talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 29 jan 2009 15:23

lammetje schreef:voorlopig zit het er niet in, ik werk er toch te weinig voor. maargoed, ik moet zeggen dat ik het eigenlijk ook wel erg druk heb met die 2 kleine handenbinders.....

Wat jammer, hoeveel uur werk je nu?
Ik begreep van een collega dat je minstens 28 uur moet werken exl school uren om de opleiding in te kunnen, maar volgens mij wisseld dat per instelling?

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 03 feb 2009 20:32

Van de week loop ik weer stage; echt leuk! 'k Heb gewoon zin om morgen weer naar school te gaan! Komt omdat ik thuis ook wel heel makkelijk kan achterlaten nu. Mijn man is namelijk gisteren en vandaag vrij geweest en morgen is hij ook nog vrij. Dat is echt de meest relaxte manier om stage te lopen! Gaan gestress 's morgens om kinderen bij de oppas te krijgen, héérlijk! Mijn hoofd zit ook helemaal vol met ideeen om in de lessen te verwerken. Echt heerlijk om van alles te verzinnen om het voor de kinderen zo leuk mogelijk te maken. Ben benieuwd of die drang blijft...

Jamilah, ga jij volgend cursusjaar nog met de pabo beginnen?

Zijn er trouwens nog meer moeders die op dit moment een opleiding volgen en daarnaast ook een gezin hebben? Hoe doen jullie dat met oppas enzo?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 feb 2009 06:28

Ik denk er wel eens over maar ik zou niet weten welke opleiding en wat voor werk. Mijn man is er niet voor omdat het hoe het nu gaat, toch wel het makkelijkst is. Hij werkt liever paar uur extra per dag dan al het georganiseer erbij als ik zou gaan werken.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 04 feb 2009 13:05

Zoals het er nu uitziet komend cursusjaar nog niet. Onze jongste is dan nog 3 en zit nog niet op school. Ik heb nlk besloten pas naar school te gaan als ze allebei op school zitten. Dan is het allemaal wat makkelijker te organiseren.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 04 feb 2009 18:48

jamillah schreef:Zoals het er nu uitziet komend cursusjaar nog niet. Onze jongste is dan nog 3 en zit nog niet op school. Ik heb nlk besloten pas naar school te gaan als ze allebei op school zitten. Dan is het allemaal wat makkelijker te organiseren.

Nou, da's zeker waar, ja. Dat geregel van oppas is echt wel eens super irritant. Dan moet ik opeens weer een paar uur eerder naar school ivm een extra toets ofzo, moet je de oppas weer eerder laten komen, maar die kan dan weer niet enz. :roll: Over het algemeen loopt het hier met oppas nu wel lekker, maar af en toe is het echt een flink gezeur, hoor.

Maarre...ik kan het je zeker aanraden hoor, echt super leuk, de pabo!!

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 04 feb 2009 18:50

*Annet* schreef:Ik denk er wel eens over maar ik zou niet weten welke opleiding en wat voor werk. Mijn man is er niet voor omdat het hoe het nu gaat, toch wel het makkelijkst is. Hij werkt liever paar uur extra per dag dan al het georganiseer erbij als ik zou gaan werken.

Toen ik nog niet op de pabo zat zat ik nog wel eens te neuzen in de krantjes van de LOI enzo. Zitten best leuke cursussen tussen die je gewoon thuis kunt volgen. Zoiets is misschien dan wel leuk. En als je kinderen op school zitten kun je altijd nog proberen om dan met zo'n cursus ergens aan de slag te gaan, toch?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 04 feb 2009 20:45

Ja Annet! Kapster of visagie, weet niet of je het thuis volgen kunt maar je kunt wel een praktijkje in de tuin beginnen, plek zat 8)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 feb 2009 20:11

:mrgreen: en daarnaast zijn er nog zoveel leuke cursussen via de LOI e.d., 'k zou er best eens eentje willen doen als m'n beroepsopleiding eenmaal voorbij is... iets met bedrijfspsychologie ofzo.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor *Annet* » 06 feb 2009 15:06

Wat ik altijd hoor van die LOI cursussen is dat ze het aanvragen, vol goede moed eraan beginnen en het vervolgens niet afmaken. En ik ken mezelf dus ik begin er maar niet aan.
ja, dat is mijn mening dan he.....

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 feb 2009 16:33

Je kan die dingen toch ook na laten kijken door een docent daar? Dan heb je een stok achter de deur...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 06 feb 2009 16:52

Je bent er ook echt zelf verantwoordelijk voor of je het afmaakt of niet. Als je het graag wil en gemotiveerd bent en je kiest er gewoon voor, lukt dat echt wel. Maar ja als je dat niet hebt kan je er idd. beter niet aan beginnen.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 11 feb 2009 15:29

Maandag een sollicitatiegesprek voor een kantoorbaan van 20 uur per week.
Het is een internationaal bedrijf, ik vind het best wel spannend.
Ik vraag me wel af of 20 uur toch niet te veel is met de kinderen. Maar ja dat moet je misschien gewoon een keer proberen.
Het gesprek was al gelijk een geregel, precies om half 4 als de school uit is. Dan denk ik wel waar begin ik aan.
het is via een uitzendbureau gegaan, dus ik ben de enige kandidaat.
De andere 20 uur van de functie zijn al opgevuld.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 11 feb 2009 15:32

Spannend! succes hoor!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 11 feb 2009 15:32

Spannend Juultje... Succes!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 feb 2009 15:57

Haai schreef:Spannend Juultje... Succes!

Terug naar “Archief”