Mag je naar een gebedsgenezingsdienst?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: mag je naar een gebedsgenezingsdienst

Berichtdoor @mic » 27 jan 2004 17:43

tanteoranje schreef:Oke, maar ik heb antwoord 916 nog even uitgespit en kan me wel vinden in bep. bezwaren die ds. Veldhuizen heeft, namelijk dat Jan Zijlstra stelt dat ziekte van de duivel komt en ook dat hij bepaalde teksten uit hun verband haalt m.b.t. gebedsgenezing...
Hoezo zou ziekte niet van de duivel komen?
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

bloempie
Majoor
Majoor

Re: Mag je naar een gebedsgenezingsdienst?

Berichtdoor bloempie » 27 jan 2004 21:18

Rudolf Meuser schreef:Mag je naar een gebedsgenezingsdienst? Kan je zeggen dat dat van God is? Hoe denken jullie hierover? Of kan de duivel ook daar wonderen doen of is het 'automatisch' van God afkomstig?

Ik wil je graag een wedervraag stellen, nl:Kan de duivel zichzelf uitwerpen?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 28 jan 2004 12:04

Mariamagdalena schreef:Maar ik vind het een beetje eng, zo'n gebedsgenezingsdienst. Mensen worden soms hysterisch, en ik geloof niet dat Jezus het zo bedoeld had...........................

Welke mensen worden hysterisch? JanZ? Gewone bezoekers? De zieken? Als Yeshua een demon uitdreef ging dat ook niet zonder slag of stoot. Het leek soms zelfs dat de bezetene aan de uitdrijving zou overlijden. Stel je dat eens voor voorin een kerk... en dan de reactie van kerkbezoekers...

Zelf ben ik meer gecharmeerd van TB dan van JanZ. Bij TB schijnen wonden zichtbaar te genezen, toen ik bij JanZ in de gemeente op bezoek was was het allemaal wat twijfelachtiger wat betreft of de zieke echt genezen werd.
Hij krijgt van mij het voordeel van de twijfel.

Dat TB bijbelse incorrectheden verkondigd is opgeblazen. De meesten van jullie zullen ook vinden dat ik soms bijbelse incorrectheden verkondig op dit forum. Dus?
Paulus en de appostelen waren het ook niet altijd met elkaar eens, en toch vertoonden beide partijen de gaven van de Geest.
..

joepie

Berichtdoor joepie » 28 jan 2004 13:20

Wie zegt mij dat ze niet bij deze horen? : Mat 24,24
Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden.

joepie

Berichtdoor joepie » 28 jan 2004 13:24

Ik heb al eens in een eerder topic over Zijlstra gerageerd. Maar hebben jullie gezien wat voor een gebouw hij laat bouwen in Leiden?
En wie dat geld allemaal bij elkaar moeten brengen?
www.levensstroom.nl

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 28 jan 2004 13:32

joepie schreef:Wie zegt mij dat ze niet bij deze horen? : Mat 24,24
Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden.
Met deze wetenschap kom je niet zoveel verder joepie, alleen dat je op moet letten dat wisten we al... Op pagina stond iets zinnigers: Niemand kan zeggen Jezus is de Heer dan door de Heilige Geest.
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

joepie

Berichtdoor joepie » 28 jan 2004 13:39

En dat zeggen de valse profeten dus ook!
Alleen al om je te verleiden.

Nee ik geloof dat die gebedsgenezings diensten niet goed zijn voor je geloof. Voor mij vallen ze onder de tekst die ik al aangaf.
Want je hebt niemand nodig om direct tot God te gaan en om genezing te vragen.
Want je hoort hier niemand spreken over de vele mensen die in geloofsnood komen omdat ze niet genezen worden.

Wie zegt dat er over een aardse genezing wordt gesproken in de Bijbel en het niet over de genezing gaat die we allen krijgen als we bij Hem mogen wonen?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 jan 2004 13:43

joepie schreef:En dat zeggen de valse profeten dus ook!
Alleen al om je te verleiden.

Nee ik geloof dat die gebedsgenezings diensten niet goed zijn voor je geloof. Voor mij vallen ze onder de tekst die ik al aangaf.
Want je hebt niemand nodig om direct tot God te gaan en om genezing te vragen.
Want je hoort hier niemand spreken over de vele mensen die in geloofsnood komen omdat ze niet genezen worden.

Wie zegt dat er over een aardse genezing wordt gesproken in de Bijbel en het niet over de genezing gaat die we allen krijgen als we bij Hem mogen wonen?

ook de laatste genezing heb ik gezien bij de bediening van Jan Zelstra.
btw: ik ga er in februari naar toe, dan kan ik pas echt iets over zeggen.
tot nu toe heb ik alleen nog maar videos van hem gezien.

en jij?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joepie

Berichtdoor joepie » 28 jan 2004 13:48

Je kunt niet zien dat iemand in de hemel. En over die genezing spreek ik.
Dat iemand in zo'n dienst tot een geloof komt...................moet ik altijd nog maar zien hoe dat verder gaat en waar dat op uitloopt.

Ik hoef niet ergens geweest te zijn om te weten dat je daar wel of niet moet komen. Ik kan genoeg erover lezen om te weten dat het niet goed is.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 jan 2004 14:12

joepie schreef:Je kunt niet zien dat iemand in de hemel. En over die genezing spreek ik.
Dat iemand in zo'n dienst tot een geloof komt...................moet ik altijd nog maar zien hoe dat verder gaat en waar dat op uitloopt.

Ik hoef niet ergens geweest te zijn om te weten dat je daar wel of niet moet komen. Ik kan genoeg erover lezen om te weten dat het niet goed is.

kortzichtig denk ik. die mensen waarvan jij de boeken heb gelezen komen waarschijnlijk uit een bepaald gedeelte van het christendom.
Als je er vanuit gaat dat je als christen altijd wat kan leren van andere christenen, en als je er vanuit gaat dat jij niet alleen de ware leer hebt maar dat andere kerken ook goede dingen hebben. Dan zou je mischien ook eens een boek moeten lezen van bijv: ouweneel of een andere christen die daar wel postief over is.

zoals ik je begrijp is dit nu jou standpunt: "gebedsgenezing is niet meer van deze tijd, en kan niet van God zijn. ook al heb ik het nog nooit gezien."
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joepie

Berichtdoor joepie » 28 jan 2004 14:47

Nee dat is niet mijn mening. Het heeft niets te maken met het niet meer van deze tijd zijn. Het heeft alles te maken met het feit dat we Christus al als onze middelaar hebben en daar niet nog iemand voor nodig hebben als ene Zijlstra of Joshua. Want door Zijn striemen is ons genezing geworden!
Ook Paulus kreeg een doorn in het vlees waar hij tot drie maal toe ZELF om gebeden heeft of die weg mocht gaan. En blijkbaar was dat niet het geval en heeft hij leren leven met die doorn, vanuit het oogpunt, dat niets bij geval maar van Zijn vaderlijke hand ons toekomt.
Wat zou ik nog moeten met een cathechismus zondag 10 als ik niet zou geloven dat God wel zal voorzien.
En als ik zie hoe die Zijlstra met geld om gaat, dan kan ik niet geloven dat het uit God is. Want dan zou hij voor niets zijn gaven gebruiken om anderen te genezen. Maar dat kan hij niet. Dat kan God alleen en daar mag ik, zonder tussen komst van Zijlstra, direct met mijn vraag naar toe!
Here God als U mij beter wilt maken dan geloof ik ook dat U dat kan, maar ik leg mijn leven geheel in Uw hand, en weet dat wat U ook doet U mij altijd zult helpen om te dragen wat u mij te dragen geeft.

Ik heb juist Ouweneel gelezen en daardoor tot de vaste overtuiging gekomen dat ik daar niet moet zijn.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 28 jan 2004 14:54

Het gaat helemaal niet om Zijlstra of Yoshua in een gebedsgenezingsdienst. Het gaat om God. Als je er heen gaat, dan voel je daar ook de aanwezigheid van God. Je bent daar op een heilige plaats!
En Jezus heeft Zelf gezegd, dat we in Zijn Naam wonderen en tekenen zullen doen. Zelfs nog grotere dingen zullen wij doen dan dat Hij gedaan heeft!
Natuurlijk kan God je ook genezen zonder mensen als middel te gebruiken. Maar dan hoeven we ook geen dominees of voorgangers meer te hebben, want dat zijn ook mensen. En er zijn ook mensen die naar de kerk gaan omdat er een bepaalde dominee komt. Dan gaat het hun ook niet om het Woord van God, maar om de dominee.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

joepie

Berichtdoor joepie » 28 jan 2004 15:05

bloempie19 schreef: Zelfs nog grotere dingen zullen wij doen dan dat Hij gedaan heeft!
Maar dan hoeven we ook geen dominees of voorgangers meer te hebben, want dat zijn ook mensen. En er zijn ook mensen die naar de kerk gaan omdat er een bepaalde dominee komt. Dan gaat het hun ook niet om het Woord van God, maar om de dominee.

Waar staat dat? En ik ga niet naar de kerk voor de dominees maar voor het woord van God wat bediend wordt.
En er staat dus ook in diezelfde Bijbel dat er mensen zullen opstaan dat ze uit God zijn maar het niet zijn.
En valse profeten en leraars die wonderen zullen doen.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 28 jan 2004 15:10

En waar baseer jij je mening op, dat mensen als Jan Zijlstra valse leraren zijn?
Waar het staat wat Jezus heeft gezegd, zal ik voor je opzoeken.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

joepie

Berichtdoor joepie » 28 jan 2004 15:20

Waar bazeer jij het op dat hij het niet is?

Terug naar “Archief”