Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 5

Berichtdoor *Annet* » 08 mar 2009 11:11

MissF schreef:Of gewoon niet vernoemen?
Wat zijn jullie redenen trouwens om jullie kind wel/niet te vernoemen?

Wij hebben niet vernoemd omdat mijn schoonmoeder er altijd over zat te zeiken als iemand een kind gekregen had. Het zal wel zo en zo heten want de ouders heten ook zo. Dan was het soms wel, soms niet goed vernoemd. Of: ik heb mijn zoon (mijn man dus) naar mijn schoonvader vernoemd omdat ik hem een sympathieke man vond. Ja duh, wij maken zelf uit hoe ons kind heet. Het moet er wel zijn hele leven mee door. Onze oudste noemde ik vaak Koosje of Kootje, als koosnaam (hij heet Marco) Op gegeven moment zei ze: als je je kind Koos noemt had je hem net zo goed kunnen vernoemen. ](*,)

@Rosekapje: jullie kennen elkaar via Refoweb, is het geen leuk idee om Omega en Henkie te vernoemen? 8)
ja, dat is mijn mening dan he.....

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 08 mar 2009 12:13

Boudin is maar 1 keer voorgekomen, en dat was 2005 :mrgreen:

Wij vernoemen omdat we dat leuk vinden. Mn schoonvader Boudewijn en mijn moeder Gerrie. Maar mijn schoonmoeder heet Irene, vind ik niet mooi.. Geen idee meer wie het schreef maar kom maar op met ideeën rondom die naam. Niet dat het al nodig is maar toch... :lol:
Voluit heet ze Irene Sarina, maar ik wil absoluut geen Sara, dat hoor je echt vaak, vind wel een mooie naam maar te veel gehoord :-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mar 2009 12:38

Voor een jongen stemde ik voor Max, Levi, Jan, Aron
Voor een meisje vond ik ook Susanne, Lisanne, Lotte, Julia leuk
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mar 2009 12:48

*Annet* schreef:
MissF schreef:Of gewoon niet vernoemen?
Wat zijn jullie redenen trouwens om jullie kind wel/niet te vernoemen?

Wij hebben niet vernoemd omdat mijn schoonmoeder er altijd over zat te zeiken als iemand een kind gekregen had. Het zal wel zo en zo heten want de ouders heten ook zo. Dan was het soms wel, soms niet goed vernoemd. Of: ik heb mijn zoon (mijn man dus) naar mijn schoonvader vernoemd omdat ik hem een sympathieke man vond. Ja duh, wij maken zelf uit hoe ons kind heet. Het moet er wel zijn hele leven mee door. Onze oudste noemde ik vaak Koosje of Kootje, als koosnaam (hij heet Marco) Op gegeven moment zei ze: als je je kind Koos noemt had je hem net zo goed kunnen vernoemen. ](*,)

@Rosekapje: jullie kennen elkaar via Refoweb, is het geen leuk idee om Omega en Henkie te vernoemen? 8)

vreselijk he als schoonouders/ouders zich hier mee gaan bemoeien. Dan zal ik het al gelijk niet gaan doen.

Dat was toen wij gingen trouwen ook, de hele tijd hoorden we van onze familie: nou wanneer ga je naar de kapper? want je gaat bijna trouwen. Mijn man moest dus van de familie naar de kapper en als je dat elke keer aan moet horen van je fam. Vreselijk. En toen heeft mijn man juist daarom z'n haren niet gekortwiekt maar lekker lang laten houden. Echt zo van: lekker puh. :mrgreen:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 08 mar 2009 12:58

wij hebben welvernoemd in de doopnaam ik vondt ook leuk, anders moet je het niet doen,
maar alleen de jongste is letterlijk vernoemd de rest heeft een andere roepnaam.
ik houd niet van doorsnee namen, ik vind het hoogst irritant als er 3 lisa's en 4 jesse's in de klas zitten, maar ja ieder moet het voorzichzelf wten.

die namen rekenaar is leuk! alleen de naam van mn 3de komt redelijk vaak voor, maar merthe 1 tot 4 keer in een jaar

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 08 mar 2009 13:17

Mathilde is naar haar beide oma's vernoemd, Maartje en Hilletje.

