Homeopathie slaapmiddelen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

haring
Kapitein
Kapitein

Re: Homeopathie slaapmiddelen

Berichtdoor haring » 01 mar 2009 14:21

meissie88 schreef:Em_ma...Als homeapathie dan zo ongeveer 'placebo' is, hoe kan het dan dat mn vader nachtenlang niet slaapt, maar als 'ie die tabletten wél slikt nachtenlang 'gewoon' slaapt?
Dat snap ik dan niet...Het is o zo verdund volgens sommigen, maar toch hebben er zo veel mensen baat bij...

Omdat het een placebo effect geeft. Je denkt dat je er beter van gaat slapen dus ga je je minder zorgen maken over slecht slapen en daar door slaap je beter. Mensen die slecht slapen maken zich er zorgen over en voor dat ze in bed stappen denken ze al, ik zal wel weer slecht slapen dan omdat ze dat denken komt dat dus ook uit. Een self fulfilling profecy dus :)

Maar ja, over homeopathische middelen, die werken niet. Studie op studie laat zien dat ze niet beter werken dat placebo's.
*onderschrift verwijderd door moderator*

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 02 mar 2009 16:41

haring schreef:
meissie88 schreef:Em_ma...Als homeapathie dan zo ongeveer 'placebo' is, hoe kan het dan dat mn vader nachtenlang niet slaapt, maar als 'ie die tabletten wél slikt nachtenlang 'gewoon' slaapt?
Dat snap ik dan niet...Het is o zo verdund volgens sommigen, maar toch hebben er zo veel mensen baat bij...

Omdat het een placebo effect geeft. Je denkt dat je er beter van gaat slapen dus ga je je minder zorgen maken over slecht slapen en daar door slaap je beter. Mensen die slecht slapen maken zich er zorgen over en voor dat ze in bed stappen denken ze al, ik zal wel weer slecht slapen dan omdat ze dat denken komt dat dus ook uit. Een self fulfilling profecy dus :)

Maar ja, over homeopathische middelen, die werken niet. Studie op studie laat zien dat ze niet beter werken dat placebo's.

Moet je even verder lezen haring...M'n vader sliep ook slecht, en als m'n moeder 'm dan, zonder dat ie 't wist', druppels ofzo door z'n drinke deed, sliep ie prima...En ja dat was ook homeopatisch ;/

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 02 mar 2009 23:49

Dat is geen waterdicht onderzoek! Als het echt homeopathische druppels zijn hebben ze echt geen intrinsieke (in het lichaam) werking. Soms worden kruidengeneeskundige preparaten ook onder het kopje homeopathie geschaard, ten onrechte, want deze hebben vaak wel een lichte intrinsieke werking.
In dit soort situaties moet je niet meteen het effect aan de druppels toeschrijven. Er zijn veel andere factoren die invloed hebben op de gesteldheid van de mens. Het zou toch ook kunnen dat je vader bijvoorbeeld een drukke dag heeft gehad en echt toe was aan slaap. Of dat de beker warme melk voor het slapengaan heeft geholpen. Ik noem maar iets.

Écht homeopathisch werkt niet(geen invloed op het lichaam): het helpt wel. Want: als je denkt dat het helpt, helpt het ook echt.

Heb je enig idee hoe de druppels heten, en welke eventuele stoffen er in zitten? Of staat er op 'D40' ?

@ Kwebbel: Heb je al een middeltje aangeschaft? Valdispert?
~Get out and do what we were meant to do~

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 03 mar 2009 09:20

Juliah schreef:Dat is geen waterdicht onderzoek! Als het echt homeopathische druppels zijn hebben ze echt geen intrinsieke (in het lichaam) werking. Soms worden kruidengeneeskundige preparaten ook onder het kopje homeopathie geschaard, ten onrechte, want deze hebben vaak wel een lichte intrinsieke werking.
In dit soort situaties moet je niet meteen het effect aan de druppels toeschrijven. Er zijn veel andere factoren die invloed hebben op de gesteldheid van de mens. Het zou toch ook kunnen dat je vader bijvoorbeeld een drukke dag heeft gehad en echt toe was aan slaap. Of dat de beker warme melk voor het slapengaan heeft geholpen. Ik noem maar iets.

Écht homeopathisch werkt niet(geen invloed op het lichaam): het helpt wel. Want: als je denkt dat het helpt, helpt het ook echt.

Heb je enig idee hoe de druppels heten, en welke eventuele stoffen er in zitten? Of staat er op 'D40' ?

@ Kwebbel: Heb je al een middeltje aangeschaft? Valdispert?

Ik heb geen idee wat voor druppels het waren, maar ik vind het wel lachwekkend dat je het 'effect' gelijk op andere dingen afschuift...'t blijft toch een eeuwige discussie, maar ík ben er van overtuigd dat het wél helpt!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 mar 2009 09:49

blegh een glas wijn ](*,) dat lust ik echt niet!!

Ik heb wel een middeltje aangeschaft op aanraden van m'n vriendin: Biomal nachtrust (capsules)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 03 mar 2009 17:52

meissie88 schreef:Ik heb geen idee wat voor druppels het waren, maar ik vind het wel lachwekkend dat je het 'effect' gelijk op andere dingen afschuift...'t blijft toch een eeuwige discussie, maar ík ben er van overtuigd dat het wél helpt!

Lachwekkend? En bedankt. Mag ik dan ook zeggen dat ik jouw reactie lachwekkend vind? Ik suggereer alleen dat de goede nachtrust ook een andere oorzaak zou kunnen hebben. Wel eens gehoord van dubbelblind onderzoek? Ik citeer: 'De basis voor het dubbelblind onderzoek is grotendeels gelegd door inzichten in de psychologische mechanismen die kunnen leiden tot foute beoordelingen en zelfbedrog.'

Blijkbaar begrijp je mij niet helemaal. Ik ontken namelijk niet dat het helpt, maar wél dat het werkt. Maar, zolang de wetenschap niet bewijst dat het werkt, geloof ik er niet in.
~Get out and do what we were meant to do~

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 03 mar 2009 19:42

Rustig maar Juliah..Ik bedoelde het niet lullig ofzo...Maar ik ben gewoon die eindeloze discussie's beu :wink:

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 03 mar 2009 20:08

Ik heb na nachten slecht slapen Dormeasan van Dr Vogel aangeschaft, anders had ik nog wel eens slaaptabbletten van de ha, maar die mag ik nu niet. :(
Vannacht maar een uitproberen.

cornelis
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor cornelis » 04 mar 2009 19:58

Ik zelf heb geen slaapproblemen.
Slaapt uitstekend.
Maar soms meestal op zaterdag wordt ik door onrust wel eens eerder wakker,dan de bedoeling is.
Dan bid ik meestel tot God,of die mij nog een half uurtje tot een uur rust wil geven.
En mijn ervaring is,dat ik heel vaak meer krijgt,dan ik had gevraagd.
En ik denk,dat elk kind van God,dit mag vragen.
Want de echte rust komt echt van Hem alleen.
En onze Heiland heeft het toch zelf beloofd,Komt tot Mij allen,die vermoeid en belast zijt,en Ik zal u rust geven.
Ik heb getwijfeld om dit neer te zetten,maar ik heb dit menigmaal moge meemaken.
De Drie Enige God kan alles hoor,als het maar is tot Zijn verdiende Eer.
Daar heeft Hij volkomen recht op.
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.
Psalm 9 vers 11.
Een vriendelijke groet van Cornelis

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mar 2009 15:31

Cornelis, ik begrijp je probleem, ik doelde echter meer op nachtdiensten: dat ik overdag niet kan slapen. Ik kan 's nachts prima slapen, geen problemen mee!

Ik was trouwens vandaag om 12.30 wakker..... ](*,) ](*,) ondanks een capsule van Bional. t Is wel een uurtje meer maar nog niet echt waar ik op gehoopt had....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

cornelis
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor cornelis » 05 mar 2009 15:57

[size=150]hallo kwebbel,hier even de vrouw van cornelis(klarie)
kan je niet proberen 10 mg.temazepam?
of misschien als dat te zwaar is een codeinepilletje van 10 of 20 mg?
het is begrijp ik alleen voor als je in de nachtdienst zit.
ik heb 1x ervaring gehad met de ECHTE melatomine maar dan echt een dosis van zo,n 10 mg,de pilletjes die je koopt zijn 0,05mg dus dan moet je er wel zo'n 20 minimaal innemen,mijn ervaring is dat het werkt,maar alleen een dag of 5,ik heb het toen met mijn huisarts er over gehad en die zei,ja die dingen werken maar enkele dagen(dat klopte ook) en dan is het over,maar het zou voor jou te proberen zijn.
google anders even op dat middel voor verdere uitleg van het aantal mg,je lichaam maakt zelf sávonds meer melatomine aan dus daarom heb jij blijkbaar overdag minder slaap,ik zelf heb nl.ook nachtdiensten gedraaid vroeger toen was melatomine nog niet op de markt maar ik nam toen wel een diazepammetje van 5 mg,vlakvoor het slapen en daardoor sliep ik langer,ik nam dat"gewoon"uit een potje als ik de medicijnen klaar moest maken,dat ene pilletje vond ik geen bezwaar maar dat is natuurlijk persoonlijk.
sterkte ermee.[/size]
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.

