Moderator: Moderafo's
Gerdien B. schreef:De drenkeling had ook zijn zwemvest aan kunnen doen en dan had hij terug naar de boot kunnen zwemmen.
Gerdien B. schreef:Als mensen voor zichzelf kiezen niet in te enten en te verzekeren, dan vind ik dat eigen verantwoording. Maar waarom ook zo'n groot risico lopen met je kinderen? Het zal de eerste keer niet zijn dat een jongeren zich niet mag verzekeren en dan gebeurd er wat. Dan draait hij of zij er voor op terwijl het een standpunt van de ouders is.
Optimatus schreef:Sparen is een vorm van verzekeren. Door geld opzij te zetten, heb je een extraatje voor een uitgave naar keuze.
Verzekeren is een vorm van sparen. Door geld opzij te zetten, heb je een extraatje voor een uitgave in geval van een specifieke gebeurtenis, bijvoorbeeld als je autoschade hebt.
Optimatus schreef:Ik ben van mening dat kinderen tot en met 16 jaar verplicht ingeënt moeten worden ten einde hen niet het slachtoffer te maken van de onwetende koppigheid van hun ouders. Je zou maar polio krijgen omdat je ouders je niet wilden laten inenten. Dan zit jij in je rolstoel voor de rest van je leven achter je gerania naar buiten te staren hoe andere kinderen vrolijk spelen.
Gruwelijk!
Joepie Meloen schreef:Optimatus schreef:Sparen is een vorm van verzekeren. Door geld opzij te zetten, heb je een extraatje voor een uitgave naar keuze.
Verzekeren is een vorm van sparen. Door geld opzij te zetten, heb je een extraatje voor een uitgave in geval van een specifieke gebeurtenis, bijvoorbeeld als je autoschade hebt.
Sparen: door zuinig te zijn overhouden.
Verzekeren: zich veilig stellen voor schade
Joepie Meloen schreef:Op het moment dat er niets gebeurd, is al het geld dat ik aan de verzekering heb gegeven naar de maan. Dat is bij sparen bepaald niet het geval.
Joepie Meloen schreef:Dan heb ik het alleen nog maar over de concrete verschillen.
Joepie Meloen schreef:Optimatus schreef:Ik ben van mening dat kinderen tot en met 16 jaar verplicht ingeënt moeten worden ten einde hen niet het slachtoffer te maken van de onwetende koppigheid van hun ouders. Je zou maar polio krijgen omdat je ouders je niet wilden laten inenten. Dan zit jij in je rolstoel voor de rest van je leven achter je gerania naar buiten te staren hoe andere kinderen vrolijk spelen.
Gruwelijk!
Ik ben van mening dat kinderen tot en met 16 jaar niet verplicht ingeënt moet worden. Je zou maar ingeënt worden voor polio omdat je ouders willen dat je ingeënt wordt. Dan zit jij je hele leven bij de psychiater omdat je een geestelijke stoornis eraan over hebt gehouden.
Gruwelijk!
Optimatus schreef:Joepie Meloen schreef:Sparen: door zuinig te zijn overhouden.
Verzekeren: zich veilig stellen voor schade
En dus is verzekeren een vorm van sparen, alleen dan voor een specifieke uitgave.
Bovendien hoeven mensen niet altijd zuinig te doen om te sparen, maar dat terzijde.
Optimatus schreef:Joepie Meloen schreef:Op het moment dat er niets gebeurd, is al het geld dat ik aan de verzekering heb gegeven naar de maan. Dat is bij sparen bepaald niet het geval.
De verzekering werkt op dat punt net als een bank: met jouw inleg wordt wellicht schade van een ander vergoed, zeker als het een coöperatieve verzekering is. Een fraai stukje naastenliefde.
Optimatus schreef:Joepie Meloen schreef:Dan heb ik het alleen nog maar over de concrete verschillen.
Die je niet begrepen lijkt te hebben.
Optimatus schreef:Joepie Meloen schreef:Optimatus schreef:Ik ben van mening dat kinderen tot en met 16 jaar verplicht ingeënt moeten worden ten einde hen niet het slachtoffer te maken van de onwetende koppigheid van hun ouders. Je zou maar polio krijgen omdat je ouders je niet wilden laten inenten. Dan zit jij in je rolstoel voor de rest van je leven achter je gerania naar buiten te staren hoe andere kinderen vrolijk spelen.
Gruwelijk!
Ik ben van mening dat kinderen tot en met 16 jaar niet verplicht ingeënt moet worden. Je zou maar ingeënt worden voor polio omdat je ouders willen dat je ingeënt wordt. Dan zit jij je hele leven bij de psychiater omdat je een geestelijke stoornis eraan over hebt gehouden.
Gruwelijk!
Een geestelijke stoornis aan een vaccinatie? Dat is natuurlijk grote nonsens. Àls je er al een geestelijke stoornis aan over zou houden, dan is er een andere oorzaak dan de prik. Dat weet jij ook.
Gerdien B. schreef:Ik ben tot 2 keer toe ingeent voor Hep. B en heb er geen enkele bijwerking van gehad. Mijn collega's ook niet (dat zijn er vele). 1 oud-collega heeft wat last gehad van stijve spier in haar arm. Dat was na een dag ook weer over.
Gerdien B. schreef:Het verhaal over de redding kan je zelf natuurlijk net zo verdraaien als je zelf wilt. Het is en blijft een beeldspraak.
Gerdien B. schreef:Als een jongere 7 a 18 jaar is, dan lijkt hij/ zij mij prima in staat om zelf beslissingen te nemen op dit gebied.
Daarbij zou ik het mij niet kunnen vergeven als ik mijn kinderen een ziekte had kunnen laten voorkomen ipv dat ze het wel kregen.
Het zou de eerste keer niet zijn dat iemand verlamd raakt door dat ze geen inenting tegen polio hebben gehaald.
Joepie Meloen schreef:Natuurlijk. Het enige wat in het verhaal, zoals ik al eerder had aangegeven, mijns inziens belangrijk is, is dat het bij het verzekeren gaat om voor de gebeurtenis, en bij de redding om tijdens de gebeurtenis.
Verlamd raken kan ook als je ingeënt bent. Hoogst waarschijnlijk is de kans wat kleiner, maar zulke gevallen zijn er ook. Momenteel is het vaccin waarschijnlijk goed ontwikkeld, maar in het verleden zijn er ook wel eens dingen goed verkeerd gegaan.
Het gaat er niet om of een jongere zelf in staat is om beslissingen te nemen, mijns inziens. Sommigen kunnen dat al als ze 11 of 12 zijn. Daarom blijf je echter als ouder verantwoordelijk voor je kinderen en de kinderen hebben een bepaalde plicht ten opzichte van hun ouders.
Joepie Meloen schreef:Gerdien B. schreef:Ik ben tot 2 keer toe ingeent voor Hep. B en heb er geen enkele bijwerking van gehad. Mijn collega's ook niet (dat zijn er vele). 1 oud-collega heeft wat last gehad van stijve spier in haar arm. Dat was na een dag ook weer over.
Uit het onderzoek blijkt ook dat lang niet iedereen die ernstige bijwerkingen heeft. Alleen, ze kunnen wel ontstaan. En zo werkt het met niet inenten ook. Om het voorbeeld van polio weer op te halen: Je hoeft natuurlijk helemaal geen polio te krijgen.
Joepie Meloen schreef:Gerdien B. schreef:Als een jongere 7 a 18 jaar is, dan lijkt hij/ zij mij prima in staat om zelf beslissingen te nemen op dit gebied.
Daarbij zou ik het mij niet kunnen vergeven als ik mijn kinderen een ziekte had kunnen laten voorkomen ipv dat ze het wel kregen.
Het zou de eerste keer niet zijn dat iemand verlamd raakt door dat ze geen inenting tegen polio hebben gehaald.
Verlamd raken kan ook als je ingeënt bent. Hoogst waarschijnlijk is de kans wat kleiner, maar zulke gevallen zijn er ook. Momenteel is het vaccin waarschijnlijk goed ontwikkeld, maar in het verleden zijn er ook wel eens dingen goed verkeerd gegaan.
Riska schreef:Je zult als ouder je kind niet laten inenten en dat kind raakt verlamd door polio.
Ik zou er gek van worden - levenslang schuld voelen.
Los van het kind, dat, volwassen geworden, niets meer moet weten van God.
Het is in mijn omgeving voorgekomen. De jongen heeft het zijn leven lang aan de ouders verweten en moest niets, maar dan ook niets meer hebben van welke religie dan ook.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten