Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Leuke auto's

Berichtdoor liefie » 11 feb 2009 13:57

Ik kan het ook niet echt geloven maar misschien hebben ze een andere auto ingeruild en daar een leuk bedrag voor gekregen zodat ze die golf voor 1000 euro gekocht hebben.
(ik denk echt niet dat je zit te liegen hoor :wink: )

Rolf

Berichtdoor Rolf » 11 feb 2009 17:55

Evelien schreef:
liefie schreef:1000 euro voor een golf 4 is wel extreem laag hoor dat ben ik nog nooit tegen gekomen!

het is er wel. :wink:
Is de staat gecontroleerd? Schadeauto misschien?
Onmogelijk is het niet, de Golf 4 is er vanaf 1997. Een twaalf jaar oude auto, in eenvoudige uitvoering is, met veel kilometers, en enkele mankementen,
is niet veel waard.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 feb 2009 18:27

Weet je zeker dat 't geen Golf 2 of 3 is? Je mag geluk hebben als je nog een Golf 3 voor 1000 euro kan kopen!
En anders moet die Golf 4 van jullie flink veel mankementen en een hoge km-stand hebben, want ik geloof echt nooit, dat een Golf 4 in goede staat maar 1000 euro kost eerlijk gezegd... 8) Mijn broer kocht 3 jaar geleden een Golf 3 voor 3000 euro en die had absoluut geen luxe opties, dan kan een Golf 4 nooit maar 1000 euro kosten.
Afbeelding

Rolf

Berichtdoor Rolf » 11 feb 2009 18:35

Oudere Golf's zijn zo kostbaar niet. Mijn broer had een Golf 4 TDi (1999, 110 pk, luxe uitv., leer, boordcomp. en meer).
Twee jaar wilde hij een ander. Ik zei: Daar krijg je toch nog wel €5000 voor?"
Reactie: "Daar mag je 'm direct voor hebben."
Nu heeft hij een Volvo V70 (voor meer trekkracht). Wat die Golf nog opgebracht heeft weet ik niet.
Laatst gewijzigd door Rolf op 11 feb 2009 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 feb 2009 18:37

Daphne schreef:Weet je zeker dat 't geen Golf 2 of 3 is? Je mag geluk hebben als je nog een Golf 3 voor 1000 euro kan kopen!
En anders moet die Golf 4 van jullie flink veel mankementen en een hoge km-stand hebben, want ik geloof echt nooit, dat een Golf 4 in goede staat maar 1000 euro kost eerlijk gezegd... 8) Mijn broer kocht 3 jaar geleden een Golf 3 voor 3000 euro en die had absoluut geen luxe opties, dan kan een Golf 4 nooit maar 1000 euro kosten.

Vergeten te vermelden: die Golf van mijn broer was trouwens van 1994 dus op het moment van aanschaffen ook al 12 jaar oud.
Afbeelding

Rolf

Berichtdoor Rolf » 11 feb 2009 18:43

Dubbelpost.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 feb 2009 18:51

5 jaar geleden hebben mijn ouders een Golf 4 gekocht voor 1.000 euro. Het enige mankement wat ze hadden waren de ramen, die niet goed werkte.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 11 feb 2009 19:05

En verder:
- bouwjaar?
- uitvoering (1.4, 1.6, 1.9 D ...)?
- km.stand?
Dat kan behoorlijk van invloed zijn op de prijs.

Ramen is trouwens een bekende kwaal bij de Golf 4. Heeft m'n broer ook gehad.
Vielen op een bepaald moment zo naar beneden.
(Ik wil trouwens niet de Golf in een kwaad daglicht stellen. De beste drie uit het c-segment,
daar zijn deskundigen het helemaal overeens, zijn de Astra, de Focus en de Golf.
Allen met voor- en nadelen.)
Laatst gewijzigd door Rolf op 11 feb 2009 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 feb 2009 19:08

hoe kan ik nou weten wat de km's, bouwjaar etc. zijn? Ik heb die auto niet gekocht. En ze wonen ook niet bij ons in de straat om er even naar toe te lopen.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 11 feb 2009 19:12

Als iemand in mijn familie een andere auto koopt, of heeft gekocht, dan vraag ik het één en ander.
Maar goed, niet iedereen verzameld vanallerlei informatie over auto's, en dat is maar goed ook.
De één weet dit, de ander dat.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 feb 2009 19:22

Rolf schreef:Als iemand in mijn familie een andere auto koopt, of heeft gekocht, dan vraag ik het één en ander.
Maar goed, niet iedereen verzameld vanallerlei informatie over auto's, en dat is maar goed ook.
De één weet dit, de ander dat.

Als ik dat allemaal moet bij gaan houden, dan zou ik echt helemaal gek worden.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 11 feb 2009 19:49

Ieder z'n vak. En iets op eigen vakgebied wordt makkelijker opgenomen, dat lijkt me begrijpelijk.
Maar zoals gezegd, er zal ook wel vanalles zijn wat jij weet en ik niet.
Of informatie ook psychische schade kan veroorzaken? Als het maar te bevatten is, en geen onzin.

(1 Volgens de etiquette moet een gesprek in een gezelschap altijd zo gevoerd worden, dat
iedereen kan meeluisteren, en het voor allen te begrijpen is. Dat is niet altijd de realiteit.
2 Teveel met auto's en techniek bezig houden is ook niet goed. Daarom zoek ik vaak
de natuur of de stilte. Om weer op verhaal te komen, en voor de noodzakelijke rust.
En, in de natuur is logica die het beste bij je past. Die niet veranderd.)

Sloopregeling
In Duitsland is er, zoals gemeld, een sloopregeling (€2500). Voor 600.000 auto's.
In Italie is die nu ook goedgekeurd: €3000 voor auto's van 10 jaar en ouder.
In Nederland wordt er aan gewerkt. Verwant artikel.

Transport
Nog beter is het principe wat Eneco wil toepassen: Verminderen van transport, door productie daar waar het nodig is.
Alles wisselt en keert. Er komt iets, het wordt groter, er komen problemen, en het gaat weer.
Nu: centrale productie, fusies, groter en groter, steeds meer transport, en wegen, en vervuiling.
Nu is er een grens in zicht. Het moet weer de andere kant op.
Kleinschaliger produceren, en minder transport.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 12 feb 2009 22:45

* Renault schrapt Espace, Laguna en Vel Satis.
* Opvolger voor de Citroen C3: DS3. Citroen DS Inside.
* Citroen C3 Picasso.
* 450 Electrische Mini's.
* Nr. 1 en 2 in de US: Ford F-series en Chevrolet Silverado. (Beiden pickups met 4.6 8-cil.)
* Vijf meest verkochte merken in Duitsland: VW, BMW, Mercedes, Audi en Opel.

Van deze vijf mag Opel zich een jaar lang de beste noemen: Opel biedt de beste kwaliteit van alle duitse merken !!
"De focus van het onderzoek lag op auto’s van drie tot zeven jaar oud, omdat dan namelijk juist de problemen optreden die bij nieuwe auto’s niet voorkomen."

De Zafira, zowel de A (1999 - 2005) als de B (2005 - heden) hebben alle twee de prijs gewonnen voor beste compacte MPV: Gouden stuurwiel voor Zafira.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 feb 2009 10:26

Een collega van mij rijdt een Opel Vectra 2.5 V6, maar die ervaart zijn auto helemaal niet als betrouwbaar. Hij zei o.a.: "Ik wil niet dat hij mij laat staan, en dat heeft hij al te vaak gedaan." Een rit ermee naar Spanje zag hij niet zitten.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 14 feb 2009 10:39

Bij ieder merk kunnen er auto's zijn die wat minder zijn. Zoiets als bovenstaand
komt ook bij Toyota, VW en zelfs bij Mercedes voor.
Mijn buurman had een Toyota Yaris (reeds eerder vermeld hier), waar heel veel problemen mee waren.
Hij heeft hem uiteindelijk ingeruild, voor weer een Toyota Yaris.
En nu zijn de problemen over.
Zie ook 700.000 km met een Opel Vectra.
Ervaring met de Vectra 2.5 V6.

Opel was ook in Nederland vorig jaar het meest betrouwbare merk:
1 Opel
2 Toyota
3 VW.

Terug naar “Archief”