Wordt God onteerd als men anders tegen de schepping gaat aankijken?
Me dunkt dat God eerst onteerd wordt, indien men als christenen zo onbewogen naar alle lijden van mens en natuur kijkt.
Moderator: Moderafo's
Denkertje21 schreef:em_ma schreef: Ik ga ook mn lidmaatschap opzeggen. Dit was wel de druppel. Ook al na het weinig zeggende programma 40 dagen zonder sex, waarin ik het woord God niet 1 keer gehoord heb. En dat komt dan van de EO af.... Maar goed, dat is een andere discussie.
Hoe oneens ik het vaak ook ben metd e koers van de EO en hoe betreurenswaardig ik deze actie van Knevel ook vind: ik ga never nooit opstappen. dat vind ik de weg van de minste weerstand. "Het zint me niet dus ben ik weg. Zo zijn veel christelijke scholen ook verloederd, omdat de refo's er uitstapten.
Blijf, zolang je kunt en laat van je horen!
em_ma schreef:@ Mortlach: God praat in de Bijbel tot ons en niet de uitleg van Knevel of wie dan ook is voor mij maatstavend. Waarom zou ik gaan twijfelen aan wat God zegt: dan vertrouw ik Hem toch niet meer?
Dan kan ik net zo goed meteen de Bijbel in de sloot gooien, want er staat meer in wat moeilijk te geloven is (genezingen/Jona in de walvis).
Denkertje21 schreef:Maar GOD is onveranderlijk! Dat we op een nadere manier communiceren, prima. Dat lithurgiën en het taalgebruik in de kerken ander is, ook goed.
Maar dat Gods werk ontkent wordt, kan niet. Dan tast je het basale van het geloof aan.
Wat hebben we toch voor idee van God gekregen?! Onze God is een God van wonderen! Al was het alleen al omdat Hij dat in mijn leven heeft bewezen!
Nee, we hebben geen benul van Wie de eeuwige God is. Als daaraan de twijfel toeslaat, zijn we op een hellend vlak. We gaan God en Zijn werk proberen te begrijpen. We gaan redenen zoeken voor ziektes, voor dood, voor rampen. We gaan de schepping proberen te verklaren, we gaan het begrip 'eeuwigheid' proberen te begrijpen...
Waar is ons blind vertrouwen gebleven? Dat maakt ons niet dom, maar wijs in Hem!
Optimatus schreef:Wordt God onteerd als men anders tegen de schepping gaat aankijken?
Me dunkt dat God eerst onteerd wordt, indien men als christenen zo onbewogen naar alle lijden van mens en natuur kijkt.
Michael schreef: Stel jezelf de vraag, wanneer heb je voor het laatst genoten van een avondje televisie?
Mortlach schreef: vrijdag van Top Gear.
Optimatus schreef:Ik ben al lid van een andere omroep.
tjeerdo schreef:Mortlach schreef: vrijdag van Top Gear.
OFT: Als je gisteravond hebt gekeken dan ben je natuurlijk tot de conclusie gekomen dat een brandstofverbruik van 1 op 1,5 niet echt handig is. Buiten het feit dat je rekening moet houden met inparkeren als je wilt in en uitstappen. Die nieuwe Ford met zijn 550 pk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten