Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor Evelien » 05 mar 2009 13:13

Daarom drink ik ook weleens lekker een glas cola of sinaasappelsap uit pak. Best lekker hoor.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mar 2009 14:24

Ik vind 1,5 liter al best veel. Als ik niet op let, drink ik denk ik 3 koppen thee of water ofzo op een dag, en dat is amper 600 cc. Nu moet ik er 8 volgens het lijstje, en dat lukt ook wel, maar ik kom niet zomaar aan de 4 of 5 liter. Toen ik 15 was ben ik 11 kilo afgevalen en dronk ik wel 5 liter water op een dag, maar nu doe ik dat dus maar niet meer.
Cola drink ik nu sowieso niet, en sap ook bijna niet. Ik probeer elke dag een appel te eten, en verder gewoon groene thee (vochtafdrijvend) en water. En dat gaat best :D Gister zelfs lekker een pizza op, paste precies op het lijstje :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 mar 2009 14:36

MissF schreef:Ik vind 1,5 liter al best veel. Als ik niet op let, drink ik denk ik 3 koppen thee of water ofzo op een dag, en dat is amper 600 cc.

Ik drink ook met moeite anderhalve liter water op een dag.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mar 2009 15:30

als ik veel drink moet ik ook veel naar de wc (en ook s'nachts, dan moet ik er zeker 2 keer uit). Nou dat is ook weer niet bevordelijk voor je nachtrust.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 mar 2009 15:41

ik drink ook bar weinig, ook maar 2 of 3 glazen per dag. Afgelopen nacht tijdens m'n dienst drink ik dan wel weer veel gewoon omdat je meer zit. Als ik overdag werk gun ik mezelf geen tijd om even stil te zitten en m'n glas leeg te drinken :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mar 2009 15:59

ARNHEM - Slecht nieuws voor alle mensen die slank of zelfs uitgesproken dun zijn. Van hen is 40 tot 50 procent aan de binnenkant toch te dik.

En wat erger is: hun interne vetmassa is levensbedreigend, terwijl dikkerds met zwembandjes heel gezond kunnen zijn.

Met die boodschap heeft de Britse professor Jimmy Bell woensdagmiddag in Arnhem zijn gehoor laten schrikken.

Bell sprak op de eerste dag van een symposium van de 40-jarige vakgroep Humane Voeding van de Wageningen Universiteit.

Obesitas

Bell doet aan het Imperial College in Londen al jaren onderzoek naar obesitas (ziekelijk overgewicht).

Het viel hem op dat mensen met een gezond gewicht toch te vaak last hadden van klachten die typisch horen bij overgewicht, zoals hart- en vaatziekten, diabetes type 2 of hoge bloeddruk.

Pas na onderzoek met de scanner bij vele honderden dunne mensen kon hij vaststellen wat er aan de hand is: bijna de helft van de slanke mensen ''zit van binnen vol vet, vooral rond de lever'', zo kenschetste Bell.

Tofi's

Aan de buitenkant is niets te zien aan de 'tofi's' (thin outside, fat inside), zoals Bell ze noemt. Alleen een MRI-scan of een biopsie kan het opgeslagen orgaanvet aantonen.

De sprieten kunnen dus niet zomaar aannemen dat zij gezonder zijn dan de door Bell genoemde 'lothi's' (large outside, thin inside).

Er zit volgens de professor ook voor magere mensen maar één ding op om gezond te blijven: regelmatig bewegen. Beweging maakt namelijk niet alleen van buiten slank, maar doet ook opgeslagen vet rond de organen afnemen.

Oefenen

Driemaal per week een uur intensief oefenen lijkt nodig voor een goede gezondheid, aldus de Britse professor.

Bell had nog wel een troost voor alle teleurgestelde slanke toehoorders in de zaal. Hij is bezig met een onderzoek naar de minimale inspanning die nodig is om maximaal gezond te blijven.

Minimum

Aan het eind van dit jaar verwacht de professor te kunnen zeggen wat het absolute minimum aan beweging is waarmee een gezond mens toe kan.

