Er is een tekst uit Job langsgekomen anti verzekeren (Job 12:6
De tenten der verwoesters hebben rust, en die God tergen, hebben verzekerdheden, om hetgeen God met Zijn hand toebrengt.)
De NBG vertaling geeft het anders weer (beter): Vredig staan de tenten der geweldenaars en veilig zijn zij die God tot toorn prikkelen, ieder die God naar zijn hand wil zetten.
Maar er staat ook een tekst PRO verzekeren in de Bijbel (teksten uit verband rukken kan ik ook....

):
Hebreeën 3:14 want wij hebben deel gekregen aan Christus,
mits wij het begin van onze verzekerdheid tot het einde onverwrikt vasthouden. Laten we elkaar respecteren en niet meteen zeggen: Jij denkt anders, dus JIJ bent fout! Dat is de grote pest tussen de Christenen. Christenen zijn Christus volgers, en Christus vertrapte ook niet iedereen die anders dacht.....
Dus: Ai ziet hoe goed , hoe lieflijk is het dat zonen (en dochters!) van het zelfde huis als broeders (en dus ook zusters) samenwonen..
Weliswaar in een ander kerkgebouw meestal en in een ander kerkverband, maar waar 2 of 3 in Mijn Naam....
1 Joh 4:11 Geliefden, indien God ons zó heeft liefgehad, behoren ook wij elkander lief te hebben......
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!