Stoppen met roken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Re: Stoppen met roken

Berichtdoor Saskia » 03 mar 2009 12:59

Nou, een rokers-bash-topic maakt de boel alleen maar onoverzichtelijker, lijkt me...
En ik kan me de opmerking van Annet goed voorstellen, ik heb zelf ook jaren gerookt en je realiseert je echt niet altijd hoeveel last anderen daarvan hebben :?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 04 mar 2009 03:04

Saskia schreef:Ik denk dat veel rokers daar inderdaad niet bij nadenken, helaas... Iedereen is vrij om te doen en laten wat-ie wil, dus als je wil roken, dan ga je roken, zeker in je eigen huis. Zo kortzichtig is men tegenwoordig, jammer genoeg :?

Noem het kortzichtig, als je in je eigen huis al geen sigaret meer op mag steken? We worden overal al buiten gezet, in mijn huis rook ik wanneer ik dat wil. En als er iemand bij mij komt die er mogelijk last van heeft dat is diegene mans genoeg dat te zeggen. En dan wil ik uiteraard best een keertje buiten gaan staan. Maar vooraf aan mensen vragen of ze misschien problemen hebben dat ik rook in mijn eigen huis, tja, moet niet gekker worden hoor. Van sommige mensen weet ik dat ze astma of wat hebben, tja dan is het een ander verhaal. Maar Annet, mocht je eens een bakkie komen doen, ik ga wel ff buiten staan nu ik het weet. Overigens, overdag rook ik toch ook niet in de huiskamer vanwege de kids. Sta ik als het regent in de keuken onder de afzuigkap met de buitendeur open. (ook lekker gezond :mrgreen: )

Mensemina, dat gezemel ook altijd, vroeger rookte men bij het kraambed en stonden de sigaretten op tafel.. Nu moet je je schuldig voelen als je in je eigen huis een peukie op steekt..

Zo, hier sprak een gefrustreerde, in een hokje geplaatste kettingroker die dr bed uit is gekomen omdat ze niet kon slapen en dacht lekker even een peukie te gaan doen. 8-[

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 04 mar 2009 09:56

Ook al rook ik niet, ik ben het wel met je eens, jamillah. Je huis is je enige plek waar je nog gewoon roken mag (en je auto, tenminste, nu mag dat nog, zou me niks verbazen als daar ook een keer een verbod op komt), dus als je dan ook nog rekening moet houden met anderen... Die kunnen dat gewoon zelf aangeven, lijkt mij.
Afbeelding

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 mar 2009 18:48

Eens!

3 weken en een dag :lol:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 04 mar 2009 18:48

Oeioeioei, wat heb ik gezegd :shock:
Lieve schatten, ik bedoel het heel niet rot, natuurlijk mag je van mij in je eigen huis roken, ik had het eigenlijk meer over mensen die gewoon geen rekening wensen te houden met anderen. Ik bedoel: je kunt ook buiten roken en dan alsnog in bijzijn van anderen die er last van hebben.
't Is wat anders als je bereid bent buiten te gaan staan ;)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 04 mar 2009 20:43

Saskia schreef: je kunt ook buiten roken en dan alsnog in bijzijn van anderen die er last van hebben.

Ghehe, das helemaal te zot voor woorden :mrgreen: Schuif dan een stukje op [-( :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 mar 2009 16:56

de buren roken ook gewoon in huis (terecht) en als ik er last van heb ga ik buiten staan om ff lucht te scheppen of ik vraag of er een raampje open mag.
Bij een stichting waar ik zat rookte bijna iedereen (op 2 na) en die gingen allemaal wel naar buiten (ook voor mij, de schatten :D) maar ook omdat het dan gewoon echt blauw zag van de vele rokers enzo.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Prince Caspian

Berichtdoor Prince Caspian » 25 mei 2009 22:02

-Vaarwel-
Laatst gewijzigd door Prince Caspian op 23 jul 2010 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 26 mei 2009 09:35

Succes, Prince Caspian!
Manlief is ook een poging aan het wagen om te stoppen... door het af te bouwen :roll: :-k

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 26 mei 2009 10:23

Goedzo Prince, weg die rotzooi!

M'n vader heeft vanaf zn 14e tot 51e gerookt, en is nu een paar maanden gestopt! Ben zo blij. :D
Slikt nu een of andere pil die de huisarts adviseerde, maar dat gaat dus goed!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 26 mei 2009 10:48

Succes Prince!!

Mijn man is nu 14 maanden gestopt en heeft het er nog steeds moeilijk mee. De ene keer wel meer dan de andere keer, maar het blijft knagen. Vind het echt rot voor hem dat het zolang duurt. Ik heb zelf nooit gerookt, dus kan ook heel weinig tegen hem zeggen. Behalve dat ik supertrots op hem ben!

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 26 mei 2009 11:51

Mijn ouders roken ook. Vroeger altijd binnen maar sinds we een nieuwe huiskamer + keuken + serre hebben staan ze buiten. Hoeft me moeder ook niet zo vaak de gordijnen te wassen en me vader de muren en het plafond niet zo vaak te sauzen :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Mink
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mink » 17 jul 2009 21:21

Sinds 1 juni zijn mijn vriend en ik samen gestopt met roken.
Ik was in december 2008 al gestopt, maar omdat hij bleef roken, was ik (helaas) ook weer begonnen... #-o
Hij baalde daar zo van... ](*,) dat we samen zijn begonnen met stoppen.
Nicotinepleisters zijn echt een goed hulpmidddel!! =D>
Even een tip:
Als je stap 1 neemt, kun je daarna minder nicotinehoudende pleisters kopen, maar...
Wij knippen ze door de helft. Anders is het echt een dure hobby en het gaat perfect.
(Trouwens... roken zelf is helemaal een dure hobby... Spijt als haren op mijn hoofd dat ik ooit begonnen ben. Duizenden euro's armer nu!!! ?:| Maar BLIJ dat we nu gestopt zijn!!! :yahoooo: )

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 17 jul 2009 23:13

Mink schreef:Sinds 1 juni zijn mijn vriend en ik samen gestopt met roken.
Ik was in december 2008 al gestopt, maar omdat hij bleef roken, was ik (helaas) ook weer begonnen... #-o
Hij baalde daar zo van... ](*,) dat we samen zijn begonnen met stoppen.
Nicotinepleisters zijn echt een goed hulpmidddel!! =D>
Even een tip:
Als je stap 1 neemt, kun je daarna minder nicotinehoudende pleisters kopen, maar...
Wij knippen ze door de helft. Anders is het echt een dure hobby en het gaat perfect.
(Trouwens... roken zelf is helemaal een dure hobby... Spijt als haren op mijn hoofd dat ik ooit begonnen ben. Duizenden euro's armer nu!!! ?:| Maar BLIJ dat we nu gestopt zijn!!! :yahoooo: )

En nu echt volhouden he? :wink:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Appaloosa
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appaloosa » 28 sep 2009 14:56

Ik ben na een flinke uitbarsting van mezelf gestopt met roken 4 dagen geleden: met behulp van Champix. =D> En ik rook gewoon niet, no more ever.
De Here houdt van jou en mij, vergeet dat nooit.

Terug naar “Archief”