''Hopelijk wordt dat geen tegenvaller. Want de meeste mensen hebben gewoon een hekel aan langdurig, regelmatig en intensief bewegen.''

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 05 mar 2009 17:20

Van veel drinken val je idd niet af.
Maar het verschilt nogal of je 1,5 liter cola als vocht binnen krijgt of 1,5 liter water. En doordat te veranderen kunnen mensen opeens wel gaan afvallen....

Ik sta al 4 dagen droog (qua snoep, chocola, koek en frisdrank dan) Toch wel beetje trots op mezelf want e rstaat een grandioze pot met paaseitjes in de personeelskamer. En ik ben zooo dol op chocolaaaa
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 05 mar 2009 20:54

Stelletje knapperds zijn jullie ;-) TOP.

Bij mij heeft het even stil gestaan, verjaardag enzo van me broertje gehad dus dan kom ik altijd wel wat aan.
Ik ben nu weer terug waar ik gebleven was -4 eraf, kreeg vanavond voor het eerst te horen jij bent wat afgevallen zeker :D terwijl ik dat zelf nog niet echt zie :mrgreen: maar wel motiverend;-).

Deze week heb ik 2x 's avonds na het eten een rondje van 40 min gelopen, dat werkt ook altijd als een trein als je wilt afvallen, dus dat wil ik er nog wel even inhouden 3x per week ofzo.

Maar wat dat water drinken betreft doe ik veel te weinig helaas :( ik heb der gewoon echt geen zin in na 2 flinke glazen p.d. houd het wel op, ik drink wel thee enzo dat is ook water :mrgreen:

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 06 mar 2009 12:32

Zo.. ik ben ook aan 't afvallen merk ik ineens. Kzit nu vanaf maandag in Duitsland en kheb ineens een heel ander eetpatroon. 'k Eet meer brood, meer ontbijtkoek, geen andere tussendoortjes, meer vruchtensap (zonder toegevoegde suikers enzo dan) en ook meer water. En natuurlijk beweeg ik ook veel meer..achter die kleintjes aan.. ophalen uit de creche enzenz. Er is op dit moment 3 kg af.. Nouja, van mij mag er dan nog wel 2 á 3 kg af. Daarna is 't wel weer leuk geweest :) Ben benieuwd of het zo doorgaat.. dis wel heel makkelijk zo ;)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mar 2009 12:43

eeej hallo... er moet wel van je over blijven hoor Liesien....

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 mar 2009 17:40

Funlover schreef:Van veel drinken val je idd niet af.
Maar het verschilt nogal of je 1,5 liter cola als vocht binnen krijgt of 1,5 liter water. En doordat te veranderen kunnen mensen opeens wel gaan afvallen....

Ik sta al 4 dagen droog (qua snoep, chocola, koek en frisdrank dan) Toch wel beetje trots op mezelf want e rstaat een grandioze pot met paaseitjes in de personeelskamer. En ik ben zooo dol op chocolaaaa
ze zeggen wel dat als je water drinkt dat je dan eerder een verzadigd gevoel geeft. Misschien dat mensen daarom zoveel liters water achterover slaan.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mar 2009 17:46

Mijn moeder nam altijd een glas lauw water voor dat ze ging eten. Als je dat elke keer doet dan heeft dat wel effect.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 mar 2009 19:39

Mensen laat mij nou asjeblieft in de waan dat die drie liter water per dag al mijn vet weg drijft :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mar 2009 20:27

jamillah schreef:Mensen laat mij nou asjeblieft in de waan dat die drie liter water per dag al mijn vet weg drijft :mrgreen:

:lol:

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 06 mar 2009 22:33

Evelien schreef:eeej hallo... er moet wel van je over blijven hoor Liesien....

Haha, dat blijft er ook wel hoor ;) Die volgende 2 kilo zijn ook geen heilig moeten.. tzou leuk zijn als het op deze manier gebeurde. Maar ik eet gewoon rustig verder en we zien het allemaal wel :)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...

N'attends pas que le jour se lève...

=)

Terug naar “Archief”