Te verwerken gebeurtenissen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elosa
Verkenner
Verkenner

Re: Te verwerken gebeurtenissen

Berichtdoor elosa » 19 feb 2009 12:00

Hoi allemaal,

Ik kom nu voor het eerst in dit gesprek, maar vond het heel mooi om alles te lezen. Ik denk, Kwebbel, dat je andere mensen ook kunt helpen, met jouw adviezen. Alleen zullen ze dan misschien weer denken: Oh, ik red het zo ook wel :) .
Ik ben echt verbaasd, dat er zoveel mensen zijn, die bij psychologen enz. lopen. Ik heb bewondering voor iedereen! Ik heb wel eens met het idee gelopen, om inderdaad ook ergens te gaan praten. Maar ik heb het nooit gedaan. Gelukkig volg ik een opleiding, waarbij ik veel gesprekken voer (SPH). Supervisie is er heel erg op gericht, om alles boven te krijgen wat nog onbewust is. Mijn blinde vlek.

Zijn er ook mensen die dit herkennen? : Ik ervaar wel bepaalde gevoelens (niet geliefd voelen enz) maar kan niet echt een oorzaak vinden. Tenminste; voor mijn gevoel is er bij mijn ouders ook wel iets fout gegaan, maar ze houden wel van me. Hoe kan ik dan zeggen, dat ik ervaar dat ze neit van me houden, of dat ik het niet merk. Verstandelijk weet ik het wel, maar ik voel het niet. Dat maakt het lastig, omdat ik dan ga denken: Ligt het dan aan mij?

Kwebbel en anderen die een gesprek hadden: Hoe is het nu met jullie? Nog steeds veel aan het leren, en steeds beter aan het voelen?

Liefs elosa
God is liefde

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 feb 2009 12:34

Zeker herkenbaar Elosa. Zelf heb ik de SPW gedaan en daar dat je ook die gesprekken en werden er ook zaken naar boven gehaald. Helaas kon 1 leerjaargenoot het niet aan moest opgenomen worden en heeft zichzelf uiteindelijk voor een trein gegooid.

Zelf kreeg ik ook gevoelens boven waar ik niet wist waar ze vandaan kwamen. Mijn zus heeft mij daarbij kunnen helpen en zo is langzaam aan alles op zijn plek gekomen. Later nog wat hulp van maatschappelijk werk om leren met zaken om te gaan. En eigenlijk blijf je altijd leren op dit gebied.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 19 feb 2009 14:05

Ik heb hetzelfde. Ook een welzijnsopleiding gedaan, er is erg veel naar boven gehaald. Maar nog steeds een negatief zelfbeeld, heeft bij mij ook te maken met perfectionisme. Maar ik ben ook onder behandeling en hoop dat ik nog eens leer genieten van mezelf! :)

Riska

Berichtdoor Riska » 19 feb 2009 14:20

Hangt af (mede) van de oorzaak. Maar het kómt wel!! (ervaring!)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 feb 2009 16:36

elosa schreef:Ik ervaar wel bepaalde gevoelens (niet geliefd voelen enz) maar kan niet echt een oorzaak vinden. Tenminste; voor mijn gevoel is er bij mijn ouders ook wel iets fout gegaan, maar ze houden wel van me. Hoe kan ik dan zeggen, dat ik ervaar dat ze neit van me houden, of dat ik het niet merk. Verstandelijk weet ik het wel, maar ik voel het niet. Dat maakt het lastig, omdat ik dan ga denken: Ligt het dan aan mij?

Kwebbel en anderen die een gesprek hadden: Hoe is het nu met jullie? Nog steeds veel aan het leren, en steeds beter aan het voelen?

Liefs elosa
pff hoe is het met mij? Tsja.. leuke vraag :D met mij gaat het goed! ik moet met m'n eerste opdracht beginnen en dat is mijn ouders tactvol uitleggen dat we dit jaar een weekendje weg met het gezin (ouders, zus, zwager en wij) overslaan. Is dat zo erg? Ja! Want als er iets niet gaat volgens de wil van m'n vader dan kan hij zo ontploffen en direct reageren dat hij direct al het contact verbreekt. Zo erg? Helaas wel. Ik moet mij samen met m'n man voorbereiden op het gesprek en geen excuses uitvinden. Gewoon zeggen: "We hebben dit jaar andere prioriteiten."
Oef wat moelijk :-k :-k :-k
Maar ik heb er echt wel wat aan :D ik merk wel dat ik gesloopt ben na een gesprek. Het vergt ontzettend veel van mij. Ik ben druk aan het leren ook met school enz. Het gaat de goede kant op, ik heb er veel aan. Maar na 4 gesprekken ben ik er nog lang niet! Maar ik ben wel enorm opgelucht dat ik de stap heb gezet!

Hoe gaat het met alle anderen ?

Dikke hug!! :8>
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Riska

Berichtdoor Riska » 19 feb 2009 17:17

Wat - sluipenderwijs - soms in jaren is opgebouwd verander je ook niet in vier gesprekken. Het is nu een kwestie van doorzetten. Een moeilijke opdracht voor je, maar toch.
Jij en je man hebben een eigen leven, dus zou je vader zich daarbij moeten neerleggen.
Je bent dapper, dat je in therapie bent gegaan! Alle respect.
En weet dit: er is uiteindelijk bevrijding. En dat is uit ervaring gezegd!
Sterkte meissie!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 feb 2009 17:26

heftig Kwebbel, maar dapper hoe je er voor gaat.
Sterkte met het vertellen aan je ouders
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 feb 2009 18:23

Gerdien B. schreef:heftig Kwebbel, maar dapper hoe je er voor gaat.
Sterkte met het vertellen aan je ouders
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 feb 2009 18:24

Riska schreef:Wat - sluipenderwijs - soms in jaren is opgebouwd verander je ook niet in vier gesprekken. Het is nu een kwestie van doorzetten. Een moeilijke opdracht voor je, maar toch.
Jij en je man hebben een eigen leven, dus zou je vader zich daarbij moeten neerleggen.
Je bent dapper, dat je in therapie bent gegaan! Alle respect.
En weet dit: er is uiteindelijk bevrijding. En dat is uit ervaring gezegd!
Sterkte meissie!
Bedankt :) word af en toe wel stil van 't medeleven. Bedankt allemaal :) doet een mens goed :wink:
vind t af en toe wel heeeeeel zwaar hoor (ff klagen :wink:) ben werknemer, leerling, schoolgaand, huisvrouw, echtgenote, pffff........... ben blij als ik met school klaar ben dan heb ik tenminste een ding minder ](*,)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

elosa
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor elosa » 19 feb 2009 18:40

Kwebbel, welke opleiding doe je eigenlijk?
Lijkt me wel heftig inderdaad... zoveel bij elkaar. Je bent nooit klaar hé :?

Nog ff over wat ik ff terug zei: Dat ik verstandelijk weet dat mijn ouders van me houden, maar toch voel ik het wel zo! Dat begrijp ik niet zo goed... Ze doen wel veel: ook gewoon de simpele dingen als alles voor me klaar zetten. Maar het lijkt bij mij wel alsof het nooit genoeg is :S. Daar baal ik wel eens van, want ik wil er ook genoeg aan hebben.
God is liefde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 feb 2009 18:48

elosa schreef:Kwebbel, welke opleiding doe je eigenlijk?
Lijkt me wel heftig inderdaad... zoveel bij elkaar. Je bent nooit klaar hé :?

Nog ff over wat ik ff terug zei: Dat ik verstandelijk weet dat mijn ouders van me houden, maar toch voel ik het wel zo! Dat begrijp ik niet zo goed... Ze doen wel veel: ook gewoon de simpele dingen als alles voor me klaar zetten. Maar het lijkt bij mij wel alsof het nooit genoeg is :S. Daar baal ik wel eens van, want ik wil er ook genoeg aan hebben.
ik doe de VIG opleiding (Verzorgende Individuele Gezondheidszorg) niv. 3. Ik doe de opleiding in een woonzorgcentrum op een PG afdeling. Ben over de helft, als goed is kunnen we volgend jaar februari afstuderen :)
Ik snap je helemaal elosa :) het "leed" wat ik ben aangedaan kunnen ze niet meer goedpraten, ook al willen ze het wel. En ze hebben het niet in de gaten omdat ze allebei in hun eigen wereldje leven. Ze slikken allebei antipsychotica dus gevoelens hebben ze haast niet meer. Ik kan er dus ook niet (meer) over praten. Mijn vader wil wel "iets" goedmaken lijkt het wel want hij biedt ons allerlei dingetjes aan om ons (financieel) te steunen, te helpen met het afmaken van klusjes e.d. We mogen gratis op vakantie met m'n ouders. We kunnen voor geld en goederen altijd bij ze aankloppen! GOed om te weten maar ik wil niet financieel afhankelijk zijn van m'n ouders om een hele simpele reden: Als ik geld leen bij m'n vader voor bijv. een nieuwe auto, dan hoor ik m'n vader altijd: "Hoe gaat het met MIJN auto?" of (waar er visite bij is) "Hoe gaat het met (apparaat) ? Dat heb je toen nog van mij gehad!" OOoOooooooo vreselijk #-o :x
Ik wil gewoon een keer dat ze zeggen: "Ik hou van je..." maar dat is er tot nu toe nog niet uitgekomen...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 19 feb 2009 21:49

Heftig kwebbel.
Veel sterkte met het vertellen aan je ouders.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 20 feb 2009 10:23

*knuffel voor Kwebbel*

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 feb 2009 12:22

Memmem schreef:Heftig kwebbel.
Veel sterkte met het vertellen aan je ouders.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 20 feb 2009 15:27

Wouw Kwebbel! Kheb respect voor je!! Khoop dat je ouders niet zo heftig reageren als dat je vreest.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Terug naar “Archief”