Tja, dat zal verschil van mening blijven.
Vooral mijn man heeft ervaren dat hij zich veel gewaardeerder en gerespecteerder voelde in een onchristelijke omgeving dan in de omgeving van zijn school van toen. En we willen dat dus echt voorkomen, door hem niet naar een erg strenge school te sturen en hem proberen op onze eigen manier als 'blijmoedig' Christen op te laten groeien. Wij hebben het idee dat dat moeilijker zal zijn als hij 2 dagen per week in een erg strenggelovig gezin is. Nu weet ik wel dat we idd een gesprek hebben enzo van tevoren met een gastouder, maar er is hier niet zo veel keus dat we kunnen zeggen dat we bepaalde kerkverbanden liever niet hebben (niet dat ik niet geloof dat die mensen prima mensen zijn hoor, of prima gastouders, maar door mijn mans verleden willen we dat liever niet).
Het is ook een gevoelskwestie, dat we een kdv gewoon fijner vinden, meer kinderen (in onze buurt zijn geen kinderen waar hij eventueel mee zou kunnen spelen), meer speelruimte (dat scheelt natuurlijk ook per gastouder hoor), meer 'toezicht' op de begeleiders.
En tja, tuurlijk zou ik het fijner vinden als mijn eigen moeder oppast (nouja, deels dan, ik vind wel dat zij gewoon lekker oma moet kunnen zijn en niet vooral oppas en daardoor ook mede opvoeder), maar dat kan nu eenmaal niet.
De mevrouw van het kdv belde net trouwens, er is plek! Tot juni nog even een dorp verderop, maar vanaf juni start de babygroep hier in Rhenen. Ik ga er begin maart even langs voor een kennismaking. Ben heel benieuwd!