Dat is toch zo'n gekke gedachte niet?
Dit zeggen bijv. de Kanttekeningen:
27) bijeenkomst niet nalaten,
Namelijk in de Christelijke vergaderingen, die tot gehoor van Gods woord, algemene gebeden, en gebruik der heilige sacramenten aangericht zijn. Zie Hand. 2:42, en Hand. 20:7; 1 Cor. 11:20, enz.
En afgezien daarvan kwam ik ook bij huidige bijbeluitleggers een vergelijkbare uitleg tegen. Bijv. op Goedbericht.nl:
epi-sunagoge
Hebr.10:25 maakt deel uit van een brief die gericht is aan Hebreeën, d.w.z. Hebreeuws-sprekenden, Joden dus die van huis uit gewoon waren om samen te komen in de synagoge. Deze brief is geschreven aan de grote groep Messias-belijdende Joden in Jeruzalem (zie Hand.21:20), vlak voor 70AD en wijdt vooral uit over het gevaar van terugval in het jodendom en de synagoge (zie: setting van de Hebreeën-brief). Om "de eigen bijeenkomst" niet te verwarren met de reguliere Joodse bijeenkomst, wordt niet het woord 'synagoge' gebruikt, maar een versterking van het woord 'synagoge' d.m.v. het voorzetsel 'epi' (=op). Het doelt op een bijeenkomst die qua betekenis boven de synagoge uitgaat. Hetzelfde woord gebruikt Paulus trouwens ook in 2Thes.2:1 (St.Vert. 'toevergadering').