Homeopathie slaapmiddelen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Homeopathie slaapmiddelen

Berichtdoor kwebbel » 23 feb 2009 13:03

Ik heb over 2 weken nachtdienst en ik kan altijd gigantisch slecht slapen. Ik ga rond 8.00 naar bed als ik thuis ben en om 11.30 sta ik weer naast m'n bed! Ik heb 1x een temazepam 20mg gebruikt maar dat vond ik te heftig. Ik heb wel heerlijk geslapen tot 14.30 (m'n laatste nacht dus vond ik wel netjes) maar ben nog de hele avond wazig en duizelig geweest.
Maatschappelijk Werk raadde me aan om iets homeopatisch te halen wat dus geen kwaad kan. Wie heeft hier ervaring mee en zo ja, wat kan ik dan het beste halen ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

meissie88

Re: Homeopathie slaapmiddelen

Berichtdoor meissie88 » 23 feb 2009 13:38

Ik gebruik af en toe slaapmiddel, en dat is ook homeopatisch! en dat is Valdispert, het helpt mij altijd wel goed om in slaap te komen
Je hebt er verschillende soorten van, welke kan ik je zo niet zeggen...Gebruik ze nu al een tijdje (gelukkig) niet meer!
Maar je kan ook naar Kruidvat o.i.d. gaan, en het zelf bekijken, want je hebt nog wel meer soorten en merken, allemaal homeopatisch, maar met deze heb ik eigks alleen heel goede ervaringen!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 24 feb 2009 11:58

Valdispert is echt een aanrader!! Je wordt er gewoon lkkr rustig van in je hoofd en je slaapt gewoon rustig.
Ik heb nu StressMoments van Valdispert gekocht ivm onze bruiloft, en het helpt echt goed!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 24 feb 2009 12:06

kwebbel schreef:Ik heb over 2 weken nachtdienst en ik kan altijd gigantisch slecht slapen. Ik ga rond 8.00 naar bed als ik thuis ben en om 11.30 sta ik weer naast m'n bed! Ik heb 1x een temazepam 20mg gebruikt maar dat vond ik te heftig. Ik heb wel heerlijk geslapen tot 14.30 (m'n laatste nacht dus vond ik wel netjes) maar ben nog de hele avond wazig en duizelig geweest.
Maatschappelijk Werk raadde me aan om iets homeopatisch te halen wat dus geen kwaad kan. Wie heeft hier ervaring mee en zo ja, wat kan ik dan het beste halen ?

Tja, nachtdiensten he :wink:
De laatste keer dat ik nachtdienst had heb ik zo lekker en lang geslapen! Toen ik naar de WC moest ben ik er echt meteen uitgegaan. Verder gebruik ik oordoppen en een slaapmasker en heb ik een verduisteringsgordijn in mn slaapkamer. Misschien, als je dit nog niet doet, helpen deze tips je ook?

Ik ben een beetje cynisch wat betreft homeopathie. Ik zie dat meer als een placebo-middel, aangezien er bijna geen werkzame stof meer inzit vanwege het doorverdunnen.

Sommige van mijn collega 's hebben veel aan een medicijn waar melatonine in zit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 feb 2009 20:00

Em_ma...Als homeapathie dan zo ongeveer 'placebo' is, hoe kan het dan dat mn vader nachtenlang niet slaapt, maar als 'ie die tabletten wél slikt nachtenlang 'gewoon' slaapt?
Dat snap ik dan niet...Het is o zo verdund volgens sommigen, maar toch hebben er zo veel mensen baat bij...

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 24 feb 2009 20:14

meissie88 schreef:Em_ma...Als homeapathie dan zo ongeveer 'placebo' is, hoe kan het dan dat mn vader nachtenlang niet slaapt, maar als 'ie die tabletten wél slikt nachtenlang 'gewoon' slaapt?
Dat snap ik dan niet...Het is o zo verdund volgens sommigen, maar toch hebben er zo veel mensen baat bij...

Check:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Placebo_(middel)

HEERE, leer mij Uw weg

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 feb 2009 20:58

Vaag..m'n moeder heeft ook wel 's homeopatische slaap-druppels aan m'n vader gegeven zonder dat 'ie t wist(door 'zn drinken heen) , en ook dan sliep hij heel goed... 8-[

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 24 feb 2009 21:24

meissie88 schreef:Vaag..m'n moeder heeft ook wel 's homeopatische slaap-druppels aan m'n vader gegeven zonder dat 'ie t wist(door 'zn drinken heen) , en ook dan sliep hij heel goed... 8-[

Dat kan toeval zijn. Misschien kun je het placebo effect een keer uittesten bij hem? :wink:
Laatst gewijzigd door em_ma op 24 feb 2009 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

HEERE, leer mij Uw weg

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 feb 2009 21:29

em_ma schreef:
meissie88 schreef:Vaag..m'n moeder heeft ook wel 's homeopatische slaap-druppels aan m'n vader gegeven zonder dat 'ie t wist(door 'zn drinken heen) , en ook dan sliep hij heel goed... 8-[

Het placebo-effect dus. T is iig een stuk goedkoper :lol:

ja maar placebo-effect word altijd omschreven als: doordat men denkt dat ze een middel ergens tegen hebben, werkt het...Maar in dit geval (meerdere keren) wist m'n vader er niks van...maar toch werkt het! Als dit ook placebo is, vind ik het wel heel krom (heb heel het placebo-gebeuren in homeopatie altidj al krom gevonden) maar goed..

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 24 feb 2009 21:40

@ Meissie: ik had je reactie niet goed gelezen, dus heb mn antwoord aangepast.

HEERE, leer mij Uw weg

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 feb 2009 21:47

Sorry geloof niet in toeval :lol:

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 24 feb 2009 21:49

meissie88 schreef:Sorry geloof niet in toeval :lol:

:mrgreen:

HEERE, leer mij Uw weg

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 26 feb 2009 13:49

Het principe van een placebo is natuurlijk dat het niet intrinsiek werkt, maar wel helpt.

Ik heb even gekeken op de site van Valdispert, nu blijkt dat de betreffende supplementen o.a. melatonine en valeriaan bevatten(wel in kleine hoeveelheden, maar toch). Na het Informatorium Medicamentorum ( de 'bijbel' der apothekers) er op nageslagen te hebben kan ik u vertellen dat Melatonine, zoals Em_ma al zei, in Nederland als geneesmiddel wordt aangemerkt, en werkt op slaapstoornissen (alsnog niet geregistreerd). Valeriaan is daarentegen wél geregistreerd, en wel als middel tegen lichte vormen van nervositeit en spanning. Valdispert staat zelfs nog genoemd.

Valdispert valt dus meer in de catagorie kruidengeneeskunde (denk aan St. Janskruid) dan in de catagorie homeopatie (verdunnen en schudden).

Ik hoop hiermee meer duidelijkheid te hebben gegeven.
~Get out and do what we were meant to do~

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 mar 2009 12:09

em_ma schreef:Tja, nachtdiensten he :wink:
De laatste keer dat ik nachtdienst had heb ik zo lekker en lang geslapen! Toen ik naar de WC moest ben ik er echt meteen uitgegaan. Verder gebruik ik oordoppen en een slaapmasker en heb ik een verduisteringsgordijn in mn slaapkamer. Misschien, als je dit nog niet doet, helpen deze tips je ook?
nee helaas..... oordoppen blijven niet zitten (floepen er uit, kheb kleine oren :?), verduisteringsgordijn helpt niet... (heb een rolgordijn + verduisteringsgordijn) ik heb ook al een extra dekentje gepakt, fleece sokken, kruikje, onder m'n kussen slapen, extra kussen, niets helpt :(
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 01 mar 2009 13:16

kwebbel schreef:
em_ma schreef:Tja, nachtdiensten he :wink:
nee helaas..... oordoppen blijven niet zitten (floepen er uit, kheb kleine oren :?), verduisteringsgordijn helpt niet... (heb een rolgordijn + verduisteringsgordijn) ik heb ook al een extra dekentje gepakt, fleece sokken, kruikje, onder m'n kussen slapen, extra kussen, niets helpt :(

Een glas wijn of borrel van te voren drinken?
Zodat je loom wordt en hopelijk de hele nacht doorslaapt?
En gebruik je ook een gezichtsmasker? Dan is het voor je gevoel net nacht.
Ik gebruik deze oordoppen en ik heb ook geen reuze-oren:
http://www.zelfzorg.nl/product.php?id=896

HEERE, leer mij Uw weg

Terug naar “Archief”