Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jans1
Kapitein
Kapitein

Re: Leuke auto's

Berichtdoor jans1 » 16 feb 2009 19:02

Zaterdag nieuwe auto gekocht.

Opel Corsa 1.4 Sport

bj: nov 2003
34500 km

En hij rijdt heerlijk 8)
Afbeelding

Afbeelding
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 16 feb 2009 19:04

Leuke auto, ziet er goed uit!
Afbeelding

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 16 feb 2009 19:12

Wie heeft voor mij DE tip tegen beslagen autoramen? Ik vind dat zo vervelend, ben ze al vaker gaan wassen, maar dat helpt maar een klein beetje.
Wat ook helpt zijn de ramen wagenwijd open en de kachel aan, mja dat is niet echt een oplossing :mrgreen:
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 16 feb 2009 19:19

em_ma schreef:Wie heeft voor mij DE tip tegen beslagen autoramen? Ik vind dat zo vervelend, ben ze al vaker gaan wassen, maar dat helpt maar een klein beetje.
Wat ook helpt zijn de ramen wagenwijd open en de kachel aan, mja dat is niet echt een oplossing :mrgreen:

Net voordat je je auto parkeert moet je even zorgen dat je de ventilatie helemaal op koud zet en vervolgens even flink laat blazen. Koude lucht kan namelijk minder vocht bevatten dus het weinige vocht dat erin zit zal daarna minder snel neerslaan op je ruiten.
Warme lucht kan meer vocht opslaan en zodra de lucht afkoelt zal het overtollige vocht zich af gaan zetten op koude plaatsen (condensatie), dus je auto parkeren terwijl het binnen nog heerlijk behaaglijk is lijkt ideaal, maar is het bij dit koude weer bepaald niet.

Als je ergens lekkage hebt dan is het logisch dat er vocht op je ruiten zit, daar kun je dan verder weinig aan 'symptoom-bestrijding' doen, maar moet gewoon de oorzaak aangepakt worden.
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Rolf

Berichtdoor Rolf » 16 feb 2009 19:29

Corsa 1.4 Sport
15" LM-velgen, cruise control, el. ra., CV, mooi en handig. En valt nog net in een gunstige belastingklasse, 935 kg.
Lage km.stand, als het goed is voorlopig geen onkosten.
Zelf heb ik ook een Corsa C (2005) gehad:
+ Electrische stuurbekrachtiging, stuurt fijn
+ Goede wegligging
+ Pittige motor (90 pk)
+ Voor deze klasse goed comfort
+ Ruim van binnen
+ Zuinig, 1 : 17 (bij gematigde rijstijl)
+ ABS (vanaf 1/2004) en twinport (vanaf 1/2005, dubbele regelbare inlaatpoorten, niet meer vermogen, wel iets zuiniger,
schonere verbranding en iets meer trekkracht bij half gas)
- Lage zit, korte zittingen (bij sportstoelen misschien beter)
- CR-bak (Close Ratio, korte overbrenging, betere acceleratie, maar iets hogere toerentallen)
Gebruikersreview Corsa 1.4 Sport.
'k Vond de Corsa C een behoorlijke verbetering t.o.v. de B, 2 jaar met plezier in gereden.

Beslagen ramen
Heb ik ook last van. Remedie:
- met anticondensdoekje de ramen schoonmaken
- de ventilatie goed afstellen, opening voorruit max, en zijopening max. op zijruiten richten
- na 1 km, en aanjager aan, verdwijnt het dan wel
Als het geen jonge auto meer is, dan lijkt mij (zoals bericht) lekkage ook niet onmogelijk. O.a. door niet sluitende rubbers,
lekkage in het ventilatiesysteem, of door een roestgat in het motorcompartiment.

Aartsrivalen gaan samenwerken
"Berlijn - De Duitse autogiganten BMW en Daimler (Mercedes) willen intensief gaan samenwerken.
De massief inzakkende autoverkopen maken dat noodzakelijk. Daarmee maakt de economische crisis
het onmogelijke mogelijk. Want vanoudsher zijn het aartsrivalen van elkaar. Intern is er daarom ook
nog veel weerstand.
Ze menen veel samen te kunnen doen, zonder dat de merknaam schade oploopt. Bijv. samen inkopen
van veiligheidsgordels en airco's. Zelfs motoronderdelen gezamelijk ontwikkelen. Dit zou honderden
miljoenen euro's kunnen besparen. Er is overigens al samenwerking op het gebied van hybride voertuigen.

In de hogere klassen worden bijna geen auto's meer verkocht, daar heeft BMW en Mercedes mee te maken.
Kleine auto's worden momenteel zeer veel verkocht, mede door de sloopregeling. In een paar weken tijd
hebben 50.000 Duitsers een slooppremie aangevraagd. Veel dealers zijn door hun voorraden heen. Opel heeft
zelfs de ingelaste arbeidstijdverkorting teruggedraaid."
Bron: De Stentor, ma 16 feb. 2009.

Eigenlijk gebeuren er in de auto-industrie absurde dingen. Op vele verschillende plaatsen worden miljarden
besteed (verspilt soms) aan het ontwikkelen van ongeveer dezelfde systemen en componenten. En dat alleen
maar om de eerste (de grootste en machtigste) te worden. Nu heeft de crisis zo ook gunstige effecten.

Autonieuws uit Iran: Aardgasmotor met 150 pk.
Het Iraanse Iran Khodro.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 18 feb 2009 20:59

* Afdeling snelle auto’s bij GM ontbonden.
* Opel moet los van GM. (Regeringen praten over losmaken Opel van GM.)
* GM bereid tot gedeeltelijke verkoop Opel.
* SAAB
"De Amerikaanse autoconstructeur General Motors (GM) moet nog steeds een aanvaardbaar bedrijfsplan voorleggen voor de Zweedse dochter Saab indien het
staatsgaranties van Zweden wil ontvangen. Het is volgens een woordvoerder van de Zweedse regering aan General Motors om duurzame toekomstplannen voor te
stellen, maar zouden daarover nog niets zijn voorgelegd. Discussies zijn volgens de Zweedse regering nog steeds aan de gang. Saab zit nochtans in slechte papieren. De
Zweedse autobouwer heeft al in bijna twintig jaar geen winst meer gemaakt. Volgens de Zweedse regering heeft General Motors nog geen lening aangevraagd bij de
Europese Investeringsbank (EIB), een absolute voorwaarde om van de Zweedse staat garanties te krijgen. Saab zou worden geherstructureerd met het oog op een
voortverkoop." Bron: skynetblogs.be.

Chevrolet Volt/Opel Ampera
Afbeelding
Afbeelding Motor Volt/Ampera. Geen koppeling en versnellingsbak, alleen een dynamo (rechts). Linksvoor is de turbo te zien.
- Volledig electrische aandrijving
- 150 pk, 370 Nm
- 16 kWh Li-ion-accupakket
- Indien nodig, bijladen door 1.4 ltr benz. motor
- Cw-waarde van 0,26, 8 kWh per 60 km. (Anders uitgedrukt: bij een uur rijden met een gemiddelde van 60 km/h is het gemiddelde benodigde vermogen 11 pk.)
- Op benzine: 1,6 ltr per 100 km. Op electriciteit: 2 eurocent per km.
- Opladen in 2,5 uur, met normaal netsnoer.
- Levensduur accu is 10 jaar of 240.000 km.
Geschatte prijs: €35.000. De Volt/Ampera staat gepland voor 2010/2011. Meer info. Spyshots Opel Ampera.
Toyota heeft aangekondigd in 2010 met een plug in-versie van de Prius te komen.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 20 feb 2009 10:55

Lekker retro: Fiat 500C alias 500 Cabriolet

Fiat presenteert de tweede modelvariant op basis van het 500-thema, namelijk de cabriolet. En dat is niet zomaar
een cabrio want de Fiat 500C is geen volwaardige cabriolet waarbij je compleet open kunt zitten, maar slechts het
dak en de achterruit kunnen worden weggeklapt. De Fiat 500C is daarmee niet alleen redelijk uniek, maar ook lekker retro.

De Nuova 500 uit de jaren ´50 beschikte ook over een dergelijke constructie. Zeker in die tijd was het alleen op die
manier mogelijk om een betaalbare cabrio te ontwikkelen die ook nog eens zijn veiligheidsvoorzieningen behield.
Aangezien Fiat met de huidige 500 graag terug wil grijpen naar die tijd is ook de cabriolet-versie in de
jaren ´50 stijl ontwikkeld.

Canvas dak
Het canvas dak, dat leverbaar is in zwart, rood en ivoorkleur, kan vanaf de voorruit open schuiven. Op de achterklep
vouwt het dak zich (geheel elektrisch) op en blijft het daar ook liggen, zonder afgedekt te worden.
Wat overblijft zijn de dakstijlen, de voorruit en de zijruiten. Een soortgelijk concept zien we overigens ook op de
Citroën C3 Pluriel.

Zomerpret
Motorisch is de 500C leverbaar met twee benzinemotoren en één diesel. De 1.2 (69 pk) en 1.4 (100 pk) verzorgen
het benzinegamma terwijl de 1.3 Multijet (75 pk) het dieselaanbod vertegenwoordigd. De Fiat 500C staat als
wereldprimeur in Genève en zal deze zomer bij de dealers staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 feb 2009 12:01

geinig wagentje!!! :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 20 feb 2009 12:29

Ja, die is echt gaaf! Ik zou 'm graag willen hebben, maar ja, 't geld...
Afbeelding

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 20 feb 2009 14:51

Tegen beslagen ruiten kun je volgende dingen proberen:
- Leg een pak zout (in een papieren zak) in je auto. Dat is een goedkope vochtvreter. Natuurlijk kun je ook een echte vochtvreter in je auto leggen.
- Men zegt dat je je ruiten met scheerschuim in moet spuiten, wat je er met WC-papier weer afpoetst. Ik heb het nog nooit geprobeerd.
- Als ze toch beslagen zijn: Airco op zijn hardst, kachel op zijn heetst en binnen een paar minuten zijn ze schoon.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 20 feb 2009 15:30

kwebbel schreef:geinig wagentje!!! :D

...maar DUUUUUUR!!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 feb 2009 18:35

TheKeimpe schreef:Tegen beslagen ruiten kun je volgende dingen proberen:
- Leg een pak zout (in een papieren zak) in je auto. Dat is een goedkope vochtvreter. Natuurlijk kun je ook een echte vochtvreter in je auto leggen.
- Men zegt dat je je ruiten met scheerschuim in moet spuiten, wat je er met WC-papier weer afpoetst. Ik heb het nog nooit geprobeerd.
- Als ze toch beslagen zijn: Airco op zijn hardst, kachel op zijn heetst en binnen een paar minuten zijn ze schoon.

Alternatief voor het zout: een (bijv. katoenen) zakje met kattenbakgrit.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Rolf

Berichtdoor Rolf » 20 feb 2009 19:43

Autoruiten beslaan vrij snel, schoonmaaktips? - 42 reacties, op Autoweek.nl.

SAAB
SAAB heeft uitstel van betaling aangevraagd.
Autozeitung.de:
- SAAB kan nu weer een jaar verder, als zelfstandige onderneming, los van GM.
- Er moet een herstructurering komen, en binnen drie maanden zijn afgerond.
- Samenwerking met Opel. SAAB heeft veel know-how m.b.t. turbo-charging in huis.
- Binnen één jaar moeten er investeerders komen voor SAAB.
SAAB gallery.

SD83
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor SD83 » 24 feb 2009 18:36

@ smArtjan en Rolf:

precies 3 weken geleden dat ik mijn vraag heb geplaatst maar ik zal deze week antwoorden. Niet echt netjes om eerst iets te vragen om vervolgens wekenlang te zwijgen. :oops: Reden is dat dit forum nog niet helemaal in m'n dagelijkse rondje zit en m'n eigen pc 2 weken kapot is.

Vanaf heden zal ik proberen iedere dag mee te lezen en zonodig te reageren. :D

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 feb 2009 20:47

Beslagen ramen, haha...ik had altijd heel erg last van dat juist 1 'streep' altijd besloeg op mijn voorruit...
Bleek dat ik de kentekenplaat die ik ooit van 'n vriendin had gekregen, precies op de voorruitverwarming lag...en dat dat dus de reden was!
Alleen als ik met meerdere mensen in m'n auto zit moet ik m'n kachel eventjes op1 zetten en ze zijn weer schooon :) vind 'k toch netjes voor zo'n 'oude' auto, die voor m'n idee veel sneller beslaat dan 'n nieuwe :lol:

Terug naar “Archief”