andere sites wordt die link weer wel gelegd. Vaag.

Mandelbrot
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mandelbrot » 16 mar 2009 23:44

Valdispert werkt met natuurlijke bestandsdelen. Als ze die vervolgens wel gewoon in werkzame doseringen toepassen is dat niet homeopathisch. Het kan heel goed werken. Medicijnen hoeven niet per se synthetisch te zijn om te werken.

Samenstelling
De aanbevolen dagdosering bevat 500 tot 750 mg valeriaanextract en 170 tot 255 mg
hopextract (2 – 3 dragees).
Ingrediënten: Valeriaanwortelextract 36 %, hopextract 12 %, suiker, antiklontermiddelen (talk, siliciumdioxide)
stabilisatoren (microkristallijne cellulose, cellulosepoeder, natriumcarboxymethylzetmeel, magnesiumstearaat),
kleurstoffen (calciumcarbonaat, titaniumdioxide), geleermiddel (Arabische gom, shellac), vulstof (stearinezuur),
gedroogde glucosesiroop, gemodificeerd zetmeel, emulgator (tragacanth), glansmiddel (glycolmontanaat).
Toepassing
Voor een goede en gezonde nachtrust.

Natuurlijk zegt dit nog niks over het aantoonbaar werken van dit middel, maar ik heb erop het eerste gezicht meer vertrouwen in dan in homeopathie, want dat bevat 0% werkzame stoffen en is puur placebo. Dit bevat duidelijk wel iets en voor mij werkt moeder's warme anijsmelk ook nog steeds, dus waarom dit niet?

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 18 mar 2009 13:55

Oud nieuws, ik citeer van pagina 1:

Ik heb even gekeken op de site van Valdispert, nu blijkt dat de betreffende supplementen o.a. melatonine en valeriaan bevatten(wel in kleine hoeveelheden, maar toch). Na het Informatorium Medicamentorum ( de 'bijbel' der apothekers) er op nageslagen te hebben kan ik u vertellen dat Melatonine, zoals Em_ma al zei, in Nederland als geneesmiddel wordt aangemerkt, en werkt op slaapstoornissen (alsnog niet geregistreerd). Valeriaan is daarentegen wél geregistreerd, en wel als middel tegen lichte vormen van nervositeit en spanning. Valdispert staat zelfs nog genoemd.

Valdispert valt dus meer in de catagorie kruidengeneeskunde (denk aan St. Janskruid) dan in de catagorie homeopatie (verdunnen en schudden).
~Get out and do what we were meant to do~

*Annette*
Majoor
Majoor

Homeopathie slaapmiddelen

Berichtdoor *Annette* » 18 mar 2009 17:27

haring schreef:Maar ja, over homeopathische middelen, die werken niet. Studie op studie laat zien dat ze niet beter werken dat placebo's.

Wat ik me dan wel eens afvraag, als homeopatische middelen toch niet werken waarom worden ze dan verkocht in de winkel?
Waarom zijn er zoveel verschillende soorten? Waarom bestaan er dan homeopaten :roll:?
Wat de toekomst brengen moge........

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 mar 2009 17:38

haring schreef:Maar ja, over homeopathische middelen, die werken niet. Studie op studie laat zien dat ze niet beter werken dat placebo's.
Nou ik weet wel dat ik heerlijk heb geslapen op die middelen! En het zit echt niet tussen m'n oren, heb 8x nachtdienst gehad, 7x beroerd geslapen en echt niets hielp. Totdat ik Melatonine (of zoiets:P) ging gebruiken en ik sliep dus WEL. Ach over zoveel dingen wordt gediscussieerd of het wel of niet werkt maar dat ligt ook in de winkel.
Ibuprofen is voor mij slecht voor de maag en voor zoveel mensen (maybe is het wel bewezen) maar t ligt wel in de winkel!
NEM klopt geld uit je zak als je een kleine woning hebt maar honderden mensen zijn idd echt goedkoper uit, het bedrijf bestaat nog steeds! (hetzij nu ff in de negatieve aandacht)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 mar 2009 18:16

Is melatonine homeopathisch? Nee toch? Melatonine is een stof die je normaal gesproken zelf aan maakt, maar dat kan verminderd aangemaakt worden, waardoor je het aan kunt vullen door die pilletjes melatonine te nemen.
(maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal weet wat de definitie van homeopathische middelen is)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 mar 2009 09:42

Weet ik eigenlijk ook niet :lol: heb er nog niets over gehoord verder.......
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”