Arie Boomsma (EO) geschorst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Marnix » 04 mar 2009 14:35

Lalage schreef:Vorig jaar stond Arie Boomsma ook al met ontbloot bovenlijf op de voorkant van Linda. Ik vind het wel gek dat het toen geen probleem was en nu ineens wel.

Misschien zijn de foto's wel wat pikanter dan dat dat?

En daarnaast heeft de EO al een hoop gezeur gehad de laatste tijd, waarschijnlijk heeft dat ze doen besluiten om strenger op te gaan treden als medewerkers buiten het boekje gaan.

henkie schreef:Dat leer en leven bij Boomsma niet geheel met elkaar in overeenstemming zijn, moet toch al langer bij de EO bekend zijn. De grootste schade is al geleden bij zijn aanstelling. Dit is een typisch gevalletje collateral damage.

Misschien moet je dat eens toelichten. Dat hij vroeger niet zo'n christelijk lieverdje was kan kloppen... maar er is voor zijn komst naar de EO vast wel over gesproken. Het gaat dan echt niet zo van: Hij is hip, een beetje christelijk dus laat maar komen. Als je bij de EO werkt moet je je ook zo gedragen en daar is hij nu de fout mee ingegaan en daarom is hij geschorst. Dat kan hij goed begrijpen, hij ziet zijn fout wel in en heeft er spijt van.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 04 mar 2009 15:32

Marnix schreef:Het gaat dan echt niet zo van: Hij is hip, een beetje christelijk dus laat maar komen.

Hmm, op mij komt hij wel zo over (nl. hip en een beetje christelijk). Dat kan aan mij liggen, maar misschien iets voor de EO om over na te denken. Ik zit niet per se op hippe mensen te wachten op tv, wel op mensen die inhoudelijk iets te vertellen hebben. De EO staat natuurlijk onder druk om hoge kijkcijfers te halen, maar dan word je bijna gedwongen om je conformistisch te gedragen binnen omroepland (met de nadruk op populaire programma's en dito presentatoren).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 04 mar 2009 15:35

Wat nu?

Wordt dit Linda homo-nummer uit de rubrieken gehaald? Vorig jaar stond hij inderdaad ook met een ontbloot bovenlijf op de voorkant van Linda, ik had daar geen problemen mee, de EO ook niet.

Nu het een Linda homo-nummer betreft, maakt de EO er plotseling een probleem van? Ik had verwacht dat de EO toch wat minder conservatief zou zijn in dit soort standpunten. Arie dacht dit waarschijnlijk ook maar helaas, niets is minder waar.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 04 mar 2009 16:30

Lovely schreef:Wat nu?

Wordt dit Linda homo-nummer uit de rubrieken gehaald? Vorig jaar stond hij inderdaad ook met een ontbloot bovenlijf op de voorkant van Linda, ik had daar geen problemen mee, de EO ook niet.

Nu het een Linda homo-nummer betreft, maakt de EO er plotseling een probleem van? Ik had verwacht dat de EO toch wat minder conservatief zou zijn in dit soort standpunten. Arie dacht dit waarschijnlijk ook maar helaas, niets is minder waar.

Dat is het nou juist wat mij betreft: dergelijk gedrag is komt op mij over alsof hij dat homogedoe wel prima vindt, om niet te zeggen: alsof hij er wat mee heeft.
Over een man met een ontbloot bovenlijf kun je discussiëren of dat goed is, maar dit gaat nog een paar flinke stappen verder.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 04 mar 2009 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 mar 2009 16:31

elbert schreef:
Marnix schreef:Het gaat dan echt niet zo van: Hij is hip, een beetje christelijk dus laat maar komen.

Hmm, op mij komt hij wel zo over (nl. hip en een beetje christelijk). Dat kan aan mij liggen, maar misschien iets voor de EO om over na te denken. Ik zit niet per se op hippe mensen te wachten op tv, wel op mensen die inhoudelijk iets te vertellen hebben. De EO staat natuurlijk onder druk om hoge kijkcijfers te halen, maar dan word je bijna gedwongen om je conformistisch te gedragen binnen omroepland (met de nadruk op populaire programma's en dito presentatoren).

Natuurlijk speelt wat je noemt mee, maar daarom haalt de EO echt niet zomaar iedere goede presentator. Aan de andere kant gaat het ook niet alleen om waar jij op zit te wachten. De primaire taak van de EO is niet om gelovigen op te bouwen maar niet-gelovigen te bereiken. En wat dat betreft is Arie wel geschikt. Hij moet alleen niet dit soort acties doen omdat daarmee die missie niet wordt gediend maar eerder geschaad.

Het heeft niet met het blad te maken. Blijkbaar zijn de foto's wat minder netjes dan die van vorig jaar. Ontbloot bovenlijf is wat anders dan "bijna naakt". Als dit in de Tina of zo was komen te staan was het zelfde gebeurd. Je betrekt het ten onrechte op dat die editie van de Linda over homo's gaat. Ik snap waarom je dat denkt maar het klopt niet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 mar 2009 16:32

Boekenlezer schreef:

Dat is het nou juist wat mij betreft: dergelijk gedrag is komt op mij over alsof hij dat homogedoe wel prima vindt, om niet te zeggen: alsof hij er wat mee heeft.

Kweenie. Maar de EO heeft aangegeven dat ze de foto's, ongeacht in welk blad ze geplaatst zouden worden, niet goedkeuren. Hoe hij er verder zelf in staat weet ik niet, alleen dat hij geen homo is :)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 04 mar 2009 16:35

Marnix schreef:Je betrekt het ten onrechte op dat die editie van de Linda over homo's gaat. Ik snap waarom je dat denkt maar het klopt niet.

Ik lees in het RD-artikel anders wel: "...in een homoglossy van het blad Linda...".
Dus blijkbaar is er toch wel een link.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 mar 2009 17:03

Dat de editie daarover gaat klopt wel maar dat de schorsing daarom is klopt niet.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 04 mar 2009 18:39

Ik vraag me wel af wat de reactie van de EO was geweest als ze niet net de hele heisa om Andries Knevel gehad zouden hebben. Ik kan goed begrijpen dat ze ook om de achterban moeten denken en hun beslissing zal daar allicht mee te maken hebben. Ik hoop voor Boomsma echter wel dat ze daarin wel eerlijk zijn geweest.

Kitty
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kitty » 04 mar 2009 18:45

Boekenlezer schreef:Dat is het nou juist wat mij betreft: dergelijk gedrag is komt op mij over alsof hij dat homogedoe wel prima vindt, om niet te zeggen: alsof hij er wat mee heeft.

Ja, wat een grove schande zou dat zijn hè, als hij niets tegen homo's zou hebben. Een christen onwaardig. [-(
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 04 mar 2009 20:03

Ik ben totaal niet verbaasd over het feit dat een presentator van de EO op deze manier 'zijn geloof' zou willen uitdragen, een andere reden om zo'n fotoshoot te laten maken zal er toch niet zijn? :P Waarom ben ik niet verbaasd?
Omdat het evangelie de laatste jaren bij de EO op alle mogelijk (en onmogelijke) wijzen moet kunnen worden uitgedragen.....
Wat dat betreft verbaasd me alleen dat de EO hem voor 3 maanden heeft geschorst; deze man werkt toch 'voor de goeie zaak'? :^o
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 04 mar 2009 22:00

Kitty schreef:
Boekenlezer schreef:Dat is het nou juist wat mij betreft: dergelijk gedrag is komt op mij over alsof hij dat homogedoe wel prima vindt, om niet te zeggen: alsof hij er wat mee heeft.

Ja, wat een grove schande zou dat zijn hè, als hij niets tegen homo's zou hebben. Een christen onwaardig. [-(

Right.

Misschien zit daar wel de echte reden voor de heftige reactie in plaats van "het gaat ons om de binnenkant".

sela

Re: Arie Boomsma (EO) geschorst

Berichtdoor sela » 05 mar 2009 09:46

heb de foto's nog niet gezien, dus heb er geen beeld van.
wel bizar om dit nieuws te vernemen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 mar 2009 10:07

Ik zou natuurlijk kunnen opmerken dat de mensen die zich hier heel druk om maken sowieso geen tv (mogen) kijken... :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 05 mar 2009 10:09

Ik ga straks naar de Kiosk, kijken of ik het 'beruchte' of anders gezegd 'populaire' nummer van Linda met Arie kan kopen.

Indien ik het uitgelezen heb, mag de EO het nummer hebben, ik kan het hen laten bezorgen. Maar die mooie foto's van Arie heb ik er natuurlijk uitgeknipt. Zouden ze vast niet zo erg vinden, toch?

Terug naar “Archief”