Psalm 9 vers 11.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mar 2009 16:02

ik ben blij dat de "size" niet gelukt is (in je bericht stond [size="150] da's een beetje erg groot :wink:
Goed, bedankt voor de mail ! Ik heb idd eerder een Temazepam geleend van m'n werk, diegene gebruikte volgens mij ook 10mg. Ik heb daar als een beer op geslapen :D van 7.45 t/m 14.30 en ik zwalkte nog.
Omdat ik ook niet zovaak nachtdienst heb wil ik ook niet langs de huisarts. In principe heb ik maar eens in de zoveel tijd nachtdienst dus dan vind ik het zonde om wat op recept aan te vragen.
Ik kan wel een diazepam meenemen van m'n werk, geen haan die er naar kraait maar ik voel mij dan bezwaard. Het zijn toch medicatie die de mensen nodig hebben. (ook al staan ze op "zo nodig")
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

cornelis
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor cornelis » 05 mar 2009 17:58

hallo kwebbel,hier klarie nog even.
ik lees dat je temazepam geleend hebt van je werk,hoe bedoel je dat dan?
als je niet langs je huisarts gaat om een recept,hoe kan je een geleende temazepam dan teruggeven?
of heb je hem van iemand persoonljk gekregen/geleend?
kijk ik snap jou bezwaar,maar ik weet dat als ik het vroeger aan mijn hoofd had gevraagd,zij er geen bezwaar tegen gehad zou hebben,immers we maken/maakten toch ook gebruik van de paracetamolletjes op ons werk vanwege menstruatiepijn en die stonden ook bij de andere medicijnen waar ook de patienten zo nodig 1 van kregen,maar ik begrijp je wel,vroeger ging het ook anders dan tegenwoordig,toch heb ik er nu nog steeds geen naar gevoel bij,ik zag het zeg maar niet als stelen,omdat ik het eventueel ook op recept had kunnen krijgen maar ook ik had weinig nodig.
probeer dan eens melatomine?
groetjes klarie

Psalm 9 vers 11.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 06 mar 2009 15:42

Kwebbel, niet teveel Temazepam slikken hoor... voor je het weet ben je er aan verslaafd en kun je niet meer zonder :?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 mar 2009 15:52

cornelis schreef:hallo kwebbel,hier klarie nog even.
ik lees dat je temazepam geleend hebt van je werk,hoe bedoel je dat dan?
als je niet langs je huisarts gaat om een recept,hoe kan je een geleende temazepam dan teruggeven?
of heb je hem van iemand persoonljk gekregen/geleend?
kijk ik snap jou bezwaar,maar ik weet dat als ik het vroeger aan mijn hoofd had gevraagd,zij er geen bezwaar tegen gehad zou hebben,immers we maken/maakten toch ook gebruik van de paracetamolletjes op ons werk vanwege menstruatiepijn en die stonden ook bij de andere medicijnen waar ook de patienten zo nodig 1 van kregen,maar ik begrijp je wel,vroeger ging het ook anders dan tegenwoordig,toch heb ik er nu nog steeds geen naar gevoel bij,ik zag het zeg maar niet als stelen,omdat ik het eventueel ook op recept had kunnen krijgen maar ook ik had weinig nodig.
probeer dan eens melatomine?
groetjes klarie
Oke even wat rechtzetten ook naar NdW toe. Ik heb 1 Temazepam gepakt die ze vergeten waren een bewoner in te geven. Ik had nachtdienst en hij lag in het bakje met de mededeling: "Vergeten in te geven." Normaal moet je m dan in een speciale bak doen die retour apotheek gaat. Ik kon m dus in de bak doen maar heb m meegenomen. ZO bedoel ik het :wink:
Ik heb trouwens Melanine gekocht maandag en heb inmiddels 2 nachten er op zitten. Ik heb wel het idee dat het werkt. Ik ben nog wel vroeg wakker (elf uur / half 12) maar kan ook weer goed opstarten om te slapen. Het lijkt te werken dus :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”