Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Wil jij beweren dat ons nobel vak niet een vorm van roeping onderhavig is?
Riska schreef:Ik weet niet in wat voor kerk je komt, maar ik heb dat mijn hele leven nog niet meegemaakt. Wel eens een doodenkele keer dat hij vergeten was dat er nog een couplet gezongen moest worden, maar dat werd dan wel door de dominee even opgelost.
Als er geen goede organist is is er bij mij enige irritatie - ik hoor elke fout, ook in voor- of naspel. Voor een deel hangt een goede dienst af van een goede organist.
Volgens mij moet je met hart en ziel organist zijn, anders gaat het niet goed. Dus ja, wel de roeping om het talent te gebruiken.
Marnix schreef:klopt maar dat maakt mijn zorgen nog niet minder. De verzuiling die we zien (gemeenten in steden moeten stoppen en christenen gaan op kluitjes wonen) zijn zorgwekkend en dat wordt alleen maar erger als de dominees alleen op die kluitjes gaan zitten. Zijn we dan als gemeenten nog wel missionair? Of laten we de steden aan hun lot over? Ik ben bang dat het "missionaire" helemaal niet zo leeft en onder andere hierdoor tot uiting komt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten