Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 8

Berichtdoor MissF » 20 feb 2009 13:16

Tja, dat zal verschil van mening blijven.
Vooral mijn man heeft ervaren dat hij zich veel gewaardeerder en gerespecteerder voelde in een onchristelijke omgeving dan in de omgeving van zijn school van toen. En we willen dat dus echt voorkomen, door hem niet naar een erg strenge school te sturen en hem proberen op onze eigen manier als 'blijmoedig' Christen op te laten groeien. Wij hebben het idee dat dat moeilijker zal zijn als hij 2 dagen per week in een erg strenggelovig gezin is. Nu weet ik wel dat we idd een gesprek hebben enzo van tevoren met een gastouder, maar er is hier niet zo veel keus dat we kunnen zeggen dat we bepaalde kerkverbanden liever niet hebben (niet dat ik niet geloof dat die mensen prima mensen zijn hoor, of prima gastouders, maar door mijn mans verleden willen we dat liever niet).

Het is ook een gevoelskwestie, dat we een kdv gewoon fijner vinden, meer kinderen (in onze buurt zijn geen kinderen waar hij eventueel mee zou kunnen spelen), meer speelruimte (dat scheelt natuurlijk ook per gastouder hoor), meer 'toezicht' op de begeleiders.
En tja, tuurlijk zou ik het fijner vinden als mijn eigen moeder oppast (nouja, deels dan, ik vind wel dat zij gewoon lekker oma moet kunnen zijn en niet vooral oppas en daardoor ook mede opvoeder), maar dat kan nu eenmaal niet.

De mevrouw van het kdv belde net trouwens, er is plek! Tot juni nog even een dorp verderop, maar vanaf juni start de babygroep hier in Rhenen. Ik ga er begin maart even langs voor een kennismaking. Ben heel benieuwd!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 feb 2009 13:22

Hier een heeeeeel streng christelijk gastouder en het meerdendeel van de kinderen die wij hebben zijn niet christelijk of iets, toch vinden zowel de ouders als de kinderen het fijn :mrgreen:
Maar je moet doen waar jullie achter staan.
Fijn hoor dat je bij het nieuwe kdv een plekje hebt voor Jurian!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 feb 2009 13:33

Fijn dat er zo snel plek is MissF! :)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 feb 2009 14:04

Ik geloof ook best dat het wel goed kan gaan hoor Tuinfluiter ;) Zeker wel, maar wij hebben toch meer vertrouwen in een kdv dan in een gastouder, gevoelsmatig.

eindelijk een foto van zijn lach. Ik heb al uren boven de box gehangen, gek doend, om hem maar te laten lachen voor de camera en vanmorgen lukte het :)

Ons dikkopje lachend:

Afbeelding
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 20 feb 2009 14:10

Mooi hoor!!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 20 feb 2009 14:19

MissF met onchristelijk bedoel je seculier neem ik aan :wink:
Maar super dat er plek is en dat Jurian naar een KDV kan. Lijkt me een rustiger gevoel geven.

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 20 feb 2009 14:48

Wat een schatje MissF.
Wat gaat het toch snel he, ze leren elke keer weer nieuwe dingen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 feb 2009 15:03

ach wat een lieffie!!! :8>
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 feb 2009 15:07

MissF schreef:Tja, dat zal verschil van mening blijven.
[...]

Het is ook een gevoelskwestie, [...]
ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Als jullie het idee hebben dat Jurian (en jullie) zich daar niet prettig bij voelen, gewoon niet doen! De een heeft goede ervaring met links, de ander met rechts. Het is JULLIE kind, en als jullie een bepaalde mening hebben is niemand die jou daar raar op aan mag kijken.
Ik heb met beide geen ervaring. Mijn schoonzus heeft wel oppaskinderen en ik weet dat zij ook gewoon bidt en dankt bij het eten. Ik bedoel, dat is een deel van de opvoeding. Als mensen zich daar niet prettig bij voelen, kunnen ze dat gewoon aangeven. En andersom natuurlijk :wink: ik zou m'n kind later niet graag in een on-Christelijk gezin plaatsen. Ik weet niet of er echter nog Christelijke kdv's zijn...... zal vast wel toch?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 feb 2009 15:12

Wat een lieve foto MissF! Hier kostte dat toen ook enorm veel moeite om Timon z'n lach op de foto te krijgen, nu grijnst hij al als de camera in beeld komt :)

@Vlinder: heftig hoor, die uitslag. Maar idd misschien ook wel fijn dat zijn gedrag eindelijk een naam heeft.

Hier hebben we een ziek jongetje :( Het begon met gesnotter, maar gisteravond had hij ineens een temp van 39.7. Toen bedacht ik me dat het waarschijnlijk de reactie op de BMR-prik van vorige week is. Op zo'n moment vraag ik me echt wel af of we nou wel zo goed doen aan dat inenten :?

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 20 feb 2009 15:20

Haai schreef:Hier hebben we een ziek jongetje :( Het begon met gesnotter, maar gisteravond had hij ineens een temp van 39.7. Toen bedacht ik me dat het waarschijnlijk de reactie op de BMR-prik van vorige week is. Op zo'n moment vraag ik me echt wel af of we nou wel zo goed doen aan dat inenten :?

Herkenning...onze jongste is nu 16 maanden en moet de BMR nog steeds krijgen. Hij is telkens uitgesteld omdat ze de hele winter door eigenlijk niet fit was. Niet echt ziek, maar ook niet in zo'n conditie dat ik die prik wilde laten geven. Nu moet ik over twee weken voor die prik en nu is ze dus wéér ziek; waterpokken en al een dag of drie tegen de 40 koorts :shock: Straks is ze eindelijk opgeknapt, wordt ze weer ziek van die BMR :roll: 'k Denk dat ik hem toch maar weer uit laat stellen.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 20 feb 2009 15:23

ajl schreef:
Maarre missF, bereid je maar voor op enorme buikpijn de eerste dagen/weken dat je werkt. Ik was er echt helemaal naar van dat ik hem weg moest brengen en soms nog wel eens. Ik vind toch dat ik het zelf beter doe :lol: . Ik heb de eerste weken weleens tegen mn moeder verzucht dat ik ontslag zou nemen. Mijn moeder reageerde gelukkig heel nuchter en zei dat Hugo over een paar jaar buiten ging spelen en dat ik dan helemaal alleen binnen zou zitten. Volgens mij had ze daar wel een punt :D .

Haha, had jij er ook zo'n last van, ajl? Onze jongste zit nu ook sinds drie weken bij mij op het kdv, niet bij mij in de groep. De eerste dag had ik echt telkens buikpijn! En als ik één van m'n collega's op de gang zag lopen die bij haar op de groep staan moest ik ook telkens even toevallig de gang op en dan zo langs je neus weg vragen of het écht wél góed gaat...over neurotische moeder gesproken :oops: #-o

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 feb 2009 16:55

Vlinder, nog gefeliciteed met Joshua, 9 jaar alweer.
Fijn dat er wat uitgekomen is, maar wel heftig.

Wat een lief ventje Missf.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 20 feb 2009 20:35

Ja deze uitslag hadden we ook niet verwacht, maar we denken maar zo, Joshua is gewoon Joshua met een beetje extra.

We krijgen binnenkort ouderbegeleiding dus dan leren we ook hoe we met bepaalde situaties om moeten gaan.

@ MissF wat een schatje zeg!! :)

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 21 feb 2009 09:06

Wow MissF, wat een ventje is het alweer! :shock: Geweldig, dat lachie! 8)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Terug naar “Archief”