columbus schreef:ahuibers schreef:Probleem 1: ik durf niet,
Probleem 2: ik wil wel,
Probleem 3: ik zie ze weinig,
Probleem 4: hoe leg ik het eerste contact
probleem 5: enzovoort

Beste Ahuibers,
Jouw probleem is een uitdaging, niet voor ons maar wel voor jou!
Door jouw woorden te bekijken, te proeven, te husselen en te analyseren kom ik tot de volgende gedachte.
Jij ziet het gebeuren als een stappen plan. Maar in werkelijkheid loopt het een en ander door elkaar heen.
Nu zal ik proberen het in de volgende stappen uit te leggen, want voor iemand die in stappen of etappes denkt is dat wel handig. Anders kom je er niet uit.
1: Ik wil wel , dat is goed!
2: ik zie ze te weinig , dát is het grote probleem! Daar moet je iets aan doen, denk aan een foto die je ophangt in je slaapkamer. Dan kun je vast wat gesprekken voeren met haar. Als oefening en je went aan haar ogen. Heel belangrijk! Of ga op hetzelfde tijdstip naar de winkel als zij ook gaat.
Supermarkten zijn dé ontmoetingsplaatsen!
3: ik durf niet, waarom niet? Ben je bang dat ze je op eet?, afrost?, aanklaagt?, dat je niet lekker ruikt? Dat je te klein dan wel te groot bent?
Het probleem van ‘ik durf niet’ zit em in het woordje ‘niet’ ! laat dat weg en zeg het 10 x achterelkaar! Ik durf ik durf enz. Trek desnoods je karatepak aan voor wat meer zelfvertrouwen.
4: hoe leg ik het eerste contact, DAAR is het om te doen!
Als je 2 en 3 uitvoert en overdenkt word het een makkie! Stel, je bent in de supermarkt en je loopt ‘toevallig’ in hetzelfde pad, vraag dan aan haar welk waspoeder ze gebruikt. Vertel haar dan dat je zelf je sokken gaat wassen in het vervolg. En dat je eindelijk zelfstandig wilt worden.
Als je dat niet ziet zitten, leg je ‘nonchalant’ wat boodschappen ‘per ongeluk’ in haar karretje en loopt met haar karretje verder. Zeker weten dat ze achter JOUW aan komt! dan spreek ze jou aan en je hoeft alleen maar je verontschuldiging aan te bieden en haar een (gratis) kopje koffie aan te bieden (in de supermarkt). Of je bied aan haar krat bier of zak aardappels te dragen en die in de auto te zetten.
Laat je fantasie werken en doe net alsof je gek bent, da’s toch niet zo moeilijk voor jou??
5: enzovoort, je zegt het zelf al! Enzovoort…..
Laat ons weten of het gelukt is, beste Ahuibers!