Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 8

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 feb 2009 19:56

haai... het kan behoorlijk lang aanhouden. Me buurmeisje is er zeker twee weken mee onder de pannen geweest. Als je het niet vertrouwd gewoon ff naar de huisarts gaan. Ze kunnen tussen een week en twee weken nog een reactie geven.
kan je niks vinden op de site van de ehm.. rijksvaccinaties? zo heet die site toch?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 feb 2009 20:07

Dat is de site van het RIVM, daar heb ik gekeken, maar het enige wat ze daar aangeven is dat na 5-12 dagen reactie kan volgen, meestal 1-2 koorts en evt uitslag. Uitslag heeft Timon niet, maar al wel sinds donderdag koorts (39.5-40 graden) en sinds woensdag snotneus, vieze oogjes, hoesten. Nu las ik weer ergens anders dat dat ook bij de mazelen hoort. Ik vind zelf de reactie nogal heftig, hij is er echt goed ziek van. We hebben besloten dat we het tot morgen nog even aankijken, en anders bellen we toch dr. HAP maar even denk ik.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 feb 2009 20:15

het kan zijn dat ze de ziekte zelf doromaken, dus de bof of de mazelen of de rode hond. Ik heb dat de laatste keer gevraagd omdat julia altijd zo heftig reageert op prikken. Er werd gezegd dat ze op de bmr nog heftiger reageren als ze al heftig reageren op de dktp.. snap je het nog?? :oops: Toen zei zij dat ze de ziekte zelf kunnen doormaken, omdat er levend verzwakte ziektekiemen worden ingespoten.

Gewoon goed in de gaten houden, en net wa tje zegt.. trek je toch ff bij de hap aan de bel!

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 21 feb 2009 21:42

Leuke foto's allemaal!! :)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 feb 2009 21:49

Mooie foto's weer.

Vlinder: klinkt goed Joshua met een beetje extra. Hopen dat ze jullie wat tips kunnen geven waar je wat mee kunt.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 21 feb 2009 21:57

Ja ach zo is het toch eigenlijk ook....hij blijft voor ons net zo bijzonder als de andere 2 alleen heeft hij een andere aanpak nodig :)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 feb 2009 22:00

vlinder schreef:Ja ach zo is het toch eigenlijk ook....hij blijft voor ons net zo bijzonder als de andere 2 alleen heeft hij een andere aanpak nodig :)

Ja, ik herken het wel met onze zoon.
Wil je wel veel geduld toewensen met hem.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 21 feb 2009 22:01

Bedankt :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 feb 2009 20:59

Haai schreef:Wat een leuke foto's Zonnetje, Liefje en Sterretje!

Weet iemand hier trouwens wat een 'normale' reactie is op de BMR-prik? Ik probeerde hier wat over op te zoeken op internet, maar kwam niet zoveel verder. Zelfs op de site van het RIVM staat hier amper informatie over :roll: , alleen dat ze koorts en evt. wat uitslag kunnen krijgen. Maar hoeveel en hoelang koorts is normaal?

Onze oudste is er ontzettend ziek van geweest, maar dat is al 11 jaar geleden. Het schijnt dat ze tegenwoordig minder heftig zijn, die prikken. De jongste 2 hebben bij mij van alle prikken maar weinig last gehad. Gister was ik bij m'n schoonzus, dat ventje had ook vorige week een prik gehad en hoeste flink en was koortsig en hangerig.
ja, dat is mijn mening dan he.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 feb 2009 12:02

Wat een leuke foto's! Prachtig, Danique is er vroeg bij :D

Jurian heeft al 3 nachten doorgeslapen. Eerst van 11 tot 6, toen van 12 tot 6 en vanmorgen van kwart over 11 tot kwart voor 7. Ik vond het totaal niet erg om er 1 keer uit te moeten 's nachts, nu slaap ik na de fles van 6 of 7 ook gewoon nog een poosje verder, maar lekker lang achter elkaar slapen is toch wel heerlijk! Nu hopen dat hij het volhoudt.

En hij wil niet meer in de box. En in bed ook niet overdag. Alleen maar in zijn wipstoeltje. Dan ziet hij genoeg ofzo. Maarja, dat schijnt nog niet zo goed te zijn voor zijn ruggetje. Maar in de box en bed ligt hij echt te brullen en dat vind ik weer zo zielig.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 feb 2009 12:09

Lastig MissF!
Bloempie en Haai, hoe gaat het met Thomas en Timon?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 feb 2009 19:58

Hier gaat het nog niet zo. Nog steeds koorts en erg veel huilen. Ik heb voor morgen toch maar even een afspraak met de huisarts gemaakt, ben benieuwd wat zij ervan zegt.
Ik ben nu eerlijk gezegd best wel boos op het CB. Het enige wat je daar te horen krijgt is dat ze 'een beetje koorts en een beetje uitslag' kunnen krijgen. Ik vind dat ze in de voorlichting toch echt wel tekort geschoten zijn.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 feb 2009 20:58

haai.. heeft hij niet de vijfde ziekte?? die krijgen kinderen ook altijd tussen dat ze vier maand zijne n drie jaar. Danhebben ze vaak ook een paar dagen koorts en daarna uitslag.

En idd... als je het niet vertrouwd altijd aan de bel trekken!

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 23 feb 2009 21:37

Vreemd dat ze je geen brochure mee hebben gegeven Haai.
Toen ik voor Mathilde een afspraak gemaakt heb voor de bmr prik kreeg ik informatie mee zodat ik toch een beetje wist wat we konden verwachten.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 feb 2009 08:39

ik heb ook een folder bij de entpapieren waarop de bijwerkingen en de uitleg staat van de prikken

Terug naar “Archief”