Als ons 2e kindje een jongetje is vernoemen we het naar zijn beide opa's, maar voor een meisjesnaam hebben we een naam gekozen die we allebei leuk vinden.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 mar 2009 15:29

ik vind vernoemen op zich wel grappig maar ik zal het niet doen omdat iemand dat van ons verlangt ofzo. Er zijn giga veel neefjes/nichtjes vernoemd. Iedere keer maar weer naar de ene zelfde opa, (de (schoon)vader) zeg maar. Tsja, dan wordt het voor mij een koud kunstje: ik ga dus NIET naar opa vernoemen 8) ook al vind ik m'n schoonvader een hele lieve man.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 mar 2009 16:16

Mijn naam komt heel weinig voor :D Wat ik altijd heel apart vind doopnamen en dan een roepnaam die er helemaal niet bij past ( doopnaam wilhelmina pieternella roepnaam Noah )
Wij gaan als we kinderen mogen krijgen wel vernoemen gewoon omdat we het leuk vinden en wij hebben al heel lang namen die we alle twee super mooi vinden.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mar 2009 19:23

Wilhelmina Pieternella en dan Noah vind ik dan wel weer passen. Alleen zou ik echt geen Wilhelmina Pieternella willen heten. Daarom zou ik ook liever niet vernoemen, maar mijn man vond het wel leuk. Mijn vader en schoonvader hebben echt geen mooie naam, dus die wilde ik sowieso niet. Maar voor mijn opa heb ik enorm veel respect, zoals hij geleefd heeft, zoals hij zijn kinderen opvoedde, zoals hij mijn oma lief had. Hij is al 18 jaar geleden overleden. Zijn namen vind ik ook echt mooi, dus die hebben we gewoon gebruikt. Niet in Jurians roepnaam.
Ik vind een doopnaam met 3 namen ook weer veel mooier dan 2.
Mijn schoonmoeder heeft het ook een keer gezegd, dat als we de 1e 3 namen geven, je het bij de 2e ook moet doen. Dat vind ik dus nergens op slaan. Als wij nog meer jongetjes krijgen, zullen die gewoon geen doopnamen krijgen, omdat ik verder geen mooie namen zou weten in de familie en die we willen vernoemen. Dat vind zij dus heel raar Nouja, ze vindt maar :D Wij vinden Jurian Paul Gustaaf gewoon mooi en zijn er blij mee :D

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 mar 2009 19:48

MissF schreef:Wilhelmina Pieternella en dan Noah vind ik dan wel weer passen.

Hmm die link zie ik niet. Het lijkt me sowieso niet handig om als eerste voornaam niet je roepnaam te hebben, vooral je voorletters dan anders zijn dan de eerste letter van je roepnaam.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 mar 2009 20:55

Lalage schreef:

Hmm die link zie ik niet. Het lijkt me sowieso niet handig om als eerste voornaam niet je roepnaam te hebben, vooral je voorletters dan anders zijn dan de eerste letter van je roepnaam.

Dit was zo maar even iets wat in mij opkwam ik vind het echt nergens op lijken de naam Noah haal je niet uit die doopnamen. Mijn nichtje heet met haar doopnamen
Dina Annigje en met haar roepnaam Daphne dat vind ik wel bij elkaar passen.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 08 mar 2009 21:16

Noah zitten de letters wel in Wilhelmina Pieternella. :mrgreen:
Daphne kan ik niet opmaken uit Dina Annigje.

Zo verschillen we allemaal van mening ;-)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 mar 2009 21:23

ik vind Magali een fantastische meisjesnaam. Komt niet vaak voor ook ;)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 mar 2009 07:07

liefie schreef:
Lalage schreef:

Dit was zo maar even iets wat in mij opkwam ik vind het echt nergens op lijken de naam Noah haal je niet uit die doopnamen. Mijn nichtje heet met haar doopnamen
Dina Annigje en met haar roepnaam Daphne dat vind ik wel bij elkaar passen.

misschien vind je het bij elkaar passen omdat je er nu aan gewend bent, maar net als die andere naam (bij noah) zijn het toch 3 heel verschillende namen..

Ik vind dat dus ook niet mooi.. dat je ineens een andere naam gebruikt als de doopnamen.. Milan heeft 3 namen.. de 1e is gewoon Milan.. Matteo heeft 2 namen.. (de 1e matteo) .. de volgende krijgt er dan 1 denk ik :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mar 2009 08:31

Ja idd, ik vind de eerste gewoon de roepnaam zelf het mooist. Dan word je vaak ook gewoon met die naam aangeschreven.

Terug naar “Archief”