Kan je alcohol drinken als christen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 28 jan 2004 10:09

Ik ben blij dat jullie er net zo als mij over denken. Ik had er namelijk een stevige discussie over. Naar mening gaat het er maar om met welk doel drinkt: gezelligheid of 'zuipen'. Bij mij is het eerste het geval. Wel snap ik dat mensen ertegen kunnen zijn, na bepaalde ervaringen met dronkenschap en zo. Maar om gelijk zo radicaal te zijn, vind ik een beetje overdreven. Ligt genuanceerder.
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 jan 2004 10:39

Maar wite franse wijn, daar kan ik dus niet tegen, als ik 2 glazen opheb moet ik huilen, altijd al zo geweest.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 28 jan 2004 13:23

Mariamagdalena schreef:Maar dat ze vroeger wijn en bier dronken, komt omdat het water toen gevaarlijk was om te drinken.

Hoe kom je daar nu weer bij. Ik denk dat het water in de tijd van de Bijbel gezonder was dan nu. Nu wordt het water vervuild door uitlaatgassen, zure regen etc. Dat had je toen niet.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jan 2004 13:39

Nu wordt het water gezuiverd voor het uit de kraan komt.

In de middeleeuwen liep het gewoon open door de stadsgrachten en zat er afval, bacterien, virussen, poep, enz. in.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 jan 2004 16:32

Tja... maar er bestonden toen ook vast wel egzonde niet alcoholische dranken. Dit beeld is redelijk overtrokken, de tijd dat bier gezonder was dan water bestond wel maar dan moet je terug naar de tijd van de germanen :)

Naar mening gaat het er maar om met welk doel drinkt: gezelligheid of 'zuipen'.

Ehm ik mis de belangrijkste reden. Genieten. Gezellig is het niet alleen maar met bier.... Het gaat er om dat je er van geniet, als je dat niet meer doet is er iets mis met je motivatie om te drinken.

Zie ook Prediker voor meer info.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 jan 2004 19:29

ja ik vind dat je drinken mag, maar wees nuchter en waakt staat er. Dus met mate....

hoi hoi
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

alcohol drinken

Berichtdoor hoi hoi » 29 jan 2004 17:46

Ik heb niets tegen alcohol maar ik vind dat je het niet alleen moet drinken om te kijken wie de meeste flesjes bier per avond op kan drinken,zodat je stomdronken wordt. :shock:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 jan 2004 17:50

Precies... maar dan geniet je er ook niet meer van. Daarom is genieten belangrijk, als je te ver gaat met drinken geniet je niet meer.

martinm81
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martinm81 » 29 jan 2004 22:40

alcohol kan nooit de oorzaak zijn, dat je geen christen bent. dat beslist alcohol niet. Alcohol, kan bij veelheid, wel schade brengen aan je christenzijn, en hoe jij, als christen, God presenteerd. Ik ben van overtuigd, dat je als christen, laat zien dat je anders bent dan de andere. welke richting je ook opgaat. echter het nuttige van een alcohlische drank, kan niet erg zijn, tenzij je daardoor, hetzij te veel, je gedraagt, hoe God het ziet dat je niet mag gedragen.

Je kan het ook anders zien. Ik denk, dat Jezus ook van een wijntje houden, en veranderde water ik wijn. alleen Hij was niet dronken/aangeschroten, omdat Hij van Zijn Vader hielt. Ik denk, dat wij best van een alcolische drankje mogen genieten, alleen niet te veel, omdat je van God houd.

Eigenlijk best simpel. Oftewel, geniet, maar drink met mate!!

Martin

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 jan 2004 00:20

Drink en geniet met je maten.

Terug naar “Archief”