Moderator: Moderafo's
Kitty schreef:Evolutie en Adam en Eva spreken elkaar grondig tegen.
Dus is ook de zondeval niet gebeurd als je in evolutie gelooft, vervolgens is de verlossing ook nergens meer op gebaseerd.
Knevel gelooft in evolutie en verwerpt Genesis. Waar zie jij de onzin hierin?
nee nee nee!! Ik neem niet alles letterlijk, maar wat heeft het voor zin als je overal vraagtekens bij zet, zoals Knevel bij het scheppingsverhaal ?? Kan je gewoon niet iets AANNEMEN ?? Zoals het scheppingsverhaal. God schiep de Aarde in 6 dagen, op de 7e dag rustte Hij van Zijn Werk.Optimatus schreef:Kwebbel en jij vinden, conform jullie bijdragen, dat je alles letterlijk moet geloven om christen te kunnen zijn.
kwebbel schreef:nee nee nee!! Ik neem niet alles letterlijk, maar wat heeft het voor zin als je overal vraagtekens bij zet, zoals Knevel bij het scheppingsverhaal ?? Kan je gewoon niet iets AANNEMEN ?? Zoals het scheppingsverhaal. God schiep de Aarde in 6 dagen, op de 7e dag rustte Hij van Zijn Werk.Optimatus schreef:Kwebbel en jij vinden, conform jullie bijdragen, dat je alles letterlijk moet geloven om christen te kunnen zijn.
Je zou je ook kunnen afvragen of de Kerst (geboorte van Christus) wel op 25 en 26 dec. valt. Misschien is het wel in juni geweest als je de telling bekijkt....
Er was ook al een discussie over Sabbath en de Zondag. Christenen vieren de rustdag nu eenmaal op zondag. Klaar.
Snap je? Ik persoonlijk vind het onzin om overal je vraagtekens bij te zetten en uit te zoeken hoe het misschien 3000 jaar geleden in elkaar heeft gezeten.
Optimatus schreef:Ik denk dat Kitty zich niet kan voorstellen dat je gelooft zonder de hele Bijbel als een letterlijk waar boek aan te nemen.
Cathy schreef:een beetje preciezer formuleren helpt al: Knevel verwerpt Genesis niet, maar de 6 dagen van 24 uur i.v.m. de schepping
Kitty schreef:Hier vergis je je in Cathy, Knevel neemt de evolutietheorie aan als waar, dus gaat ervan uit dat het leven begon met een enkele cel en niet met de schepping van een compleet mens, dus verwerpt hij het Genesis verhaal. Genesis en de schepping van de mens als totaal mens in een keer staat haaks op de evolutietheorie. Dus Knevel verwerpt het Genesis verhaal wel degelijk, en niet enkel de zes dagen. Hij gaat er namelijk vanuit dat de mens en de aap een gemeenschappelijke voorouder hebben en dan verwerp je toch echt wel het totale Genesisverhaal.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten