Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 04 feb 2009 10:35

Laura: wat een mooie foto's!!
Hij heeft echt veel gekregen en ook hele leuke dingen.
Dat tafeltje ziet er ook leuk uit, lachen die foto dat hij klem zit :mrgreen:

MissF: vervelend voor je dat hij zo'n zuigbehoefte heeft en dat je aan het lopen kunt blijven met die speen en dat het dan nog niet goed is.
Misschien gewoon geen speen meer geven en dat die zuigbehoefte vanzelf minder word??
Wat lief dat Jurian voor het eerst gelachen heeft, logisch dat het je ontroerde, leuk hoor.
Succes ermee.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 04 feb 2009 10:53

MissF, zou het niet zo kunnen zijn dat Jurian meer voeding wil? Dat hij daarom de fopspeen niet wil, omdat er geen voeding uit komt?
Toen Thomas zo klein was, ging hij ook steeds moeilijker slapen, totdat ik hem juist eerder op bed legde. Hij wordt gewoon heel druk als hij moe wordt en als hij dan te laat op bed gelegd wordt, dan is hij te moe om nog te gaan slapen. Misschien is dat bij Jurian ook het geval?
Heerlijk he zo´n eerste echte lach! :8>
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 feb 2009 11:00

Zo'n eerste lachje is echt geweldig!

Wat een ellende met zo'n speen. Hugo had ook heel veel zuigbehoefte, maar die kwam door de bv al deels aan zn trekken en hij had met 2 weken gelukkig zn duim getraceerd. Hij kon hem niet gelijk altijd vinden, maar daar hebben we hem ook wel wat mee geholpen. Erg makkelijk en je bent hem nooit kwijt :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 feb 2009 11:52

Vandaag doet hij het weer fantastisch. Hij heeft vanmorgen al een uur wakker in bed gelegen (mama wilde nog even een uurtje slapen ;) ), en geen kik gegeven.
Nu ligt hij wakker in de box om zich heen te kijken.
Misschien dat hij er niet zo goed teken kon dat het maandag een drukke dag was. Ik ben de hele dag met hem de hort op geweest, misschien was dat gewoon teveel. Dan is zijn ritme gewoon verstoord.
Wel apart, want nu is zijn zuigbehoefte opeens ook veel minder. Nouja, ik leer het vanzelf wel, wat werkt en wat niet ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 feb 2009 12:43

Precies. En kinderen verschillen ook gewoon per dag. Ieder mens heeft de ene dag wel eens meer trek dan de andere toch :)
Ik weet nog dat de kraamverpleegster van mijn zus steeds zei:
(met zo'n heerlijk dialect)
"tis net een miensje war!"
pobody's nerfect

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 feb 2009 13:31

MissF schreef:Nouja, ik leer het vanzelf wel, wat werkt en wat niet ;)

soms zou het handig zijn dat er een gebruiksaanwijzing bij zit :lol:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 feb 2009 13:50

De hort op gaan is funest voor baby's.

Ook al vind je het misschien niet leuk, maar je kunt het beste het eerste half jaar je kind zoveel mogelijk thuis laten.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 04 feb 2009 14:05

paprikameisje2 schreef:merisja vond je dat niet eng?? straks was ze aan het spugen? ze zou kunnen stikken in dr eigen braaksel :oops:

Ik deed het ook alleen waar ik bij was; ze lag nogal eens in een soort hangmatje in de box, dan deed ik het wel. Was ze eindelijke even stil... :roll:

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 04 feb 2009 14:08

tante-tortel schreef:
Merisja schreef:Leuk, Laura! Gezellig altijd, zo'n kinderverjaardag!

Miss F, wij hadden met onze oudste ook dat probleem dat ze nooit haar speen vasthield (vanaf 9 maanden ofzo pas...). En idd, wij hebben hem ook wel eens ten einde raad met tape vastgeplakt op d'r wangen :oops: Niet van dat zware spul, maar dat hele lichte. Later deden we een spuugdoek door dat gaatje aan de voorkant van de speen of we duwden de spuugdoek gewoon tegen de speen aan. Toen ging het ook al een stuk beter. Maar het blijft gewoon irritant. O ja, ze had trouwens in het ziekenhuis een flessenspeen en daar was met tape een spuugdoek ingedraaid, die hield ze wel goed vast.

Ik hoop toch echt dat je dat nooit meer doet of ook maar iemand op het idee brengt dat het wel kan! Wat moet een kind als het gaat spugen en de speen zit voor de mond vastgeplakt?! Het is juist de bedoeling dat die er gewoon uit kan. :(
Als je echt wil dat hij er niet uit gaat moet je gewoon wachten tot ze ouder zijn en hem zelf kunnen pakken, tot die tijd zul je gewoon heen en weer moeten blijven lopen om hem er weer in te doen.
Maar als het goed is doe je dat met liefde voor je kind ;-)
Daar zijn moeders toch voor :mrgreen:

Da's natuurlijk wel makkelijk gezegd. Natuurlijk wil je alles uit liefde voor je kind doen, maar soms gaat dat gewoon even niet. Als je kind heel vaak huilt en je weet dat het stil is als hij een speentje heeft, nou dan verzin je wel van alles om er voor te zorgen dat ie die speen vasthoudt en dan dus eindelijk stil is! Van dat gehuil kan je echt horendol worden, tenminste, ik wel. En zoals ik al eerder aangaf: ik deed het alleen waar ikzelf bij was. Volgens mij kan er dan weinig mis gaan.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 04 feb 2009 15:46

Fijn MissF, dat Jurian z´n ritme weer opgepakt heeft! :)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 04 feb 2009 15:51

Leuke cadeautjes heeft Michael gekregen LauraC!

Mijn nichtjes wilden ook geen speen, die zijn allebei aan het duimen geslagen. Maar ja, dat komt ook wel weer goed.

Ben het wel met Annet eens dat je een baby zo veel mogelijk thuis moet laten en in het eigen bedje laten slapen. Ik zie om me heen dat dat het beste werkt.

En nu nog houd ik rekening met Zilpa's slaapje 's morgens. (het middagslaapje is vanzelfsprekend, want dan ga ik ook even plat :lol: )
AfbeeldingAfbeelding

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 04 feb 2009 16:03

Ik hou ook nog steeds zoveel mogelijk rekening met Thomas´ ochtend en middagslaapjes. Ik merk dat hij dan de hele dag gezelliger is en ´s nachts beter slaapt, dus ik heb het er graag voor over.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 feb 2009 16:06

Grappig! Michael slaapt juist in de wagen veel beter (anderhalf tot twee uur) dan in zijn bed (hoogstens een uur). Maarre, wanneer haal je het middagslaapje eruit?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 04 feb 2009 16:16

Ik zou zijn middagslaapje er pas uit halen als hij er geen behoefte meer aan heeft. Zolang hij nog gewoon gaat slapen en ´s nachts netjes doorslaapt, heeft hij blijkbaar behoefte aan een dutje overdag.
Thomas gaat trouwens niet altijd slapen, als ik hem op bed leg. Maar hij gaat dan gewoon liggen kroelen met zijn ´kroelie´ en hij komt evengoed tot rust. Meestal is hij het dan na drie kwartier/ een uur zat en dan laat hij horen dat hij er uit wil.
Ik ben er wel een voorstander van, dat een kind tot ongeveer drie jaar minstens één keer per dag de kans krijgt om zich terug te trekken en even tot rust te komen. Ze hebben tenslotte iedere dag een hoop te verwerken.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 04 feb 2009 18:25

Zo had weer ff wat om bij te lezen. Maar erg leuk die verhalen.

Ook leuke foto's Laura. Best apart idee als je dan die engelse prenteboeken ziet liggen. Heeft ie wel nederlandse boeken dan?

@ Missf: leuk zo'n eerste lach. en mooi dat het weer beter gaat met zn ritme. Voordeel dat ze geen speen willen is dat je ook geen gezeur hebt met het af te leren.

Denk dat de meeste kinderen tot ongeveer 2,5 jaar nog wel een middagdutje nodig hebben. Maar elk kind is verschillend.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Terug naar “Archief”