Cathy schreef:De Bijbel is wáár; maar niet altijd op de manier waarop wij lezen.
Ik geloof dat het Kuitert was die zei: "Mythe: niet echt gebeurt, maar wel waar!"
Moderator: Moderafo's
Cathy schreef:De Bijbel is wáár; maar niet altijd op de manier waarop wij lezen.
Mortlach schreef:Cathy schreef:De Bijbel is wáár; maar niet altijd op de manier waarop wij lezen.
Ik geloof dat het Kuitert was die zei: "Mythe: niet echt gebeurt, maar wel waar!"
Riska schreef:Wat ik me bij de hele discussie afvraag is: wat is het geloof van iemand nog waard als het wankelt wanneer er zoiets triviaals als een schepping in 6 dagen of 6 miljard jaar heeft plaatsgevonden? Daar staat of valt het toch niet mee?
Genesis 1 en 2 zijn in feite lofliederen op de Schepping.
Maar de mens die zijn verstand en hart gewonnen geeft aan Christus"
Riska schreef:Mortlach schreef:Cathy schreef:De Bijbel is wáár; maar niet altijd op de manier waarop wij lezen.
Nee, dat was Nico ter Linden...ook al zo'n afvallige.
Riska schreef:Wat ik me bij de hele discussie afvraag is: wat is het geloof van iemand nog waard als het wankelt wanneer er zoiets triviaals als een schepping in 6 dagen of 6 miljard jaar heeft plaatsgevonden? Daar staat of valt het toch niet mee?
Ik zou niet durven..."Cathy schreef:Hé daar, jullie zitten toch niet te insinueren dat ik zo'n afvallige ben hè?![]()
![]()
Optimatus schreef:Kitty is ook al zo'n zwartwitdenkster, maar dan van de heidense kant.
Waarom kennen extremisten geen kleur?
Kitty schreef:Knevel verwerpt niet alleen de schepping in zes dagen, maar ook het verhaal van Adam als eerste mens, want de evolutietheorie gaat niet uit van Adam als de oorsprong van het leven. Indien je Adam en Eva en het verhaal van de zondeval verwerpt, verwerp je ook de verlossing uit die zondeval door Jezus en zijn opstanding. Knevel zegt de verlossing niet te verwerpen, maar dan mag hij mij uitleggen hoe hij dat ziet, waarvan dient de mens dan verlost te worden als er geen sprake is van de zondeval in Genesis.
Hoe ben je dan nog christen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten