@R. en T.
Ook binnen het huwelijk, zonder zelfbevrediing kan je prima genieten, evenveel als mét voorkennis van eigen lichaam. Alleen ontwikkel je dat wat later. En het is aan jou, of je daar genoegen mee neemt of niet.
Moderator: Moderafo's
DesertRose schreef:rafaell schreef:Inderdaad. Kinderen zitten dan nog op school en kun je nog niet volledig verantwoordelijk houden voor de daden. Waar blijft dan de opleiding? Onze kenniseconomie? De onafhankelijkheid van de vrouw? En waarom je dan geen zelfbevrediging meer hebt ontgaat me volledig, partners hebben niet altijd tegelijkertijd behoefte aan seks, dan zal een van de twee toch aan zelfbevrediging moeten doen. Afijn, waarom zelfbevrediging een probleem is ontgaat me ook volledig. Net als waarom seks buiten het huwelijk per definitie een probleem is.
precies, het past niet in onze maatschappij, omdat het nodig is dat we doorleren.
En "behoefte aan seks" vind ik onzinnig. Seks is geen behoefte, omdat je niet doodgaat als je geen seks hebt.
Probeer even vanuit een ander perspectief te kijken, Rafaell. Ik plaats deze opmerking namelijk vanuit een Bijbelse visie. misschien dat je het vanuit dat oogpunt nog kan begrijpen.
Voor mijzelf kan ik je wel begrijpen. Zonder Bijbel had ik er ook op los geleeft, dus begrijp ik je volkomen.
elosa schreef:Waarom zouden mensen trauma's overhouden aan seks? Ik bedoel: het gebeurt al eeuwen... hoort bij het leven enz...
Giovannino schreef:@ DR: zonder seks kun je níet leven. Maar dan wel gezien als onderdeel van de hele relationele genegenheid van de mens. Ik vind je dus te stellig. En mij maak je bovendien niet wijs dat ook jij niet af en toe de behoefte voelt aan seks. Dat heeft ieder mens.
DesertRose schreef:Giovannino schreef:@ DR: zonder seks kun je níet leven. Maar dan wel gezien als onderdeel van de hele relationele genegenheid van de mens. Ik vind je dus te stellig. En mij maak je bovendien niet wijs dat ook jij niet af en toe de behoefte voelt aan seks. Dat heeft ieder mens.
Ja wat dat betreft heb je gelijk, men heeft ook behoefte aan vriendelijkheid, ontspanning en dergelijke.
Maar vanuit Bijbels standpunt (wat Christenen horen te hebben) is seks geen behoefte.
Tegenwoordig wordt er gedaan, alsof je relatie pas geslaagd is, als de seks goed is. onzin, vind ik.
Tamerlan schreef:Nogmaals: ik zie je punt. Als het over seks voor het huwelijk gaat, is wachten zeker te verdedigen - hoewel het voor mij al te laat zou zijn ;-(. Maar wat ik wel oprecht denk is dat je beter een trauma achter het schuurtje op kunt lopen dan in je huwelijksnacht, omdat je dan je trauma in ieder geval niet met je huwelijk en dus de rest van je leven associeert!
Om op het nippertje nog on topic te blijven: zelfbevrediging is wat mij betreft een ander hoofdstuk. Daar gaat het niet om 'klaar zijn voor'. Het is een kwestie van je eigen lichaam leren kennen. Net zoals je gymnastiek beoefent en zelfs boeken (fantaseren over anderen) leest om je eigen wereld en die om je heen te leren kennen hoort daar wat mij betreft ook zelfbevrediging bij.
Marnix schreef:Mortlach, een goede relatie met slechte seks is denk ik beter dan een slechte relatie met goede seks. Natuurlijk is het mooi als het allemaal goed is trouwens. Maar goed, dat kan je volgens mij ook gewoon leren. Oefening baart kunst.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten