Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor Jo'tje » 09 feb 2009 12:43

Bij wie hebben de mannen in huis ook een behoorlijk aandeel in het schoonmaakwerk?
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 feb 2009 12:48

Jo'tje schreef:Bij wie hebben de mannen in huis ook een behoorlijk aandeel in het schoonmaakwerk?

Bij mij: zijn eigen werkhok mag die bij houden (ik zeem dan wel de ramen voor hem, als ik toch bezig ben). En hij stofzuigt als het mij niet lukt (ik zit nu met een zere rug).

Omdat ik toch thuis loop en zit. Dan doe ik het meeste, want m'n man werkt nu weer wat meer.

En soms komt het ook voor dat hij de bedden verschoond. Het is ook maar net hoe ik me voel en hoe m'n lichaam is.

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 09 feb 2009 13:04

Mijn man doet alleen wat in huis als ik buitenshuis werk.
Hij zegt als je hele dagen thuis bent heb je tijd genoeg om het huis te doen. En daar heeft hij ook gelijk in.

Nu mijn buik in de weg zit doet hij wel wat meer dan gewoonlijk, dweilen en zo...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 feb 2009 13:17

je moet het wel kunnen.

Ik moet nu alles in etappe's doen. Anders ben ik uitgerangeerd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 feb 2009 13:25

Mijn man doet alleen iets als ik niet thuis ben. Zoals zaterdag was hij alleen thuis, dan ruimt hij wel even alles op, en stofzuigt even.
Verder hoeft hij niets te doen. Ik ben toch hele dagen thuis. Als ik weer ga werken, dan zullen we iets meer verdelen, al zal ik dan nog de meerderheid doen, omdat ik minder uur werk als hij.
De bonte was zit in de machine, straks nog een witte. En even de kamer doen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 09 feb 2009 13:29

Het is denk ik wel logisch dat degene die het meeste thuis is, het meeste doet.
Mijn vriend zegt nu al dat hij later echt de wc niet gaat schoonmaken en dat ik ook wel mag strijken, maar dat hij gerust de rest regelmatig wil doen!!:D
Ik kan ook niet heel veel achter elkaar doen, dan is het toch wel fijner dat je een man hebt die af en toe even flink meehelpt!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 09 feb 2009 15:54

Tot nu toe zijn alle klusjes op mijn bordje gekomen, mede doordat m'n man weinig tijd had. Ik werk ook fulltime, maar goed, iemand moet het doen! En als je het maar bijhoudt, dan is het goed te doen. Van de week was hij wel veel thuis en toen stond het eten al op, de afwas was gedaan en de kliko stond buiten. Wat een luxe is dat dan!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 09 feb 2009 16:22

Hier doen we allebei ongeveer even veel. De ene week is mijn man veel weg en dan doe ik meer dingen, maar das logisch. Verder doet hij ook (bijna) alles uit zichzelf. Stofzuigen, spullen naar de kliko brengen, opruimen. Bepaalde dingen doet hij altijd, sommige dingen doe ik altijd. Ik doe bijv. altijd de was, hij stofzuigt altijd. Het eten wordt gedaan door degene die eerst thuis is, en ben ik 99 van de 100 x. Maar dan zijn de zaterdag en zondag voor hem...

Kheb het goed getroffen!! :-oo

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 09 feb 2009 16:42

Bij ons ook allebei evenveel ongeveer. Hoewel, ik misschien iets meer omdat ik twee dagen thuis ben ivm mn studie, dus dan doe ik tussendoor wel es snel ff wat. Maar hij doet dan zaterdags wel weer dweilen oid, terwijl ik voor school bezig ben.

Ik heb t ook heeeel goed getroffen :-oo

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 feb 2009 17:43

Ik doe echt wel het meeste omdat ik ook minder uur werk. M'n man helpt af en toe wel mee en als ik donderdag werk (hij heeft meestal 's middags vrij) ruimt hij ook op of stofzuigt hij even. De rest doe ik gewoon.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 09 feb 2009 20:58

Mijn man doet erg veel in huis, zeker de afgelopen weken omdat ik nogal een poosje ziek was. Hij heeft sowieso absoluut geen hekel aan hh werk. Alleen ramen zemen, stoffen en strijken laat ie voor mij over :wink:

Ik voel mezelf na vandaag weer een hele ijverige huisvrouw: de hele huiskamer is gepoetst en geboend. En dat was errug lang geleden :oops:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 feb 2009 21:58

Ik ben écht benieuwd hoe dat straks bij ons gaat... m'n vriend is echt heel behulpzaam, ook nu al als hij bij mij is en stiekem heb ik denk ik een grotere hekel aan 't huishouden dan hij :oops:... we gaan het maar samen doen, denk ik.

Als het regelmatig gaat zoals vandaag, dat ik pas halverwege de avond thuis ben na een bespreking, zit het er iig wel in dat hij nogal eens mag koken.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 feb 2009 08:17

ik heb ook een gruwelijke hekel aan huishouden. Vooral om te beginnen.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 10 feb 2009 12:28

Evelien schreef:ik heb ook een gruwelijke hekel aan huishouden. Vooral om te beginnen.

dat hadden mijn woordenkunnen zijn :mrgreen:
PaSaP Hoogh!!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 feb 2009 13:03

Nou, inderdaad, die te nemen drempel is erg hoog... 8) Als ik me er dan eenmaal toe gezet heb, wil ik het ook wel weer goed doen, dan ga ik bijv. soms ook meteen maar even de gootsteen schuren na het afwassen e.d. "Helaas" heb ik alleen niet al te vaak last van zo'n schoonmaakbui :mrgreen:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”