Tsja..ik heb in mijn nabije omgeving meegemaakt dat 2 jongens van 17 en 19 het huis uit werden gezet door hun vader. Maar die man had echt zulke ontzettende rare regels:
- niet meer douchen na 11 uur 's avonds
- max. 2 keer douchen per week (terwijl ze meer dan 2x sportten per week)
- 2 plakjes kaas per boterham
- verplicht naar de JV (waar ze geen zin in hadden en dus de hele boel op stelte zetten)
- niet roken (terwijl hij het zelf wel doet)
En dan maar beweren dat hij zelf erg christelijk is. Die jongens gaan niet meer naar de kerk sinds ze het huis uit zijn, omdat ze zo'n raar voorbeeld hebben gehad. En omdat zij het huis uit zijn getrapt door hun vader, wonen op dit moment hun ouders ook niet meer bij elkaar omdat die vader totaal niets meer met zijn kinderen te maken wil hebben. Het kon volgens die vader alleen goed gaan, als zijn kinderen en vrouw precies doen zoals hij het wilt, en daar mag geen mm vanaf geweken worden.
Dat hele gezin is dus op dit moment kapot omdat die vader zo ontzettend streng en bekrompen is. Sinds die vrouw bij haar man is weggegaan heeft ze wel weer contact met haar kinderen, en dat gaat nu super goed, maar ze lopen wel allemaal bij een psychiater om hun hele leven te verwerken.
Ik vraag me dan echt af in hoeverre je kinderen dan moet dwingen, want deze man heeft zijn kinderen continu gedwongen op het 'goede' pad te lopen, maar als je nu kijkt want een bende er van is gekomen....
Deze man verwijt mijn ouders dat zij te makkelijk waren in hun opvoeding, maar als je ziet dat mijn ouders met al hun kinderen een goeie band hebben, bij ons niemand extreem uit de band springt en ze allemaal naar de kerk gaan en met het geloof bezig zijn, dan kan je je wel afvragen in hoeverre je 'streng' moet zijn.