Nagelbijten...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

88alries88
Luitenant
Luitenant

Nagelbijten...

Berichtdoor 88alries88 » 13 feb 2009 14:22

HELP! Ik ben zo'n verschrikkelijke nagelbijter...zeker als ik gestresst ben.

Heb nu paar weken terug een kuurtje van Herome gebruikt om mn nagels lang te krijgen. Is redelijk goed gelukt, maar na 4 weken kon ik er niet meer vanaf blijven. :cry: Gelukkig is de schade redelijk binnen de grenzen gebleven (voor mijn doen dan) maar ik heb steeds de neiging om ze weer 'aan te vallen'.

Wie heeft er goeie tips voor mij om van dit stomme stressverschijnsel af te komen en om er voor te zorgen dat m'n nagels zo sterk worden dat ik ze ook niet meer zo makkelijk kan bewerken?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Lisette.V

Re: Nagelbijten...

Berichtdoor Lisette.V » 13 feb 2009 18:32

Klinkt heel herkenbaar.
Ik heb er ook een vreselijke hekel aan maar ik kom er ook echt niet vanaf.
Je kan wel met handschoenen aan gaan lopen maar dat is ook zo wat he. :mrgreen:
Ik heb ook al diverse keren bijtex op mijn nagels gesmeerd maar dat hielp zelfs niet.

Dus alle tips die ooit bij iemand geholpen hebben zijn welkom idd.:-)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 13 feb 2009 20:10

Ook ik ben opzoek naar tips. Opzich kan ik ze redelijk lang houden, maar als de stress plotseling toeslaat, dan gaat er al snel weer een nagel aan.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 feb 2009 00:31

Het hangt er een beetje vanaf. Ik bijt al jaren nagels, maar toch blijven ze er netjes uitzien. Het worden dus niet van die totaal afgekloven stompjes. Het is gewoon makkelijker dan knippen.

Waarschijnlijk moet je dit probleem bij de bron aanpakken: de oorzaak en niet het gevolg. De stress dus. Daar kom je natuurlijk nooit helemaal vanaf - dat lukt haast niemand - maar je kunt er wel naar kijken. Wat je ook zou kunnen proberen is een vervanging voor je gedrag te zoeken.

Je hebt stress, daar moet je iets mee, dus bijt je nagels. Als je stopt met bijten, heb je nog steeds stress en moet je daar nog steeds wat mee. Koop een doosje paperclips en vouw die clips helemaal aan gort als je gestresst bent; koop een zacht rubber balletje en pulk dat uit elkaar. Trek de etiketten van potjes; het maakt niet uit, maar je zult iets moeten vinden om het nagelbijten mee te vervangen. Dát of alle stress uit je leven zien te krijgen, en als je dat lukt, kun je mij dan ook vertellen hoe je dat gedaan hebt?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 feb 2009 00:31

Ghehe....Ik sluit me dan maar bij de rest aan en zeg; tips zijn van harte welkom 8)

Ik heb trouwens wel van dat spul gebruikt (weet even niet hoe het heet) waarvan je nagels steviger worden. Dat hielp wel een paar dagen, maar jah....helaas gingen ze er na die dagen toch weer aan... ](*,)
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 14 feb 2009 10:09

Mortlach schreef:Waarschijnlijk moet je dit probleem bij de bron aanpakken: de oorzaak en niet het gevolg. De stress dus. Daar kom je natuurlijk nooit helemaal vanaf - dat lukt haast niemand - maar je kunt er wel naar kijken. Wat je ook zou kunnen proberen is een vervanging voor je gedrag te zoeken.

Daar ben ik het mee eens.
In de tijd dat ik depressief was heb ik ook met afgekloven nagels rondgelopen. Toen mijn depressie voorbij was, werd het nagelbijten ook minder.
Heel soms bijt ik nog wel eens nagels, maar dat doe ik eerder uit verveling (bijv. tijdens een vergadering o.i.d.) dan uit stress.
Afbeelding

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 14 feb 2009 10:37

Wat Mortlach ook al zegt je moet proberen de oorzaak aan te pakken maar dat is vaak wel moeilijk.

Wat ook kan helpen is b.v een stukje sociale ´controle´. Geef toe dat het een probleem
is b.v thuis of aan vrienden en dat het je niet lukt om er mee te stoppen.
Als je dan weer aan het nagelbijten bent, dat kunnen hun je er bewust van maken, hé stop is even. Dus eigenlijk een extra duwtje in de rug om te proberen te stoppen.

Ik heb in het verleden ook veel nagelgebeten, maar gewoon ook veel als gewoontje
en toen hielp dat nog wel eens.

Succes

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 feb 2009 10:40

Ik beet vroeger wel nagels, maar na een aantal jaren overgegaan op de randjes eromheen. Tot bloedens toe soms :oops:
Ik kan wel zonder, want voor ons trouwen ben ik helemaal gestopt. Ik had prachtige nagels en de randjes waren ook helemaal mooi. Maar zodra het weer 'mag' zijn de randjes zo weer lelijk. Ik heb me er maar gewoon bij neergelegd. Het is nou eenmaal iets van mij. Ik probeer het zoveel mogelijk in te perken, maar in tijden dat ik me sneller verveel, en weinig omhanden heb, zijn ze zo weer afgekloven. Daarom sta ik op erg veel foto's ook met mijn handen als vuist. Behalve op onze trouwdag dan, daar sta ik vaak met mijn vingers overdreven in het zicht, omdat ik er zo trots op was :D

Ik heb wel een tijdje bytex erop gedaan, dan hielp ook wel. Maar dat zou ik dan mijn verdere leven erop moeten smeren denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 feb 2009 12:05

Ik doe het ook puur uit verveling en niet uit stress.
En als ik begonnen ben, kan ik niet meer stoppen voordat ik geen scherp stukje meer voel :shock:
Maar goed....Ze zijn wel afgebeten, maar gelukkig hou ik altijd nog net een inimini klein wit randje over hoor :P
Ik wel ergere nagels gezien, die gewoon voor de helft zijn afgebeten, nee, dat kan ik gelukkig niet :wink:
Afbeelding

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 feb 2009 13:14

stress maar ook verveling (verveling is ook een vorm van stress).

Koop dus een doosje paperclips, en als je je verveelt, ga je maar lekker vormpjes vouwen. Of een paperclip kapot draaien en voelen hoe warm die daar van wordt.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 14 feb 2009 13:19

Mortlach schreef:stress maar ook verveling (verveling is ook een vorm van stress).

Koop dus een doosje paperclips, en als je je verveelt, ga je maar lekker vormpjes vouwen. Of een paperclip kapot draaien en voelen hoe warm die daar van wordt.

Ik ben het met je eens dat verveling ook een vorm van stress kan zijn.

Maar om dan met een doosje paperclips rond te lopen en vormpjes te gaan vouwen? :-k :wink: Daar moet ik toch wel erg om lachen. Je kan wel proberen om je op iets anders te concentreren, maar dan moet je je er eerst bewust van worden, of gemaakt worden door je omgeving dat je op zo´n moment van b.v verveling aan het nagels bijten bent.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 feb 2009 13:25

Je kunt ook gaan roken natuurlijk... :-oo

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 14 feb 2009 13:48

Maar dan moet je daar weer van afkicken :-k

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 feb 2009 14:50

als vrouw kun je ook gelnagels laten zetten ;)

Mandelbrot
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mandelbrot » 14 feb 2009 15:12

Ik bijt ook, maar puur om ze korter te maken, in plaats van knippen. Ik vind dat ik nog steeds normale vingers heb. Ik bijt dus alleen als ik ze te lang vind, en dan gaat er in een keer zo'n rond stukje af, meestal iets meer dan een halve mm.

Ik zie eigenlijk geen verschil met knippen, behalve dan dat bijten wat minder hygiënisch is waarschijnlijk (maar dat kan ook weer goed zijn voor je immuunsysteem)

Terug naar “Archief”