DesertRose schreef:Prima,
Ik denk dat de eerste mensen een restant wijsheid van de schepping over hadden, die later weg is gekwijnt.
In het paradijs hadden de mensen geen kennis van jagen, ze hoefden ook niet zelf de grond te bewerken etc. Deze kennis moesten ze dus juist nog ontwikkelen.
ten eerste door de zondvloed, waardoor er nog maar 8 mensen overbleven. die zouden dan alle wijsheid hebben moeten meebrengen.
Ten tweede, werden de mensen veel ouder, hadden meer levenswijsheid, en stapelde kennis op kennis (neem ik aan)
Mee eens, dat er bij de vernietiging van de wereldbevolking op 8 mensen na heel wat kennis verloren moet zijn gegaan. Maar uit het verhaal blijkt niet dat de overlevenden jagende nomaden werden -> ze bleven akkerbouwers, zelfs een wijngaard (ze hadden ook geen keus omdat er nog niet veel te jagen viel)! En Noach kon ook een bouwwerk als de ark bouwen!
ten derde, na de torenbouw van babel zijn de mensen verspreid geworden. Ik denk ook niet dat alle kennis toen is meegenomen.
.....
Bedenk ook, dat als je in een bos wordt neergezet, je dan niks hebt over je kennis van graanbouw, je kan beter gaan leren jagen.
Ze werden niet ergens neergezet

denk maar dat als je ergens heen trekt dat je niet zomaar midden in een dicht bos ga zitten. Een vruchtbare vallei aan een rivier is toch een veel betere optie! En waarom zou je dan niet gelijk wat gewassen gaan verbouwen, zo slim waren ze wel hoor!
Trouwens de torenbouw van Babel wijst al aan dat ze steden bouwden, dus waren ze al aardig ontwikkeld.
En verder ga je ook voorbij aan alles wat al bekend is van de geschiedenis (zie eerdere post over bijvoorbeeld Egypte of Mesopetanie)!